• nyfikentjej

    Vågar jag fria? Behöver tips och pepp!

    Hej!

    Jag är tillsammans med en kille sen drygt två år tillbaka och vi har bott ihop i drygt ett år. Vi har pratat lite om det här med förlovning men för honom är det inte så himla viktigt men för mig är det det. Vi har diskuterat framtiden och båda vill vi gifta oss och skaffa barn och så. Ett skäl han ger till att förlovning inte är aktuellt är att ringar är så dyra. Men jag tycker inte att ringens pris är det viktiga, det är själva kärlekshandlingen som jag ser som så fin. Vilket jag också försökt förklara för honom. Jag vet att han älskar mig och vill vara med mig och jag älskar honom. Hur ska jag göra? Vågar jag fria? Kanske jag ska passa på på skottdagen 2012?! Skrattande  För mig är det inte viktigt att det är han som ska fria, jag gör det lika gärna själv Tungan ute Är det någon mer som känner igen sig?

  • Svar på tråden Vågar jag fria? Behöver tips och pepp!
  • Chicita

    Varför inte...
    Om han är rädd för ringarnas kostnader så köp ett par snygga silverringar istället och visa på så sätt att priset inte är viktigt Solig 

  • Brummelisa

    Det är klart du vågar fria!!

    Kör på, du behöver inte vänta till skottdagen nästa år om du inte vill ;)

  • Trivia

    Klart du ska! Kommer också slå till på skottdagen. Så vill du byta tankar och bollar idéer med någon så hojta. Jag kommer nog att hålla det rätt så enkelt hemma då vi kommer att ha en 1månad gammal bebis då. Vad har du tänkt för typ av frier?

  • nyfikentjej

    Åhh jag hoppas jag vågar och inte fegar ur.. Vi får se Glad Men jag väntar nog till skottdagen så har jag lite tid på mig att planera och samla mod Tungan ute Jag vet inte riktigt hur jag vill göra. Har funderat på att laga middag till oss två och ge honom ett scrapbookingkort  där jag skriver "Vill du bli min man" eller nåt liknande. Vill ha det ganska enkelt. Han brukar gilla att få de kort jag gjort tidigare. Är det fånigt eller tråkigt?

    Jag bollar gärna tankar och ideér Trivia. Grattis till tillökningen! Har ni diskuterat att förlova er eller är han helt ovetandes?

  • Trivia

    Tack så mycket. Missade att du hade skrivit i tråden....

    Nej jag tycker att det låter som en jättemysig ide. Skottdagen är ju på en onsdag så man kan ju liksom inte röva iväg dem på någon resa eller så...
    Jag har funderat på att göra en sån här...

    www.lulu.com/product/ebook/50-reasons-why-you-should-marry-me-and-51-reasons-why-i-should-marry-you-%28free-ebook-edition%29/282629
    (man måste ladda ner den för att kunna se men det är gratis...)
    Tänkte att det kunde vara lite kul. Hade först tänkt att vi skulle äta middag ute och bara lämna en lapp i hallen tills han kommer hem att han ska vara på en viss plats vid en viss tidpunkt. Lägga fram lite finkläder på sängen å sen möta upp honom ute.
    Men det blir som sagt var lite krångligt att sitta på restaurang med en nyfödd. Får se om jag kan ordna någon annan stans som man kan vara....eller om vi ska vara hemma. Än finns ju lite tid att fundera...=)

    Vi är redan förlovade (sedan 2006) och har bestämt att vi ska gifta oss. Grejen är att jag/vi hade nog inte riktigt fattat att det var när man förlovade sig som man friade...tänkte att det gör man väl sen...och nu känns det liksom som att det fattas en bit i pusslet...så därför tänkte jag fria. Känns ju lite tråkigt att bara bestämma att man ska gifta sig. Lite romantik kräver jag. Även om det var väldigt romantiskt när vi förlovade oss.

  • Kimster

    Det är klart du ska fria om du vill!
    Själv tänker jag ställa den stora frågan till min sambo imorgon. Nervöst? Javisst!

  • Jane

    Om ni är säkra på varandra och säkra på att ni vill ingå äktenskap (vilket det leder till efter förlovning) så tycker jag att du ska fria till honom. Det finns billiga guldringar att hitta. Jag friade till min man och vi var ganska fattiga då (jag student och han arbetslös). Med de besparingar vi hade kunde vi köpa en varsin fin ring för totalt 4 000 kr. Vilket är rätt så billigt, men om ni behöver ännu billigare så finns det ju det också. "In the end" spelar det ju ingen roll vad det är för ringar, det är tanken som räknas.


Svar på tråden Vågar jag fria? Behöver tips och pepp!