• MKF

    Hur mycket lägger ni på fotografen?

    Hej,
    Frågan om hur mycket som är normalt att lägga på en bröllopsfotograf uppkommer gång efter annan. Eftersom det är helt omöjligt att svara på frågan (hur långt är ett snöre?) annat än statistiskt tänkte jag att lite statistikinsamling kanske skulle vara på sin plats. Självklart blir en sådan här enkel undersökning inte speciellt vetenskaplig.

    Rösta på det alternativ som passar er bäst. Antingen om ni redan är gifta och vet vad ni lade eller om ni ska gifta er och har bestämt er.

    I detta läget spelar det ingen roll om ni har amatör eller proffs. Inte heller om ni bara tar porträtt eller fotar en heldag.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket lägger ni på fotografen?
  • 070831

    0KR kommer vi lägga på fotografen..


    Min bäste vän ska anagera sig som fotograf och därmed så vill hon ej ha några pengar.. Oh det som är bra är ju att hon har en bra kamera så vi kommer inte få in pengar så att vi kommer kunna använda fotograf i för sig då frågade jag henne då jag vet hon har en bra kamera .


     


    Och dessutom FÅR JAG FLER BILDER ÄN FJUTTIGA 20 STYCKEN SOM FOTOGRAF MAN FÅR

  • daniiel

    Vi gav 700kr för fotografen och fick ca 80st redigerade bilder och närmare 700 oredigerade bilder. Vi är väldigt nöjda, jättefina bilder :)

  • ungbrud

    Min m2b´s mamma känner en fotograf som gör detta för oss :) så kanske något symbolsikt + middag :)

  • Trivia

    Hm...går inte att rösta via telefonen verkar det som. Får göra det vid senare tillfälle. Vi kommer anlita min sambos kompis. Han är amatörfotograf men väldigt duktig. Haft mycket utställningar och så. Han kommer att få en tusenlapp eller så.

  • gbg2012

    Vi lägger 9000 kr, för en heldag. Provfotografering och 100 redigerade kort. Fotografen försörjer sig som fotograf så inte amatör. Hon är jätteduktig! =)

  • Mela01

    Vi kommer använda oss av en kollega som e amatör fotograf, jätte duktig e hon. Kommer va med hela dagen o fota oss o vi kommer få alla foton som tas. Vi ger henne 2000:-

  • filibustern

    0 kronor kommer vi lägga. då min bästa vän,och blivande tärnan, är otroligt duktig på fota, så ska vi anlita henne. 

  • aniara

    En vän till min sambo som är hobbyfotograf och jätteduktig på att fota kommer att ta våra bilder. Vi kommer troligtvis att betala honom ett par tusenlappar eftersom vi inte vill snylta på våra vänner før mycket, och det är ju ett ganska stort jobb med att redigera bilderna efteråt (även om min sambo också kan bildredigering).

Svar på tråden Hur mycket lägger ni på fotografen?