• Tinzi

    Svensk låt att sjunga på bröllop?

    Behöver hjälp med en svensk sång som min väninna kan sjunga på bröllopet? Några tips?

  • Svar på tråden Svensk låt att sjunga på bröllop?
  • pärlan01
    sofi 88 skrev 2011-11-29 08:08:26 följande:
    M2bs bror ska sjunga "men bara om min älskade väntar" med nationalteatern :)
    det e en bra låt :)
  • sofi 88
    pärlan01 skrev 2011-11-29 08:09:36 följande:
    det e en bra låt :)
    Ja, det tycker vi med :) 
    Fick veta för någon vecka sen av m2b, de hade nog valt ihop för det känns typiskt min blivande, hehe. Och tror den passar broderns röst väldigt bra att sjunga.  
  • pärlan01
    sofi 88 skrev 2011-11-29 08:15:59 följande:
    Ja, det tycker vi med :) 
    Fick veta för någon vecka sen av m2b, de hade nog valt ihop för det känns typiskt min blivande, hehe. Och tror den passar broderns röst väldigt bra att sjunga.  
    min blivandets dotter hennes sambo ska sjunga du är allt i kyrkan o det är ingen som vet :)) En liten överaskning till min blivande
  • Marylojs

    Det lutar åt Lars Winnerbäck "För dig" och Kents "Utan dina andetag" på vårt bröllop. Lasse till mig och Kent till min sambo.

  • queenelin
    sofi 88 skrev 2011-11-29 08:08:26 följande:
    M2bs bror ska sjunga "men bara om min älskade väntar" med nationalteatern :)
    Jag ÄLSKAR den låten, i Nationalteaterna tappning! Ville gärna ha den till vårt bröllop, men min man sa strängt nej... Vi hade istället "Mitt bästa för dig" med Grymlings. De som sjöng hade gjort om den till en helt fantastisk smäcktande ballad. Jättefin och kräver lite eftertanke.

    PS:
    Tomorrow is a long time (originalet till Bara om min älskade väntar) finns i en version med Elvis också, fantastiskt fin!
  • MrsT2011

    Vi hade Eva Cassidys version av Fleetwood Macs låt "Songbird". Den är fantastisk!

  • MrsT2011

    Ha ha, insåg precis att du bett om tips på låtar på svenska, sorry!

    Mina svenska favoriter:

    - Kärleken förde oss samman
    - Av längtan till dig
    - Där björkarna susa

  • Jolin

    Nordman - Vill ha mer (i akustisk tappning)
    Nordman - Ännu glöder solen (också akustisk, så klart! haha)

    Ja, de är hur fina som helst! Vi kommer nog att ta "Vill ha mer".

  • Jolin
    Jolin skrev 2011-11-29 16:25:19 följande:
    Nordman - Vill ha mer (i akustisk tappning)
    Nordman - Ännu glöder solen (också akustisk, så klart! haha)

    Ja, de är hur fina som helst! Vi kommer nog att ta "Vill ha mer".

    Just det, man får ju givetsvis ta ner tempot på låtarna och tänka bort Håkans hårda röst ;) Låter jättefint när jag spelar här hemma på pianot! :)

  • Krissem

    Appropå "Tomorrow is a long time"/"Bara om min älskade väntar" så skulle jag vilja haka på och höra om det finns fler tips på låtar som finns på både engelska och svenska.

    Jag vill helst hå något "man känner igen" vid vigseln och skulle ha sång på svenska om det gick, men hon som ska sjunga är amerikan så det blir lite svårt...

  • AE77

    Jag skulle inte tveka att ta "bara du" av Scotts. SÅÅ vacker text



    ">


    vi hade kärleken förde oss samman av ulf lundell på vårt, men det var för 10 år sen och då fanns inte den fantastiska låten jag tipsade om!


     


    Lycka till


     

Svar på tråden Svensk låt att sjunga på bröllop?