2012-12-12 Fler som har detta datum?
Hej
Finns de några fler blivande Decemberbrudar nästa år med de magiska datumet 12-12-12?
Vore kul komma i kontakt med fler som planerar bröllop på detta lite udda datum =)
Hej
Finns de några fler blivande Decemberbrudar nästa år med de magiska datumet 12-12-12?
Vore kul komma i kontakt med fler som planerar bröllop på detta lite udda datum =)
Här har vi en!
Vi bestämde datum redan när jag friade 2007, men att det blev 12-12-12 var en ren slump som vi insåg 3 år senare.
Jag ska ha lång klänning, då jag hellre släpar en klänning i snö än fryser benen av mig. Just släp vet jag inte om jag vill ha just av den anledningen, men jag har provat en del långa klänningar utan släp & dom är väldigt fina.
Vi har välan kommit rätt långt ändå, har ju ändå kollat och småplanerat sedan 2007.
Vi är lite dumma och har inte satt en budget än och vi hoppas eg på att allt ska ordna sig. Men vi ska ha hittat en lokal om några veckor eftersom det blir mitt i veckan i julbordssäsongen så vi ville ha det på det torra.
Vi har redan kollat och provat brudkläder. Blivande makens accossearer är redan inhandlade. Tärnorna är tillfrågade. Maten är lite halvt bestämd, musiken är lite halvt bestämd också. Fotograf är tillfrågad och fått en offert.
Då jag bara har en 25% tjänst så går jag hemma på vardagarna så jag har pysslat lite och försökt få till nåt som som passar vårat Tim Burton tema.
Just nu ligger välan gäst antalet på ca 60-70 pers. Budget i dagens läge ligger kanske på 50 000. Hade varit mer om vi inte hade tatt oss ann ett projekt som kostade mer än vad det smakade.
Här är en till! 121212 bestämdes redan förra hösten, men förlovningen blev igår - och även så det officiella frieriet. Det inofficiella skedde däremot i ett 26-gradigt Medelhavet en tidig morgon med helt spegelblankt vatten under ett morgondopp i Spanien. Helt underbart! =)
Har inte börjat planerat så mycket ännu, har börjat fundera på om vi vill vigas i kyrka - eller om vi ska låna med oss prästen till lokalen vi vill ha mottagningen i, och köra utomhus på deras veranda och under tiden låta gästerna dricka glögg. Blir ett ganska litet och intimt bröllop iallafall, familj, närmsta släkt och bästa vänner bara.
Tänker börja tillverka egna "save-the-date"-kort och skicka ut, eftersom det är mitt i veckan och folk kan behöva gott om tid att ta ledigt osv. (Har redan fått en halvsyrlig kommentar om att "det är en onsdag, det vet ni väl :-S" .
Ja, det är en ondsag, även kallat lill-lördag. Och den här personen har varit förvarnad ett år typ och behöver inte komma om det inte passar - men kan väl då även knipa igen limpinkastet för de syrliga kommentarerna? Sån´t ska INTE grusa VÅR dag. Faktum är att vi kommer gifta oss även om ingen kommer - för vi gör det ju för kärleken, för oss - inte för festen! Festa kan man göra varje helg (eller dag om man nu vill) året om, livet ut! :D
Eftersom vi är över 30 och har allt - ALLT verkligen - så vill jag ha kuvertavgift, för jag vill inte sitta där och spela glad för en fjärde, femte, sjätte brödrost. Är det verkligen så fel? Är det inte bättre att kunna bjuda på maten och ha trevligt än snåla och få massa (skit-)presenter som man inte vill ha?
Här är en till, min sambo friade i fredags och sa att 121212 är kravet för bröllop! =)
Hej, här är en till decemberbrutta! :)
Min fästman friade i maj i år och vi bestämde det häromdagen att vi skulle gifta oss 12-12-12. Har alltid velat gifta mig på ett magiskt datum och nu har jag min chans!
Vi ska ha ett budgetbröllop då ingen av oss har bra ekonomi. Behöver lite tips och idéer. :) Kram
Här är en till som kommer gifta mig den 12/12....Förlovade oss 080808 så nu tar vi sista chansen till ännu ett lite kul datum. kramelikram
här är det en till :)
Och en till