• Anonym (Linslusen)

Vad tycker ni om denna klänning till en tärna?

Vad hade ni sagt om denna klänning som tärnklänning?
    Jag ska vara tärna åt min bästa vän och har fått fria händer till klänning. Enda kravet är att den ska vara rosa och inte en långklänning.
    Sprang på denna idag och ÄLSKADE den!! Men är den för kort? Ska man ha en bolero eller någon sjal upptill? Vi är två stycken som kommer ha likadana isf...

Vill vara anonym då hon är medlem här och jag inte vill avslöja den än :).

• Svar på tråden Vad tycker ni om denna klänning till en tärna?
  • yorkstacy

svårt att säga beroende på vad det är för "typ" av bröllop. klänningen är välldigt chic, modern och kul och passar mkt bra till ett liknande bröllop. Riktigt snygg alltså, men passar den in i bröllopet? 

Var kommer den ifrån? 

• Anonym (Linslusen)

Det kommer bli ett stort bröllop och bruden kommer ha en tårtbakelse till klänning . Jag tror hon kommer gilla den, det är hennes stil.
    Vi tärnor är heller inte så långa, ca 160-165cm, så jag tänker att den inte kommer vara så kort som på modellen?

• Krissem

Mycket snygg! Absolut en tärnklänning!

Tänk dock på att det är en typisk form som kan se konstig ut på den ena tärnan om ni har olika kroppsform/längd. Tycker den ställer rätt höga krav på att man har en "bra" kropp under, med tanke på kortheten och "pöset" över både byst och rygg.

Och ja, jag skulle ha något över axlarna till den här kyrkan, men på festen behövs det inte.

Var finns den?

• daniiel

Min enda tanke är, passar rosafärgen? Den är ju inte direkt så diskret, utan väldigt "in your face" så att säga. Vad har hon för övriga rosa-toner? Är de lite mer ljuva och dova eller är de lika starka som den där?

Jag tycker själv att klänningen var jättefin, men håller med den ovan som frågade om den passar till bröllopet och hela stilen på bröllopet. Det tycker då jag är viktigt :) Ni skulle kanske visa den för bruden och fråga vad hon tycker? :)

Även jag skulle nog valt att ha en sjal under vigseln som man sedan kan ta av :)

• teddy

snyyyyyyyygg klänning o jag tycker klart att den passar som tärnklänning om bara färgen passar! har själv sett den o funderar på om den skulle passa mina tärnor! Glad

• majflicka

Tycker den skulle fungera bra som tärnklänning på ett kavaj-klädkodsbröllop. Snygg med blinget som ger lite extra festkänsla! Om färgen känns lite mkt blir det ju perfekt med kanske en beige sjal el kofta över axlarna i kyrkan som ni kan ta av sen. Men bäst är ju att kolla med bruden om det inte är så att det ska vara en total överraskning.

• Anonym (Linslusen)

Det kommer vara olika rosa nyanser i färgtemat så den hade passat perfekt i den synvinkeln. Ska maila bruden nu :).

• drömmer

Åh jag tycker den är to DIE for! Supersnygg!! Jag visade mina tärnor den häromdagen och nu när jag ser att det är halva priset borde jag ju slå till. Problemet är  dock att två av mina fyra tärnor inte tycker det är deras stil, och hade velat ha kanske ngt enklare, men jag vill ha lite mer lyx ;). Hur hade ni gjort där?

Klädkoden är kavaj och klänning så hos oss hade den passat perfekt!

• daniiel
    drömmer skrev 2011-11-08 20:24:00 följande:
    Åh jag tycker den är to DIE for! Supersnygg!! Jag visade mina tärnor den häromdagen och nu när jag ser att det är halva priset borde jag ju slå till. Problemet är  dock att två av mina fyra tärnor inte tycker det är deras stil, och hade velat ha kanske ngt enklare, men jag vill ha lite mer lyx ;). Hur hade ni gjort där?

Klädkoden är kavaj och klänning så hos oss hade den passat perfekt!
    Ska jag vara helt ärlig, så tycker jag att klänningen är lite enklare. Jag tycker inte att den är mer åt lyx-hållet, så jag tycker dina tärnor borde tycka att den passar utmärkt :) Tycker den passar som tärnklänning på ett bröllop med klädkod kavaj :)

Är det du eller tärnorna som ska köpa klänningarna? Vad kostar den på halva priset?
  • drömmer
    daniiel skrev 2011-11-08 20:53:00 följande:
    Ska jag vara helt ärlig, så tycker jag att klänningen är lite enklare. Jag tycker inte att den är mer åt lyx-hållet, så jag tycker dina tärnor borde tycka att den passar utmärkt :) Tycker den passar som tärnklänning på ett bröllop med klädkod kavaj :)

Är det du eller tärnorna som ska köpa klänningarna? Vad kostar den på halva priset?
    Beroende på vad man tänkt sig är den kanske enkel för en del, men jag tycker den är perfekt. Vill inte ha för mycket och ingen långklänning. Min tärna visade en enkel bomullsklänning, och då är denna mer stilig och har mer klass för mig .
    Det är jag som ska köpa klänningarna, och de får också behålla dom om de vill.
  • daniiel
    drömmer skrev 2011-11-08 21:27:24 följande:
    Beroende på vad man tänkt sig är den kanske enkel för en del, men jag tycker den är perfekt. Vill inte ha för mycket och ingen långklänning. Min tärna visade en enkel bomullsklänning, och då är denna mer stilig och har mer klass för mig .
    Det är jag som ska köpa klänningarna, och de får också behålla dom om de vill.
    Ja, det har du rätt i, klart att allt är relitivt och i jämförelse med fler andra, så är väl denna finare :) Men om det är du som ska köpa klänningarna, kan du inte bara köpa dom då och säga att du vill att de bär denna klänning under vigseln, men att om de absolut vill, så kan de få byta till någon annan senare?
  • Anonym (Linslusen)

Nej den fanns bara i rosa. På HM.com hittade jag den :). Bruden älskade den så nu är det hemklickat och hoppas det passar!

• daniiel
    Jane skrev 2011-11-09 15:27:14 följande:
    FörvånadWoooW!! Vart finner man den??? finns den i rött??
    Ett tips bara, inte en exakt likadan, men den påminner om klänningen i TS, fast i rött då :)
    www.bonprix.se/produkt/klaenning-lila-915292/&sourcePageClick=article_style

Där finns också andra fina klänningar i rött :)
    www.bonprix.se/produkt/bandeauxklaenning-lila-956715/&fb=0&ssz=-1&spr=-1&sco=r%C3%B6d&label_id=-1&sss=-1&sma=-1&srz=-1&sourcePageClick=article_style
    www.bonprix.se/produkt/klaenning-roed-975745/&fb=0&ssz=-1&spr=-1&sco=r%C3%B6d&label_id=-1&sss=-1&sma=-1&srz=-1&sourcePageClick=article_style
    www.bonprix.se/produkt/aftonklaenning-svart-904672/&type=image&fb=0&ssz=-1&spr=-1&sco=r%C3%B6d&label_id=-1&sss=-1&sma=-1&srz=-1&sourcePageClick=article_image
    www.bonprix.se/produkt/cocktailklaenning-roed-932413/&fb=0&ssz=-1&spr=-1&sco=r%C3%B6d&label_id=-1&sss=-1&sma=-1&srz=-1&sourcePageClick=article_style
    www.bonprix.se/produkt/satinklaenning-svartvit-966084/&fb=0&ssz=-1&spr=-1&sco=r%C3%B6d&label_id=-1&sss=-1&sma=-1&srz=-1&sourcePageClick=article_style
    www.bonprix.se/produkt/klaenning-cremevit-926424/&type=image&fb=0&ssz=-1&spr=-1&sco=r%C3%B6d&label_id=-1&sss=-1&sma=-1&srz=-1&sourcePageClick=article_image
    www.bonprix.se/produkt/trikaklaenning-roed-958091/&fb=0&ssz=-1&spr=-1&sco=r%C3%B6d&label_id=-1&sss=-1&sma=-1&srz=-1&sourcePageClick=article_style
    www.bonprix.se/produkt/klaenning-fuchsia-916834/&fb=0&ssz=-1&spr=-1&sco=r%C3%B6d&label_id=-1&sss=-1&sma=-1&srz=-1&sourcePageClick=article_style
    www.bonprix.se/produkt/trikaklaenning-baerroed-967396/&fb=0&ssz=-1&spr=-1&sco=r%C3%B6d&label_id=-1&sss=-1&sma=-1&srz=-1&sourcePageClick=article_style
    www.bonprix.se/produkt/maxiklaenning-baerroed-957698/&fb=0&ssz=-1&spr=-1&sco=r%C3%B6d&label_id=-1&sss=-1&sma=-1&srz=-1&sourcePageClick=article_style
    www.bonprix.se/produkt/klaenning-brun-960183/&fb=0&ssz=-1&spr=-1&sco=r%C3%B6d&label_id=-1&sss=-1&sma=-1&srz=-1&sourcePageClick=article_style
    www.bonprix.se/produkt/klaenning-svart-923757/&fb=0&ssz=-1&spr=-1&sco=r%C3%B6d&label_id=-1&sss=-1&sma=-1&srz=-1&sourcePageClick=article_style
    www.bonprix.se/produkt/satinklaenning-svart-959635/&fb=0&ssz=-1&spr=-1&sco=r%C3%B6d&label_id=-1&sss=-1&sma=-1&srz=-1&sourcePageClick=article_style
    www.bonprix.se/produkt/klaenning-svart-940368/&fb=0&ssz=-1&spr=-1&sco=r%C3%B6d&label_id=-1&sss=-1&sma=-1&srz=-1&sourcePageClick=article_style
    www.bonprix.se/produkt/maxiklaenning-lila-903587/&fb=0&ssz=-1&spr=-1&sco=r%C3%B6d&label_id=-1&sss=-1&sma=-1&srz=-1&sourcePageClick=article_style

Ja, det finns ju som sagt gott om dom :P
  • daniiel
    Anonym (Linslusen) skrev 2011-11-09 18:21:40 följande:
    Nej den fanns bara i rosa. På HM.com hittade jag den :). Bruden älskade den så nu är det hemklickat och hoppas det passar!
    Toppen, den är ju verkligen jättefin :)
  • Jane
    Anonym (Linslusen) skrev 2011-11-09 18:21:40 följande:
    Jättefin! det var verkligen ett fyndJoo, det finns massvis med fina röda klänningar, men själv vet jag inte om jag ska ha tärnor än, så vi får se. Men jag kan helt klart (nästan) överväga att köpa HM-klänningen fastäm den är rosa (hatar rosa)Tungan uteså fin var den!
Svar på tråden Vad tycker ni om denna klänning till en tärna?