• JesFre

Tänker ni sova er sista natt ifrån varandra?

Här kommer ännu en liten fråga. 

Kommer ni spendera eran sista natt innan ni gifter er tillsammans eller var för sig?

Jag tror själv att jag kommer vara en sådan brud som vill ha med min blivande i varenda steg på vägen.

Kommer vilja ha honom där när jag letar efter brudklänning, när vi väljer blommor och jag kommer verkligen att vilja spendera varje natt tillsammans med honom. Även sista natten innan vårat bröllop. Som tur var har jag en fästman som vill vara med på varje steg och vill själv ha med mig när han provar ut sin klädsel etc.

// Jessica 

• Svar på tråden Tänker ni sova er sista natt ifrån varandra?
  • sofi 88

Usch nej, vi har tillbringat tillräckligt mycket nätter ifrån varandra (pga att han bott ett år i en annan stad och dessutom sover borta mycket pga jobbet) så alla nätter vi kan få ihop tar vi vara på!

• Ankis88

Vi sov isär den natten.
    På kvällen innan hade vi en middag med bara den närmaste familjen, och sedan sov jag hos mina föräldrar och han på hotell.
    Det blev mycket känslosamt när vi önskade varandra godnatt och kramades och visste att nästa gång vi skulle ses, då skulle jag ha brudklänning på mig och han sin fina kostym och att vi skulle gifta oss några minuter senare

• Jane

Det är en fin gammal tradition att brudparet inte ska mötas sista natten innan brllopet.
    Jag själv har inte och kan inte vara utan min man ens en timme, jag har aldrig sovit utan honom. Så det kommer bli påfrestande men vi kommer att sova isär.

Jag tror att man får en längtan-känsla och en överraskningskänsla om man inte sover ihop. Det blir nog mer WOW i kyrkan när man ses första gången.

• idaa

Vi kommer att bo ifrån varandra natten innan!
    Mest för att vår lägenhet är utlånad och sen är de skönt för honom att få sova ut på morgonen och inte behöva gå upp samtidigt som mig! 

• Aleta
    Jane skrev 2011-11-30 18:08:42 följande:
    Det är en fin gammal tradition att brudparet inte ska mötas sista natten innan brllopet.
    Jag själv har inte och kan inte vara utan min man ens en timme, jag har aldrig sovit utan honom. Så det kommer bli påfrestande men vi kommer att sova isär.

Jag tror att man får en längtan-känsla och en överraskningskänsla om man inte sover ihop. Det blir nog mer WOW i kyrkan när man ses första gången.
    Är det en fin gammal tradition?

Jag hade aldrig hört talas om den innan jag läste på bröllopstorget.
    Berätta gärna mer! Var kan man läsa om den osv. Jag är alltid väldigt nyfiken på fakta.

Vi var tillsammans utom när vi bytte om. Då var jag med mina systrar och systerdöttrar som fixade mig i ordning och han var med sina två bästa kompisar. Sedan möttes vi precis innan, bara några minuter och stod och såg på varandra och bara var vi, vi två som precis skulle börja en ny resa tillsammans.
    Det var den bästa stunden på hela dagen och den jag minns allra mest.  
  • TheD

Är jag den enda som tycker det är skönt att ha sängen för sig själv ibland?! Vår 1,80 säng blir så mycket bättre när ingen ligger bredvid och tar upp plats Flört

• sofi 88
    TheD skrev 2011-11-30 20:46:07 följande:
    Är jag den enda som tycker det är skönt att ha sängen för sig själv ibland?! Vår 1,80 säng blir så mycket bättre när ingen ligger bredvid och tar upp plats Flört
    På sommaren är utrymmet rätt gött men nu på vintern så har jag SVINKALLT i min säng när inte m2b är hemma. Det är nästan mjukisbyx och hoodie stadie, plus täcke och filt...
  • Trivia
    Haha...önskar att jag kunde känna så. Men jag sover jättedåligt när jag inte har min sambo bredvid mig.

Vi kommer nog att sova tillsammans. Sen skiljs man ju ändå åt efter frukosten när man ska iväg och fixa till sig å så...så den där spänningen när man ses i kyrkan tror jag kommer att infinna sig ändå.
  • durrasflikka

Tanken är att jag och iaf en av mina två tärnor ska sova med mig på hotell. Så får m2b sova här hemma med vår son och sina marshalker (om de vill).

Sen ses vi inte förrän inne i kyrkan då vi inte ska ses innan för fotografering utan tar bilderna efteråt.. =)

• JesFre
    Min fästman går till jobbet tidigare än jag måste gå upp så varje morgon får jag ta upp hela sängen (krypa över till hans varma sköna sida) Men saknar honom otroligt de nätter vi sover ifrån varandra. 
Svar på tråden Tänker ni sova er sista natt ifrån varandra?