• LouiseB

Präst på Festen????

Jag undrar om prästen ska vara med på festen? Hur gör ni?????

• Svar på tråden Präst på Festen????
  • Godis

Vi kommer absolut inte ha med prästen på vår fest. Det är ingen person vi känner sedan innan och skulle kännas väldigt märkligt att bjuda in folk man inte känner. Var väl kutym i Sverige förr men då hade man en helt annan relation till sin kyrka och sin präst. Någon man träffade regelbundet.

• Aniara4

Nej, de flesta präster brukar vilja gå hem efter jobbet och umgås med sin egen familj/vänner istället.

• Kjell Präst

Jag har ibland fått frågan men tackar alltid nej. Som Aniara4 skriver så föredrar jag att åka hem till min familj istället för att sitta på middag med enbart obekanta människor. Jag har varit med på en bröllopsmiddag, men då kände jag brudparet.

• Aniara4
    Kjell Präst skrev 2011-10-31 16:20:07 följande:
    Jag har ibland fått frågan men tackar alltid nej. Som Aniara4 skriver så föredrar jag att åka hem till min familj istället för att sitta på middag med enbart obekanta människor. Jag har varit med på en bröllopsmiddag, men då kände jag brudparet.
    Ja, vi hade både prästen och solisten med på middagen, men det var för att de var kompisar (till mig och med varandra). Men så är det ju inte för de flesta.
Svar på tråden Präst på Festen????