pulmonate skrev 2011-11-09 14:30:21 följande:
Hehe, alla behöver hjälp men ingen har gjort något konkret själv *ler*. Vårt bröllop är inte förräns Augusti nästa år så vi har tid kvar att planera allt kring detaljerna. Jag måste prata med restaurangen så att de säger hur lång tid allt tar. Vi ska ju äta en hel del med tanke på att det är ett italienskt bröllop och dom älskar sin mat
Min aussie släkt ääälskar att hålla tal så dom som kommer vill säkert babbla lite. Hälst vill jag säga så lite som möjligt *ler*.
Har lite tankar på att man skulle ha en snabb quiz-lek precis när man satt sig så att folk tvingas att prata med dom dom har till bords. Kanske dela upp det så att det är vissa saker som bara mina aussie släktingar vet, och annat som bara svenskarna vet och någort som italienarna vet.
Mahy, har din fabror redan börjat jobba på programmen? Hur har ni lagt upp det?
För oss skulle det funka på engelska till stor del förutom några av italienarna..min killes föräldrar, och lite äldre släktingar främst. Så jag tänkte att huvudelen skulle vara på engelska med en sammanfattning på italienska, eller några på italienska.
Jag skriver nog inte ut 100stycken utan kanske bara har några stycken per bord. Eller hur gör ni?
En idé som jag har tänkt till så mycket annat är att ha ramar som man har festprogrammet i (1 / bord).
Menyn kommer att stå på en stor ram/fönster/spegel precis vid ingången.
Hel ärligt vet jag inte, borde nog slå en signal till honom! Vi har tänkt att kompis till mig som kan både svenska och engelska grymt bra ska göra innehållet, medans han göra själva designen till dem! Tanken är väl att det kommer vara x antal på svenska till de svenska gästerna och x antal till de engelska gästerna men att alla får ett eget!
Kommer nog stå lite om oss som par eftersom min släkt har inte träffat min blivande så kan det vara roligt för dem att veta lite honom :) och även om jag har träffat hans familj så vet jag inte hur mcyket de vet om mig, och sen kommer det nog bli lite av en suprise :)
Förresten är aussis lika jobbiga som engelsmän? I min fördom tänker jag mig aussis som mer avslappande och glada! Är det hattkrav hos er oxå?
Jag blir galen på att från ha varit en enkelt mysigt vinterbröllop ska vi helt plöstligt ha en "elegant men lyxigt bröllop" (tänk dig detta med en heavy brittisk brytning) För att visa familjen hur bra vi har fått det här!? ehhhh med tanke på hur tät kontakt och hur många gånger de har varit här så känns det ju lite overkill!