• Madeleine

    Jag ska vara tärna (enda tärna), tips och råd vore jättesnällt!!

    Hej,

    Jag ska vara tärna på en av mina bästa vänners bröllop 120518 och jag kommer vara den enda tärnan. Alla tips och råd är välkomna! Jag ska ju såklart hålla i möhippan och jag hade tänkt hålla tal, vilket ni gärna också får ge mig tips kring! :) Vad mer bör jag tänka på?? Har aldrig varit tärna innan, så det snurrar endel i huvudet.. Dessutom ska jag själv gifta mig 4 veckor efter henne, så det är MYCKET som snurrar om man säger så!! Men jag vill ju ändå lägga ner tid på min roll som tärna och frågar därför nu er om tips :)

    Tack på förhand!

    //Madde 

  • Svar på tråden Jag ska vara tärna (enda tärna), tips och råd vore jättesnällt!!
  • daniiel

    Prata med henne om vad hon förväntar sig av dig och tänk efter om du klarar av/vill leva upp till det, om inte, tala om det för henne och kom fram till en kompromiss. Hon kanske inte har så höga "krav" och då kan du ju åta dig allt hon vill att du ska göra.

    Jag tror ju det kan variera väldigt mkt vad tärnor gör och förväntas göra. Endel brudar vill ha hjälp med allt från dag 1 och andra vill bara att tärnan ska dyka upp under bröllopsdagen och finnas som stöd då. Därför är det viktigaste du kan göra att ta reda på vad "din" brud vill och tänka efter vad du själv vill göra (verkar du ju redan gjort med tex möhippa och tal).

  • majflicka
    Madeleine skrev 2011-11-21 12:07:26 följande:
    Hej,

    Jag ska vara tärna på en av mina bästa vänners bröllop 120518 och jag kommer vara den enda tärnan. Alla tips och råd är välkomna! Jag ska ju såklart hålla i möhippan och jag hade tänkt hålla tal, vilket ni gärna också får ge mig tips kring! :) Vad mer bör jag tänka på?? Har aldrig varit tärna innan, så det snurrar endel i huvudet.. Dessutom ska jag själv gifta mig 4 veckor efter henne, så det är MYCKET som snurrar om man säger så!! Men jag vill ju ändå lägga ner tid på min roll som tärna och frågar därför nu er om tips :)

    Tack på förhand!

    //Madde

    Hej!


     


    Håller med "daniiel": Det är väldigt olika vad man förväntar sig av sina tärnor. Vissa vill ha hjälp med allt o andra bara få snacka av sig lite. Min bästa vän och jag var tärna till varandra ´nu i sommar med 6v emellan! =) Ingen av oss hade dock några särskilda krav på varandra. Tal, möhippa o tjejsnack räckte för oss! Tror du kan höra med henne vad hon vill, visa attt du finns där, fråga om du ska hjälpa till med ngt. Då kommer hon guida dig rätt o då vet du om du förväntas serva dygnet runt el bara dyka upp ;) Lycka till!

Svar på tråden Jag ska vara tärna (enda tärna), tips och råd vore jättesnällt!!