• Nessa83

    Hur långe har ni varit ett par innan bröllopet? :)

    En liten kul fråga tycker jag :)

    Jag å min sambo har varit ett par i 2 år, vi förlovade oss i april i år och i Juli 2012 blir det bröllop!!

    Vi har oxå hunnit få en lite skruttunge på den tiden, hon är nu 2 månader!

  • Svar på tråden Hur långe har ni varit ett par innan bröllopet? :)
  • fruLjunggren

    När vi gifter oss så har vi varit ett par i ca 7½år. Vi förlovade oss i slutet av aug -13, och gifter oss nu i juli -14.


    :)

  • Vaniljljus

    Hej! Fästmannen och jag har varit ett par i ca 8.5 år. Jag hade precis fyllt 19 och han 24 när vi träffades. Vi har varit förlovade sedan sommaren 2012 och har en son på drygt 1 år tillsammans. Vi gifter oss i augusti!

  • Brud082014

    Hej

    Min blivande man och jag har varit ett par sen 2011-12-31 så ca 3 år och 3 månader, förlovade oss 2013-04-01 och kommer att gifta oss nu 2014-08-23 :)

  • Innuendo

    Maken och jag hade känt varandra en tid innan vi blev tillsammans i augusti 2003.  Jag var då 33 år och han 47. Då vi bägge varit gifta tidigare och hade barn på varsitt håll sade vi att vi skulle ta det lugnt och inte stressa, främst för barnens skull. Det gick "så där" kan man väl säga... Vi förlovade oss på nyårsafton 2003 och det var ju lite lugnt och sakta, och vi väntade med att flytta ihop. Sedan lade sig Moder Natur i våra planer - jag blev gravid!

    Vi hade tänkt oss att försöka skaffa ett gemensamt barn, bara inte riktigt så snabbt, så barnet var oplanerat men önskat och välkommet av oss båda. I november 2004, två månader för tidigt, föddes vår son. I juli 2005 slog vi till med kombinerat bröllop och dop, då hade vi alltså varit tillsammans i 1 år och 11 månader. Sakta och försiktigt, var det ja...Flört

    Men trots att vi inte tog det så lugnt och försiktigt som vi tänkt har vi varit lyckliga tillsammans, och klarat oss igenom många svårigheter som svetsat oss samman och gjort att vårt äktenskap känns mycket tryggt och stabilt i dag. Det heter trots allt "i nöd och lust", man måste vara beredd på att det stundtals kan vara mycket av bägge delar och inte tro att det bara ska vara en dans på rosor livet igenom. Glad


    Även helgon har ett förflutet & även syndare har en framtid.
  • Enilea

    träffades och blev tillsammans 1996 jag 16 han 18. Nu 18 år och 2 barn senare och 16 år som förlovade ska vi gifta oss

  • skogsmullen
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2014-03-10 20:08:34 följande:

    Vi träffades allra första gången 17 juni - 2004 
    Förlovade oss 4 juli - 2004  (japp snabba puckar här)

    Gifte oss 14 maj - 2005  - ännu snabbare puckar här

    Så snart gifta i 9 år!

    Lika kära än! Hjärta 


    Va härligt att höra. Känns det rätt så kan man aldrig gå för fort fram.
  • Krystal
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2014-03-10 20:08:34 följande:

    Vi träffades allra första gången 17 juni - 2004 

    Förlovade oss 4 juli - 2004  (japp snabba puckar här)

    Gifte oss 14 maj - 2005  - ännu snabbare puckar här

    Så snart gifta i 9 år!

    Lika kära än!  


    Inte riktigt lika snabbt som en vän till m2b. I jan 2009 var han singel, (inbiten ungkarl som jag innan aldrig sett tillsammans med en tjej) i slutet av mars 2009 friade han till en tjej han känt ett par månader, och 6 juni 2009 gifte dom sig...och tre månader senare väntade dom smått
Svar på tråden Hur långe har ni varit ett par innan bröllopet? :)