• Noidue

    Vilka ska man bjuda?

    Jag undrar lite över vilka det är som man ska bjuda på en möhippa mina vänner har redan börjat planera åt mig och de säger att det endast är vänner och ifall jag hade haft någon syster så skulle hon närvarat också likaväl så med min fästman om han hade haft en syster. Men nu har vi inte det.

    Däremot har min fästman en bror vars flickvänn jag inte klarar av. Under dessa 6 år som vi varit tillsammans så mår jag dåligt varenda gång jag ser henne hon drar liksom ner mig till botten. Nu till min fråga..
    Måste jag bjuda henne på min möhippa räcker det inte med att hon ska gå på bröllopet? Tror ni att hon förväntar sig det? Tror ni att det blir ett herrans liv om jag inte gör det?

  • Svar på tråden Vilka ska man bjuda?
  • Trivia

    Sjävklart kan man väl ha åsikter om vem man vill ha på sin möhippa eller inte. Men det är ju vännerna och inte du som ska bjuda in dem som ska vara med. Så då borde ju inte hon kunna bli sur på dig för att dina vänner inte bjudit med henne.
    Det här med att "lägga sig i" möhippan har ju varit uppe på tapeten här ett antal gånger.
    Jag vet ju vilka jag hoppas kommer att bjudas med på min möhippa. Om jag nu får någon men det tror jag.
    Men det är ju vännerna som ska planera detta i hemlighet och bruden ska ju helst inte veta så mycket alls...

  • Aniara4

    Det är ju inte du som "bjuder in" till möhippan, utan det är en överraskning som dina vänner (och ev kvinnliga släktingar i samma ålder) ordnar tillsammans, men det är klart att du kan framföra önskemål lite diskret, och t.ex. se till att dina vänner förstår att du verkligen inte tycker om fästmannens svägerska.

    Rimligtvis märker väl hon också att ni inte har någon hjärtlig relation, och blir därför inte så förvånad över att inte bli tillfrågad om möhippan.

  • Stjärnfall

    Jag skulle sagt till alal mina v'nner i förväg att om ni planerar något för mig så vill jag absolut inte ha med X.


     


    Om dom är dina vänner så förstår dom dig och bjuder inet in henne. och X kan ju omöjligt bli sur eftersom det rä vännerna som bjuder in och inte du själv.

  • daniiel

    Jag håller med de övriga, att du ska säga till dina vänner helt ärligt precis som det är, att du inte vill att din brors flickvän ska vara med. Ja, visst, det är inte du som bjuder in till möhippa, det är något som vännerna ordnar osv osv, men, för vems skull gör dom det? Din. Förmodligen vill de att du ska ha en trevlig möhippa.

    Som de andra säger, så kan ju inte din brors flickvän bli sur på dig för att vännerna inte bjuder in henne och om du känner som du gör för henne, så kanske hon inte riktigt har dig som favorit heller? Då kanske hon bara blir lättad om hon inte blir bjuden.

Svar på tråden Vilka ska man bjuda?