Hur länge hade ni serveringspersonalen och vad kostade de?
Vi planerar bröllop gör 67 pers. Vi har bokat 3 servitörer och 2 som ska stå i köket. Dem som står i köket är bekanta tll mig, dem har gått resataurangskola och dem för 100 kr/timmen. De kommer en timme innan gästerna och går innan cupcakes och avec dukas fram. De som ska servera har jag fått numren till av en kompis som jobbar på bröllop ibland. De ska få 120 kr/timmen. En kommer 2 timmar innan gästerna för att vi ska hinna gå igenom allt praktiskt. Sedan går hon igenom all med dem andra två. Hon går hem först, när middagen är klar, efter 9 timmar. De andra två jobbar över middagen och festen (baren bla). De kommer en timme innan gästerna och jobbar i tio timmar.
TIDSSCHEMA
15.30, Servitris kommer, går igenom allt
16.30 Kökspersonal + servitörer kommer
17.30 Gästerna kommer, välkomstskål och snittar
18.30 Förrätt
19.30 Varmrätt
21.00 Dessert
22.30 Middagen klar, köksperonalen går hem
23.00 Cupcakes, kaffe och avec ställs fram, gästerna tar själva
24.00 Dans, baren öppnar
00.30 Servitris går hem
01.00 Vickning
02.00 Baren stänger, bara öl, cider o vin lämnas framme till partyglada gäster
02.30 Servitörerna går hem
Jag har försäkrat mig om att dem som ska jobba är BRA för om dem är bra så blir festen bra :)
Vi kämpar själva med vår budget så jag vet att det inte är lätt. Man får helt enkelt välja vad man tycker är viktigt och mindre viktigt. För oss är personalen viktig.
Om jag var du så skulle jag försöka dra ner på något annat och istället se till att det finns 2 bra personer på plats. En av dem kan stå i baren efter middagen. Betala 100-120 kr timmen.
Lycka till!