Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

    Vulkantema på vårt bröllop?

    Jag skulle nog ha dragit det steget längre och haft Hawaii-tema (eller islandstema eller nåt annat med aktiva vulkaner Flört)

    Skaffat en bakgrund med vulkan i photobooth-et. Kanske använt gråsvart bakgrund och rödorange/guld-kopparfärgad text på inbjudningar, med orangeröda organzaband som representerar lavaflödet.
    Gjort en Tiki-Bar (om ni har hawaii-tema) med härliga färgglada drinkar.
    Försökt hitta mat som passar temat. Hawaiiansk mat kanske?

    Men jag skulle nog inte ha bett gästerna klä sig enligt temat om ni ska ha det traditionellt i kyrkan.
    Möjligtvis kan ni ju ge dom blomstergirlanger om dom vill till festen  Glad

    Om inte det är ett tydligt tema eller en ordentligt synlig röd tråd så blir det mest förvirrande.
    Att ha lite röda dekorationer och sen en vulkantårta kan göra att dom inte förstår varför tårtan är i form av en vulkan (som exempel bara)

    Så satsa fullt ut eller välj att enbart dra färgerna från vulkantemat och skippa referenserna till vulkaner. Det är mitt råd Glad 

  • Chicita
    SaraJoakim skrev 2011-11-13 16:16:29 följande:
    Yay Chicita! Du har precis vårt mind-set på detta! Jag har back packat Hawaii och funderar på om det ev ska bli vår smekmånad. Så Hawaii skulle definitivt kunna vara ett tema! Vi sa nej till Island då vi inte känner att vi vill ha det som en smekmånad.. de känns mer som en anniversary resa för oss :)

    Vad har ni för teman på era bröllop? 
    Vi hade ett medeltidsbröllop Skrattande
    Våra gäster valde klädkod: Adel , Borgare, Bönder eller vanliga kläder och dom placerades efter klädkod. Ju "högre" stånd - destå närmare honnörsbordet Flört

    Vi gick in och ut till Patrask, Bland annat Andro 2
    Vi hade ett medeltidsband som spelade under midagen och vi lyckades också få TRiX att gyckla och köra eldshow Skrattande 

    Jag skulle rekommendera att ni tar kontakt med TRiX också (dom finns på Facebook bland annat, annars hittar du dom om du googlar). En eldshow skulle väl passa perfekt till ert hawaii-tema? Cool

    Dejli har en bra idé med bambu och annat sånt. Det behöver inte bli så dyrt att dekorera lokalen heller Glad 
  • Chicita
    Oniq skrev 2011-11-13 19:13:51 följande:
    *damned* Vad jag misstolkade ert tema.

    Nåja, 'live long and prosper' i alla fall... ;)


    (en Vulcan)


    Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
    Hehe...-det skulle väl vara du som misstolkade det... Flört

    I och för sig, så hjärntvättad jag har blivit dom senaste åren med Star Trek, Serenity, Stargate Babylon5 osv osv... så borde jag nog ha gjort samma koppling. Min käre make kommer skämmas å mina vägnar nästa gång vi träffar en trekkie Flört
  • Chicita
    SaraJoakim skrev 2011-11-13 19:36:52 följande:
    spännande tema - absolut! Jag ville alltid ha ett medeltidbröllop när jag var yngre! :) Blev det inte rörigt med bordsplaceringen då? Vem "bestämde" vem som stod "högst i rank"?
    Vi får definitivt kolla upp de här TRiX, de har vi aldrig hört talas om. 
    Det blev jättebra med bordsplaceringen.
    Adeln är ju högre än borgarna, borgarna är högre än bönderna och de vanligt klädda "existerar inte" om man går efter lajv-regler så att säga Flört
    Och vi tyckte att om man ansträngde sig och skaffade dyra och fina kläder så var dom värda en bra plats. Och gästerna hade ju då möjlighet att välja hur "fina" dom ville vara... Våra närmaste var ju ändå Adel eftersom dom antingen satt vid honnörsbordet eller ingick i bröllopsföljet och därför behövde vara högst i rang (efter oss då).

    Här har du lite TRiX. Filmen är från Medeltidsveckan 


    ">

      (del 1)


    ">

       (del 2)

    Vet inte om det fanns en del 3 också eventuellt... Glad 
Svar på tråden Vulkantema på vårt bröllop?