• maagdaa

    jag ska läsa för min man under vigseln. Vad tycker du om den? :)

    "jag älskar dig. Inte bara för den du är, utan för vem jag är när jag är med dig, Jag älskar dig Inte bara för morgonkaffet eller de spontana städögpnblicken utan för att du lägger dina händer på mitt överfyllda hjärta och blundar för alla suckar, löjliga och svaga ting. För att du tar fram alla dolda egenskaper som ingen minns, som ingen vet finns. Jag älskar dig för allt du hjälper mig att göra biter ihop åt alla konstigheter, lama saker och du gör det utan ord, utan beröring. Det här handlar om enkelhet. Om helhet och trasighet. Om att växa och att läka tillsammans. Om att gå framåt när livet vill bakåt. Och om att fortsätta göra mitt morgonkaffe varje helg." Vad tycker ni? :) med reservation för ändringar;) Och struntabi felstaven.jag skriver från mobilen:p

  • Svar på tråden jag ska läsa för min man under vigseln. Vad tycker du om den? :)
  • annapanna88

    Jag tyckte det var väldigt fint! Och modigt att läsa själv under vigseln, tror inte att jag själv skulle klara det ;)

  • maagdaa

    Hade det varit stort bröllop hade jag aldrig gjort det! Men nu är det ett litet borgerligt med ca 17 pers bara, så jag ska nog våga:) tack! :)

  • Tant M
    maagdaa skrev 2011-11-13 22:32:34 följande:
    "jag älskar dig. Inte bara för den du är, utan för vem jag är när jag är med dig, Jag älskar dig Inte bara för morgonkaffet eller de spontana städögpnblicken utan för att du lägger dina händer på mitt överfyllda hjärta och blundar för alla suckar, löjliga och svaga ting. För att du tar fram alla dolda egenskaper som ingen minns, som ingen vet finns. Jag älskar dig för allt du hjälper mig att göra biter ihop åt alla konstigheter, lama saker och du gör det utan ord, utan beröring. Det här handlar om enkelhet. Om helhet och trasighet. Om att växa och att läka tillsammans. Om att gå framåt när livet vill bakåt. Och om att fortsätta göra mitt morgonkaffe varje helg." Vad tycker ni? :) med reservation för ändringar;) Och struntabi felstaven.jag skriver från mobilen:p
    Hej! Delar av det du skriver är ju citerat ur en väldigt känd dikt, Kärlek av Roy Croft. Den dikten är väldigt vacker och lite "högstämd", personligen tycker jag då att det känns hur konstigt som helst att spränga in sina egna mer vardagliga fraser emellan. Om jag vore du skulle jag nog hellre endast välja strofer ur originaltexten, då hela dikten troligen blir för lång. Hur du än väljer att göra, lycka till!
  • Tant M

    Här följer hela texten om någon mer blir nyfiken.

    Jag älskar dig
    inte bara för vad du är
    men för vad jag är
    när jag är med dig

    Jag älskar  dig
    inte endast för vad
    du har gjort av dig själv
    utan för vad du gör av mig

    Jag älskar dig
    för det stycke av mig
    som du lockar fram
    Jag älskar dig
    för att du lägger din hand
    på mitt överfyllda hjärta
    och blundar för
    alla löjliga, svaga ting
    som du trots allt
    suddigt förnimmer där
    och för att du drar fram i ljuset
    alla de underbara egenskaper
    som ingen annan sökt
    tillräckligt länge
    för att finna

    Jag älskar dig
    för att du hjälper mig att göra
    av all bråte i mitt liv
    inte ett värdshus
    utan ett tempel
    och av mitt arbete
    av varje min dag
    inte en skamfläck
    utan en sång

    Jag älskar dig
    därför att du gjort
    mer än någon trosbekännelse
    kunnat göra
    och mer än något öde
    kunnat skapa för att ge mig lycka

    Du har gjort det
    utan minsta beröring
    utan ett ord
    utan ett tecken
    Du har gjort det
    genom att vara dig själv
    Kanske det är det
    som menas med en vän
    när allt kommer omkring

    - Roy Croft -
    (minns ej vem som översatt till svenska)

Svar på tråden jag ska läsa för min man under vigseln. Vad tycker du om den? :)