• conscindo

    Söker bröllopsbloggaren i Smålandstrakten

    Hejsan,

    Som alla vet är bröllopstorget ett bra forum för oss blivande brudar som är på jakt efter någon att bolla idéer med men ibland känns ett forum inte tillräckligt så jag tänkte ta stegetlängre. Jag försöker puzzla ihop en fika/event för oss bloggande brudar i Smålandstrakterna där vi kan ha en mer öppen dialog och få chansen att prata öppet med andra som infinner sig i samma situation. Därför efterlyser jag nu er som skulle tycka detta var något av intresse så hör gärna av er och länka mig era bloggar.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-25 10:16
    Bollen är nu i rullning, och jakten efter ett mysigt fik för detta event sökes.

  • Svar på tråden Söker bröllopsbloggaren i Smålandstrakten
  • conscindo
    knyttan skrev 2011-11-27 19:21:10 följande:
    Hej
    jag bloggar inte men är blivande brud och kommer befinna mig i Kalmar under mellandagarna. Får man hänga på endå, eller är bloggandet ett absolut krav? Tungan ute
    Nej då, bloggandet är väl inget direkt krav :) Men behöver fortfarande folks kontaktuppgifter om jag ska lyckas få ihop denna tillställning innan årets slut :)
  • knyttan
    conscindo skrev 2011-11-27 20:05:18 följande:
    Nej då, bloggandet är väl inget direkt krav :) Men behöver fortfarande folks kontaktuppgifter om jag ska lyckas få ihop denna tillställning innan årets slut :)
    Mailinglista? Jag PM:ar dig min mail!
  • conscindo
    Jessicaia skrev 2011-11-25 13:30:22 följande:

    Vilken kul idé! Jag bor en bit utanför Växjö, gifter mig till våren och bröllopsbloggar lite. Bollar gärna idéer! När gifter ni er? Vart i småland hör ni till?


    jessicaia.blogg.se/brollop


     


    Kan du skicka ett PM med din mailadress så jag vet hur jag ska nå er när inbjudan ska ut?
  • augustesen
    conscindo skrev 2011-11-29 22:26:36 följande:
    Förslag på datum 28/12 ?
    vad säger ni?
    Lovely!
  • conscindo

    Ang. eventet.


    Tänkte sikta på den 28 December i Kalmar. Ska ner dit snart nu och hälsa på en vän så tänkte gå runt och leta upp ett passande fik som man kan sitta i lugn och ro. Dessvärre kommer jag inte att stå för själva fikandet utan var och en får stå för sina egna utgifter MEN jag håller på att jobba på en liten överraskning åt er alla som kommer att delta som kompensation. Glad


    För er som inte har skickat PM med era mail så ber jag er göra det omgående och så hoppas jag att ni försöker sprida ordet så att vi kan bli några fler. Glad

    En idé jag kom på här om dagen var att alla kanske kunda ta med sig sina "planerings böcker", dvs. där ni skriver upp era idéer, tankar och kom ihåg listor. Så att man lättare kan komma ihåg vad man vill tipsa andra om t.ex. fotograf, lokal, catering.

    Vad tycker ni?

  • augustesen
    conscindo skrev 2011-11-30 20:32:06 följande:

    Ang. eventet.


    Tänkte sikta på den 28 December i Kalmar. Ska ner dit snart nu och hälsa på en vän så tänkte gå runt och leta upp ett passande fik som man kan sitta i lugn och ro. Dessvärre kommer jag inte att stå för själva fikandet utan var och en får stå för sina egna utgifter MEN jag håller på att jobba på en liten överraskning åt er alla som kommer att delta som kompensation. Glad


    För er som inte har skickat PM med era mail så ber jag er göra det omgående och så hoppas jag att ni försöker sprida ordet så att vi kan bli några fler. Glad

    En idé jag kom på här om dagen var att alla kanske kunda ta med sig sina "planerings böcker", dvs. där ni skriver upp era idéer, tankar och kom ihåg listor. Så att man lättare kan komma ihåg vad man vill tipsa andra om t.ex. fotograf, lokal, catering.

    Vad tycker ni?


    Låter som en mycket bra idé. Kolla in Kullzénska som ligger i samma hus som Kvasten (H&M) på gaveln mitt emot lampaffären. Supermysig!

    Min bröllopsguide följer garanterat med till fikat - ska bli superkul och hoppas kunna samla på mig lite inspiration!
  • conscindo

    Börjar bli lite fundersam nu, finns det verkligen inte fler som bloggar om sina bröllop?

Svar på tråden Söker bröllopsbloggaren i Smålandstrakten