• hellgren

Herrgård i Värmland

Jag behöver tips på herrgårdar och liknande i Värmland där man kan ha vigsel, middag, fest och övernattning för gäster (och så klart även oss som brudpar). Jag är både intresserad av ställen där "allt" ingår och där man får fixa och dona själv. Jag vill även veta om det är något ställe som är mindre bra, så jag vet vad vi ska akta oss för ;) Tacksam för mycket tips :)

• Svar på tråden Herrgård i Värmland
  • hellgren

Oj, vilken klump all text blev trots enterslag :o

• Rosi

Du har ju kvarnen i Borgvik. Jätte fint ställe... Där görs allt färdigt och finns platser att bo på...

Vi hade tänkt ha där innan men vi kom fram till att det var för dyrt för våran budget samt att det är så långt från karlstad.

Så vi valde Kils hembygdsgård... Finns vandrahem i närheten.

• Jalle

Kolla upp Hennikehammars herrgård i Filipstad. Har inte varit där på bröllop men har bott där några nätter. Fantastisk mat och underbar omgivning. Vet att de har bröllopspaket. Finns en liten halvö i sjön alldeles utanför där de brukar ha vigslar.

• arioso

Har ingen aning om hur det funkar med bröllop där (men vet att de har det i ibland) men hursom, ett jättefint ställe är Vägsjöfors herrgård typ två mil norr om Torsby. Vet att maten där är mycket uppskattad i alla fall. Är det inte för långt bort kan det ju vara värt att kolla upp iaf

• Vi2alltid

Borgvik är ju fint!

Knusesunds herrgård i Säffle är väldigt fint också, men det har precis fått nya ägare så jag vet inte så mycket om dem :(

• Jalle

Sillegården i Sunne! Sahlströmsgården i Torsby?

• hellgren

Oj det finns en del att välja på :) Har försökt att googla men fann inte så mycket mer än hennikehammar. Ska genast kolla upp dessa alternativ.

Vi bor i Karlstad men släkten kommer lite varstanns i från därför spelar det inte så stor roll vart det är ;)

• hellgren
    Rosi skrev 2011-11-07 18:42:32 följande:
    Du har ju kvarnen i Borgvik. Jätte fint ställe... Där görs allt färdigt och finns platser att bo på...

Vi hade tänkt ha där innan men vi kom fram till att det var för dyrt för våran budget samt att det är så långt från karlstad.

Så vi valde Kils hembygdsgård... Finns vandrahem i närheten.
    Hur mycket skulle det kostat att ha bröllopet i Borgvik? :)
  • Rosi
    hellgren skrev 2011-11-08 11:14:36 följande:
    Hur mycket skulle det kostat att ha bröllopet i Borgvik? :)
    Det vi fick kolla på var bara menyn.. de hade inte så mycket tid med oss när vi var där. så vi fick inga priser men vi vet att det skulle bli mer än där vi valde att gifta oss på.. Men det är otroligt vacker runt om. Så jag skulle verkligen rekomedera det stället om ni har en budget mer än på 40 tusen. =)
  • hellgren

Då får vi nog åka dit och kolla. Det skadar ju inte :)

Tack för tipset.

Svar på tråden Herrgård i Värmland