• älski

var köper jag blåmusselskal ?

Hej !

ska gifta mig i Juni och undrar om någon vet vart jag får tag i blåmusselskal att dekorera borden med ?

• Svar på tråden var köper jag blåmusselskal ?
  • Rosi

De billigaste sättet är att åka till någon kust och plocka själv. finns hur mycket som helst.

• passionsblomman

Tag chansen att några ggr  under året, köpa hem färska musslor från fiskdisken,  (det finns även frysta och vacuumpackade). Koka dem i vitvin, vitlök och tomater, och njut dem med gott bröd och lite vitt vin, ihop med din älskade. Spara skalen, så har ni saken klar och har dessutom haft ren romantik för pengarna.

Ifall ni inte själva gillar musslor, så sprid ut bland vänner att ni gärna vill ha skal! Det blir faktiskt rätt många skal från bara ett nät musslor.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • älski

kan man plocka dom i Maj då ?...finns dom då ?...

Rosi skrev 2011-11-02 08:17:34 följande:
    De billigaste sättet är att åka till någon kust och plocka själv. finns hur mycket som helst.
  • EmmaStina
    älski skrev 2011-11-02 16:47:24 följande:
    kan man plocka dom i Maj då ?...finns dom då ?...
    Det finns skal året om på stränderna. Om det inte varit duktiga folk som städat stranden, men oftast städas bara tång upp inför badsäsongen.
  • älski
    EmmaStina skrev 2011-11-02 16:49:30 följande:
    Det finns skal året om på stränderna. Om det inte varit duktiga folk som städat stranden, men oftast städas bara tång upp inför badsäsongen.
    tack ! då ska jag försöka hinna ut å leta...själv bor jag ju norrut (Orsa)
Svar på tråden var köper jag blåmusselskal ?