• Madiicken

    När berättar man att man ska gifta sig?

    Jag spricker snart! När är det OK att berätta för vänner m.m?


    Våra närmsta, föräldrar & valda tärnor/best man vet. Men ingen annan!
    Och vännerna börjar misstänka och jag har sååå svårt att hålla masken :)


     


    När berättar man att man ska gifta sig?

  • Svar på tråden När berättar man att man ska gifta sig?
  • daniiel

    Vi berättade när vi hade bokat kyrkan :) Då kunde vi säga vilket datum osv. Vi berättade dock bara för våra föräldrar, syskon och de vännerna vi ville ha med som marskalker och toastmaster/madame. Övriga fick väl höra ryktesvägen och fick det bekräftat när inbjudningarna kom. Det var iofs inte så långt efter. Vi bokade kyrkan 6 månader före vi gifte oss, så inbjudningarna skickades ut bara 3 månader efter vi bestämt oss.

  • georgialee

    Vi skickade ut våra save-the-dates en månad efter förlovningen. Efter min blivande friat bestämde vi oss ganska snabbt för att vi skulle gifta oss inom ett år, så vi sa till alla som frågade om giftemål att vi skulle vänta sen skickade vi ut s-t-d. Då var kyrkan bokad - that's about it. Inbjudningarna skickar vi i början av nästa år (vi gifter oss i Juni 2012)

  • annelie1981

    Vi skickade ut Reservera datumet-kort så att alla fick reda på det samtidigt. Kom nog som en STOR överraskning för alla, då vi inte pratat om giftemål förut.

  • Madiicken

    Vi har v'l pratat öppet om bröllop men då har det även kommit fram att min sambo inte vill gifta sig. Men nu har han ändrat sig ;) Så det lär ju bli en chock för alla, speciellt för våra närmaste som nu vet om det. Vi har varit tillsammans i tio år nästa år och gifter oss i Augusti. Viktigast är väl nu att dom närmaste vet sen kommer det väl komma fram sinom tid, men när nån frågar så är det svårt att hålla tyst. Man vill ju bara skrika så hela världen hör :D


     


    Tack för era svar! :)

  • Emelie 87

    Vi började att berätta direkt. Mina bästa vänner visste om det direkt efter frieriet. Det var ingen som kunde undgå vare sig förlovningsringen på mitt finger eller hur jag sken av lycka den kvällen. :)

    Sedan tog det väl en till två månader innan alla visste om det. :)


    En man, två barn, oändligt med kärlek
  • sollan
    Emelie 87 skrev 2011-11-14 19:21:15 följande:
    Vi började att berätta direkt. Mina bästa vänner visste om det direkt efter frieriet. Det var ingen som kunde undgå vare sig förlovningsringen på mitt finger eller hur jag sken av lycka den kvällen. :)
    Samma för våran del =)  
    Jag blev verkligen ordentligt överraskad av att sambon friade till mig på min födelsedag då han bjöd ut mig på 3 rätters.  Va lyckligare än lyckligast så kunde inte låta bli att berätta för alla om nyheten...hehe
    Blivande vårbrud
  • Emelie 87
    sollan skrev 2011-11-14 19:49:45 följande:
    Samma för våran del =)  
    Jag blev verkligen ordentligt överraskad av att sambon friade till mig på min födelsedag då han bjöd ut mig på 3 rätters.  Va lyckligare än lyckligast så kunde inte låta bli att berätta för alla om nyheten...hehe
    Blivande vårbrud
    Eller hur är man lyckligare än lyckligast. :D Särskilt när den nyblivne fästmannen har samlat ihop alla mina bästa vänner att vänta precis utanför restaurangen. Dessutom var det vår årsdag och typ en vecka innan vår sons födelse. Den kvällen var såå perfekt för mig. :)

    Men bröllopsdagen var ännu bättre. :)
    En man, två barn, oändligt med kärlek
  • polkapinne

    Dagen efter vår förlovning ändrade jag status på FB till förlovad så då fick de flesta vänner och släktingar reda på det. Andra hörde det ryktesvägen.
    Mina föräldrar och bästa vännen ringde jag till.

    Nu efteråt har jag inte hunnit träffa så många av vännerna (bor på olika orter)  för att prata bröllop så de vet inte när det blir men kollegorna vet att det blir nästa sommar.

    Jag kan inte hålla mig utan att berätta nåt sånt och dessutom hade de ju ändå sett ringen :)

  • Madiicken

    Okej, ja men dåså. Då behöver man inte tissla och tassla om det :) När jag & min sambo förlovade oss så hoppades ju jag att inom ett år så skulle vi gifta oss. Icke sa nicke, 7 år senare så gifter vi oss :P haha, så det är nog ingen som tänkt att vi ska gifta oss så det kommer ju komma som en rejäl suprise då liksom. Vi beställde "nya" förlovnings ringar igår så de kanske kan få folk att fundera lite ;)


     


     

Svar på tråden När berättar man att man ska gifta sig?