• Äldre 5 Nov 00:06
    37711 visningar
    13 svar
    13
    37711

    HJÄLP! Kluriga JA/NEJ frågor till frågelek.

    Vi ska ha fest imorgon och jag (tyvärr) tog på mig att vara lekledare. En av lekarna vi tänkt ha påminner om tvärtom-frågesport.

    Alla deltagare står på ett led, jag läser en fråga och de ska så snabbt som möjligt svara "ja" eller "nej". Svarar de fel eller tvekar, så åker de ut. Sisten kvar vinner.

    Nu har jag slitit mitt hår i 2 dygn över dessa frågor och lyckats skrapa ihop ca100st, skulle dock behöva många, många fler. Någon som känner sig manad att hjälp? :)

    Jag behöver alltså frågor där svaret är "ja" eller "nej" och de får handla om precis vad som helst.

  • Svar på tråden HJÄLP! Kluriga JA/NEJ frågor till frågelek.
  • Äldre 5 Nov 00:31
    #1

    Puffar!

    Ingen som har några frågor på lut? Kan vara om bilar, sport, geografi, djur, kläder, möbler, natur, film osv osv :)

  • Äldre 5 Nov 11:18
    #2

    Ingen?...

  • Ninja6­6
    Äldre 5 Nov 11:45
    #3
    daniiel skrev 2011-11-05 11:18:32 följande:
    Ingen?...
    betyder volvo "jag rullar"? Ja
  • Äldre 5 Nov 12:26
    #4
    Ninja66 skrev 2011-11-05 11:45:14 följande:
    betyder volvo "jag rullar"? Ja
    Ja, tack :)
  • Äldre 5 Nov 12:56
    #5

    Är Mai Tai en kampsport? Nej - drink. (Muay Thai är kampsport...)

    Går det undan så snurrar det i skallen på en ;) Ja inte för att stavningen spelar någon roll för de som skall utsättas för detta haha

  • Äldre 5 Nov 13:10
    #6
    TheD skrev 2011-11-05 12:56:17 följande:
    Är Mai Tai en kampsport? Nej - drink. (Muay Thai är kampsport...)

    Går det undan så snurrar det i skallen på en ;) Ja inte för att stavningen spelar någon roll för de som skall utsättas för detta haha
    Tack :D Precis, när det går så snabbt, efter någon öl, och man inte får tveka, så kan man åka ut på frågan "Är glas gjort av porslin?" :P haha

    Jag har ny lyckats skrapa ihop 162 frågor och det kanske får räcka :P
  • Äldre 5 Nov 13:10
    #7

    Vissa frågor kommer ju vara riktigt lätta men iofs så handlar det om att vara först med rätt svar:

    Föddes August Strindberg 1845? Nej, 1849

    Var Carl von Linné botaniker? Ja

    Födddes Karl XIV Johan i staden Pau? (Ligger i sydfrankrike - Ja)

    Var det Nicodemus d.ä som var arkitekt för Stockholms slott? Nej - d.y

  • Äldre 5 Nov 13:10
    #8

    Ah oki.. Då slutar jag  :)

  • Äldre 5 Nov 13:12
    #9

    En som du måste ha:

    Är svinrygg en frisyr? Ja... Beroende på hur de är somska svara så kanske det blir lite funderingar.

  • Äldre 6 Nov 00:43
    #10

    Tack :) Jag tog med de där frågorna också, superbra!

  • Äldre 6 Nov 18:36
    #11

    en sån här brainf*cker: typ. "är inte du inte inte syster till bruden?" kan tyvärr inte svaret, för jag har ett dåligt logiskt tänkande. :P haha

  • Äldre 10 Oct 15:18
    #12

    Jag har en fråga: Du sitter vid en bar, pratar och pratar med en främling. Hen förslår att ni ska gå hem till Hen men du svarar Nej.
    Skulle du svara så om det hände dej idag?

  • Äldre 10 Oct 15:46
    #13

    Daniiel, har du sparat frågorna? Inser att det är ett par år sedan du använde dem men hoppas innerligt att jag kan få ta del av dem om du faktiskt har sparat? Verkar ju vara en sjukt rolig lek och Halloweenfest börjar ju närma sig.. Annars välkomnas tips! :) 

Svar på tråden HJÄLP! Kluriga JA/NEJ frågor till frågelek.