• 201207­14
    Äldre 30 Nov 01:17
    2690 visningar
    9 svar
    9
    2690

    Lila klänning med vad för färg på blommorna?

    Hej!

    Jag ska ha en lila klänning på våran dag men jag vet inte vad jag ska ha för färg på blommorna och vilka blommor i buketten och vad som passar till min klänning.

    Nån som har några ideér? Hjälp mottages mer än gärna!

  • Svar på tråden Lila klänning med vad för färg på blommorna?
  • Äldre 30 Nov 01:30
    #1

    Gult/orange är ju komplementfärger till lila/blått och är riktigt snyggt ihop. Lila och guld är fantastiskt fint tycker jag :) Därför är ju min tanke att en bukett som går i lite oranga, gula och guldiga toner något som skulle bli snyggt :)







  • Äldre 30 Nov 01:47
    #2

    Och vad läckert med en lila klänning! :D Har du ingen bild du kan visa? :)

  • Anneli­256
    Äldre 30 Nov 04:39
    #3

    vit o grön brudbukett.. tycker jag hade blivit fint till en lila klänning.. även vissa nyanser av rosa.. beroende på den lila nyansen..

  • FelizL­ane
    Äldre 30 Nov 09:42
    #4

    Jag tycker nog vitt. För att det inte ska bli för rörigt.. Men det är jag :)

  • 201207­14
    Äldre 30 Nov 13:04
    #5


    Så här ser den ut som jag har tänkt och gifta mej i =)
  • Missly­cklig
    Äldre 30 Nov 13:28
    #6



    Här kommer bilder på hur jag såg ut på mitt bröllop =)
  • Äldre 30 Nov 14:03
    #7

    Jag skulle nog (som några redan sagt) satsat på en vit bukett.
    Inte bara för att vitt är suveränt snyggt emot lila. Utan även för att få in den där "brud-vita"-känslan...

    Coolt med en lila klänning Glad 

  • fluffi­nuff
    Äldre 1 Dec 09:00
    #8

    Jag hade själv en lila klänning men inga blommor utan en lila sidenpåse med ringarna i. Men vår komplementfärg var orange och jag hade orangea skor till. Blev jättesnyggt. Vi hade heller inga blommor som dekoration utan frukt, vindruvor och apelsiner : ) Men hade jag haft blommor skulle jag valt orange till. 

  • Äldre 1 Dec 19:09
    #9

    Jag kan nog tycka att en bukett i ceriset skulle vara snyggt till .Eftersom klänningen var ganska mörkt lila så kan det bli för hård kontrast med en helvit bukett enligt mitt tycke.
    Väldigt fin klänning du valt.

Svar på tråden Lila klänning med vad för färg på blommorna?