Inlägg från: erikojohanna |Visa alla inlägg
  • erikojohanna

    Oktober 2012

    Hej!

    Jag gifter mig den 6 okt och hoppas att det är okej om jag slinker in i denna tråden. Har inte haft tid att hålla till så mycket här på forumet, viket tydligen varit synd då det verkar vara skönt att dela ideer och annat :) Är så mycket tankar som snurrar nu kring dukning, temo osv.

    Ser att efternamnen är i fokus just nu. Jag kommer mest troligt att ta fästmannens namn vilket känns okej men ändå lite sådär. Jag har inga problem med att byta från mitt nuvarande namn, men däremot känns det lite motigt att ta ett namn som jag egentligen inte har någon anknytning till. Skulle helst av allt ta ett gammalt släktnamn som är fint, som vi båda kan göra till vårt, men som många av er erfarat är det inte det enklaste.

  • erikojohanna

    Den här kyrkan gifter vi oss i och den ligger i norra björke, ca.1,5 mil från Trollhättan där vi bor. En relativt liten kyrka som tar 150 personer, men det passar oss. Vi blir ca.83 gäster (oss inkluderat) och sedan vet vi att några extra tillkommer på vigseln. Kyrkan är väldigt ljus och fin inuti :) Det enda jag egentligen saknar är ett klocktorn, men det finns ett klockspel i ett separat valv så klockringning blir det ändå :)



    Med planeringen går det väl helt okej. Vi har träffat prästen, klänningen är inne för uppläggning och sambons högtidsuniform är betald och klar för avhämtning torsdagen innan bröllopet. Frisören har jag varit hos. En vän till mig skulle egentlige gjort mitt hår men hon tyckte att jag skulle gå till en verksam frisör, så jag fick det i bröllopsgåva. Ska tillägas att hon känner frisören mycket väl och jag hoppas innerligt att det inte blir något fullpris för då skäms jag lite! 

    Ringen ska vi beställa i veckan, det blir jag som får en till ring och sambon behåller sin förlovningsring. Lokalen har vi varit i för att kolla bordsplacering, så nu är det färdigt. Kanske att vi flyttar någon enstaka person framöver, men det känns riktigt skönt att vara klar med. Buketten gör min svägerska som är florist :) 

    Så nu är det mest "smågrejjer" kvar, sådant som jag inte alls är bra på. Typ bordsdekorationer, placeringskort. Festprogrammen gör värdarna och vår toastmadame tillsammans :)

    Hur går det för er med planeringen? Hur gör ni med färger, teman osv? 

    Jättefin klänning Tokig,  spetsklänningar är superfint men tyvärr hittade jag själv ingen som passade sådär som handsken! 
  • erikojohanna

    Nu blev det mycket text och stora bilder, men orkar inte fixa med bildstorleken. Inte så bra på datorer etc.! Här kommer en bild på färgerna jag vill att buketten ska innehålla. Lite mörklila vill jag ha i med. Komemr att vara blandade blommor i den och lite kompaktare och rundare i formen så att det passar bra ihop med klänningen. 




    Och ringen "elsa" som är längst till höger med flera stenar i är den som kommer bli min vigselring. Precis som med klänningen hade jag en bild av vad jag ville ha, denna stämde visst inte med verkligheten. Ville ha en enkel klänning utan pärlor, utan tyll etc.. Precis detta blev det. Ville ha en enkel ring som den längst till vänster, men när jag väl fick på mig min ring sa det bara klick!



     
  • erikojohanna

    När jag radar upp allt vi har gjort så verkar det som att jag har koll.. men det känns långt ifrån som så! Haha :) Men det är väl nerverna som börjar pirra så smått nu!

    Vad mysigt med halsband som gåva, personligt!

    Hoppas att hinderprövningen kommer fram snart, vi har inte skickat in vår än heller. Har skrivit ut och skrivit på, och slarvat bort :P Så gubben från skriva ut en ny på jobbet.

    Vi har faktiskt ingen tärna alls. Vår dotter som är strax över 1,5 år när vi gifter oss kommer att gå brudnäbb och min brorsson på 4,5 kommer att hålla henne i handen så att hon går framåt och inte bakåt ;) Sedan har jag min bästa vän som eventuellt kommer att ställa sig upp och ta min bukett när det är dags för det. 
    Under självaste dagen B så kommer hon att vara med mig hela dagen, förutom vid fotograferingen kanske. Någon bild vill jag nog ta med henne. Sedan kommer två andra tjejer att vara med en liten sväng när den ena av de två ska lägga min makeup :)
    Så det är inte alls konstigt!

    Vår vigsel är inte förrän 16.30, hur dags viger ni er? Härligt med utomhusbröllop, hoppas verkligen att vädret håller! Har ni en plan B annars? 

  • erikojohanna

    Vilken bedårande film Tokig! Helt underbar.

    Igår hittade vi hinderprövningen (låg under vagnen... såklart, allt hamnar där. Typiskt). Så den är klar och skickas idag, får ringda på tis nästa vecka med och skynda på det.

    Angående festprogrammet så fixar värdarna och toastmadame det tillsammans. Vi kommer bidra med beskrivning av gästerna, kanske någon bild, en tacksida. Det lät ju riktigt roligt med bröllopsbingo, den idén ska jag nog föreslå, istället för ett korsord. Så blir de lite mer aktiverade. Eller om man har någon quiz av något slag.

    Igår skickades min underkjol till klänningen så jag ringde snabbt sömmerskan, som inte börjat lägga upp klänningen än som tur var, eftersom att denna underkjolen som jag ska ha har 5 lager tyll. Den jag lnade hos sömmerskan när vi provade var väldigt slapp.

    Igår pratade vi med bandet som ska spela på bröllopet och även utgångslåten. Min sambo älskar Johnny Cash, så det blir ring of fire som vi går ut till. Ingångsmarschen blir antingen Mendelssohn's eller trumpets of voluntary, och vi kommer att ha trumpet, trumma och orgel. Vi vill ha lite marschstuk då min sambo är polis och kommer att ha den högtidsuniformen. Sedan kommer en vän sjunga: du är allt - sonja alden, och även colors av donovan.

    hur ska ni gör i kyrkan? Skriver ni egna löften? 

  • erikojohanna

    vad vi har kvar att göra:

    - Bordsdekorationer
    - Kolla igenom låtar som vi vill att bandet skall sela
    - Fixa sablar, en till min sambo och 6 st till de poliser som skall stå och göra "gång" åt oss utanför kyrkan
    - Ordna med bordsplaceringskort (funderar på att ta ett tylltyg i orange ton, knyta en enkel påse, fylla med lite karameller oh sedan knyta fast nanlapp.. Vad tror ni om det? Cheesey?).
    - Fixa skor åt M2B.
    -Köpa vattenfast mascara och nagellack.
    - Göra färdigt ett bildspel på oss samt gäster som ska rulla hela kvällen i bakgrunden.

    Tokig, FY VAD SPÄNNANDE!! Nästan så att jag är lite nervös för din skull :D
    Jag tror att jag kommer att få en möhippa och jag vet att M2B ska få en svensexa. Men ingen har pratat med  mig om när hans ska vara, och nu är det inte så många helger kvar. Vi har ju också en liten tjej på 18 mån, men är nästan säker på att farmor och farfar kommer att ta henne om dem skulle infalla på samma dag.
    Skulle väl inte säga att jag går som på nålar men lite spänd är man. Vi har inget speciellt planerat på helgerna heller så vem vet!

    Nu börjar jag bli lite pirrig. inför stora dagen! Igår gjorde vi om delar av bordsplaceringen, pust! Men nu är vi nog helt klara (igen) :P.

    Vi kommer inte ha stolsöverdrag, blir de gröna fula stolarna som är på plats.. men det får gå! De ska ju bara sittas på :) 

  • erikojohanna

    Sthränfrukt, jag tycker att det verkar som att ni har väldig koll med tanke på den korta tiden! Upplägget i kyrkan känns naturligt och bra. Man ska ine göra det krångligare än vad som behövs :)

    Tokig, jag har kikar på bilderna flera gånger på dina klänningar och jag ,åste nog fatiskt säga att jag tycker nr.1. Den behöver förvisso sys in rätt mycket över bysten och jag förstår varför du vill bredda urrigningen, iaf om du också då gör den lite djupare?
    Den är fantastiskt fin i ryggen och sitter även som en smäck över rygg/rumpa. tycker jag att det ser ut som iaf!
    Jag tycker att spetsen ser finare ut på första.
    Vad gäller bandet till 1an, så tror jag att du skulle vara superfin utan det med för en lite enklare look, förstår du mig rätt? Dessutom ser klänningen ut att vara mer empirskuren (under brösten) och bandet kan nästan se lite ut som en extra söm. DOCK ska du ju ha det som du är bekväm med, och det är fint med bandet med!
    Menar inte alls att kritisera varesig klänningen eller dig!!

    Den andra känningen sitter bättre från början men behöver med jsteras lite över bysten va? Sen ser jag ine hur den ser ut i ryggen.. men det blir nog svårt att slå den första som var så vacker!

    Vårt lite lösa upplägg på dagen än så länge:
    Frukost (mår så illa om jag inte äter direkt när jag går upp)
    9-12 hos frisören
    Lunch kanske
    13-14 Makeup och nervositetsavlastande häng med 3 vänner och m2b (hemma hos oss då en kompis gör den).
    14.30- framåt, fotografering (hoppas på bra väder då vi inte har något alternativ inomhus).
    16 och däromkring- åka till kyrkan
    16.30- vigseln börjar (känns helt sjukt!!)
    17.30- fanfar utanför kyrkan, några vill säkert kasta något på oss och sedan kramas lite. och sedan gå igenom "hederstunnel" eller vad det kallas.
    18.00(däromkring) åka iväg i vår bil 
    18.45 ankomma till festplatsen
    18.45 Brudskål
    19.15 förrätt serveras
    Sedan vet jag inte mer.. Men typ så skulle jag tro. 

    Har ni planerat bröllopsresa?
     

  • erikojohanna

    lillama, vi ska ha:
    Ingångsmarsch - antagligen
    ">trumpets of volontary
    , på trumpet, trummor och orgel.
    Utgångsmarsch - ett country coverband på tre ersoner ska spela
    ">Ring of fire- Johnny Cash.


    Undr vigseln ska vi ha en solist och en pianist som spelar
    ">Colours - Donovan
     
    och
    ">Du är allt - Sonja Aldén
    .
    Eventuellt kommer det inhyrda bandet att spela colours för att få en mer avslappnad känsla i låten.

    Har ni bestämt?? :D

    Tokig, vilka fina snurror! Att du orkar, du är ju galen :D Men det kommer bli jättefint tycker jag! Och nej jag vet inte heller varför du provade en klänning till ;) Antagligen för att du inte känner dig helt nöjd med de andra två?Jag måste ju sga att den nya klänningen är min favorit, lite enkelt 50tal över den? Annars den första.
    Du ska gå på den klänninge som känns bäst; den du känner dig fin i, den som klär dig bäst, den som känns minst stressig inför dagen. Hur känner du?

    Här är en länk till min brudklänning
    Jag ska dock inte ha vare sig slöjan eller den lilla boleron. Kommer att ha ett flor :)
    Denna ska min M2B ha: Högtidsuniform

    Imorgon tänkte jag beställa tyll och tjockare pappersdukar. Vi har inte råd med linnedukar. Det som jag tycker är jobbigast är att vi inte har råd med stolsöverdrag då stolarna på stället är gräsligt fula, gröna. Men då passar det ju iaf hösttemat med murkna färger :P Skämt å sido.
    Nu börjar det verkligen närma sig, 25 dagar kvar!!
     

  • erikojohanna

    God förmiddag tjejer!

    Tokig hur går det för dig, frisk? Blivit någon möhippa än? ;)

    Jag har åkt på någon märklig form av magsjuka skulle jag tro, svärmor hade i söndags, vår lilla tjej hade häromdagen och ja nu är min mage helskum. Men, bättre att ha det nu. Har ju blivit sjukt nojjig över att vakna med det den dagen. Eller munsår, men det känns nästan givet :P

    Vi har fortfarande inte beställt bröllopstårtor och vi vet inte riktigt vad vi vill ha. Vi vet vilket bageri vi ska beställa ifrån, så vi behöver väl beställa en vecka innan kanske. Får nog ringa dem och höra om lite förslag. Provsmakade några tårtor men det var ingen vi kände sådär wow inför.
    Vad ska ni ha för tårtor?

     

  • erikojohanna

    Härligt att du börjar bli bättre! 

    Jag tycker det börjar bli riktigt spännande nu att gå på nålar. Jag är nästan helt hundra på att jag kommer få en, men tror också på nästa helg kanske. Denna helgen vet jag att den ena tjejen jobbar på en sittning så det tror jag inte hinns med helt enkelt.

    Igår beställde vi klänning och skor till vår lilla tjej som hon ska ha på bröllopet, hoppas att det passar och är så fint som det ser ut! I helgen ska vi åka och kika och känna på pappduk, samt beställa/köpa organzatyg, satinband, pappersduk, löpare. Känns verkligen att det börjar närma sig nu!

    Sitter här och funderar på bröllopstårta. Vill nog gärna ha någon med choklad. Funderar på någon form av saftig chokladkaksbotten, ett lager vit chokladmousse, ett lager mousse(kanske passion eller hallon), ett vitt sugarpastelock/mandelmassa lock, några få orangea marsipanrosor(typ).  Och sedan att vårt namn står på iaf en av tårtorna. Kanske skulle vilja ha en tårta med två våningar, men resten av tårtorna enskilda.
    Vad tror ni om det? Behöver verkligen tips, inspiration, råd. 

  • erikojohanna

    Tokig, KochM och caruba, fy vad härligt!! :D Nu längtar jag och hoppas att jag också får mig en hippa!

    Tokig och KochM, vill höra om era dagar med!

    Själv åkte vi en sväng till svärföräldrarna igår och fick plockat 25-30 liter svamp. Trattisar, kantareller och rödgul trumpetsvamp. Detta ska vi ha till bröllopet, så det var skönt att hitta lite svamp, haha.
    Annars är här rätt lugnt på planeringsfronten. Ska beställa lite saker till dukningen ikväll och så, men utöver det är vi rätt så trötta. Äter alltid så mycket hos svärföräldrarna så man blir helt slut!

    Bara 20 dagar kvar för oss som gifter oss den 6e!! 

  • erikojohanna

    Hej! 
    Jag vill börja med att spy ur mig lite. JAG ÄR SÅ TRÖTT PÅ BRÖLLOPET!!!!!!!!!!!!!! Krångel med festhäfte, som egentligen typ är färdigt, men de som har fixat allt vill ju ABsolut inte att vi ska se något annat i häftet än vår gästpresentation (som vi skrivit själva). Helt okej, MEN, då får dem ju också vara tillgängliga att lägga in det vi har skrivit. Vi ska skicka iväg till tryckeriet ikväll.

    Men annars är det bra.. haha.
    Ska prova klänningen en sista gång imorgon för att se om ytterligare justering krävs.

    Göra idag:
    *Välja psalmer.
    *fixa musiken till festen, vilka låtar bandet ska spela osv.
    *Vi ska placera ut gästerna på deras rum.  
    *Vigselprogram
    *helst köpa skor till min andra hälft
    *Få tag i trummisen
    Säkert mycket mer som jag glömt.

    Det var jätte roligt att läsa om era möhippor! :D Jag fick ingen denna helgen heller, haha. Men jag tor det blir nästa helg då det är sista helgen innan, eller efter bröllopet.
    Min blivande fick sin svensexa igår, kul! Jag fick veta i onsdags att de skulle ha den igår, så det var spännande. Släppte in dem osv. eftersom att gubben sov.
    Så dem väckte honom, åt frukost här och så drack några, inkl. gubben, en skvätt wiskey. Fy fasen, kl.9 på morgonen.. usch! :D
    Sedan åkte dem någon slags trehjulig trampbil ner för ett berg(bilväg). Han fick efter det bada naken i en bäck med ett vattenfall, som dem tog bilder på. Haha! Sedan spelade dem paintball och efter det bastade och bubblade dem bubbelpool på en relaxavdelning.
    Därefter åt dem middag ute.
    Det sista dem gjorde var, precis när de var utanför vårt hus, att tejpa hans ben och armar, sätta på honom en huva och slänga honom i bagageutrymmet. Köra en sväng för att sedan dumpa honom i hans yttre befäls trädgård (som var i Usa). Där tejpade dem fast honom vid en stolpe i trädgården (dock under tak för det regnade). Och där fick han ta sig loss bäst han kunde och de övriga åkte hem. Haha! :D Han kom loss från stolpen efter 15 min och sedan efter ett tag fick han bort runt armar och ben. Sedan sprang han de 3,5 km hem i ösregnet.

    Jag bävar lite inför just den här dumpningsdelen. Vet inte om mina tjejer anammat det, men en i sällskapet dumpade vi på hennes möhippan förra året. Då kedjade vi fast henne på spårvagnen och tejpade fast nyckeln bak på ryggen, så hon fick be någon om hjälp att komma loss. Så hon såg bara alla gå av spårvagnen, men en av oss gick på i en annan vagn igen och höll koll på att hon kom loss och att inget gjorde något med henne.
    Så det kan hända att hon vill hämnas... :P
     
    Nej nu ska det planeras.. blö!
    Kram på er alla! 

  • erikojohanna

    Vilket fint vigselprogram Mrsbutterfly! Vi håller på och trycker våra saker nu, men har ingen aning om hur de ser ut!

    Tokig; super härlig inbjudan. Ni verkar vara så färgsprakande, härligt!

    Nu har vi har andra omgången magsjuka här hemma. Sambon blev dålig i onsdags, men jag tror att det var matförgiftning för ingen annan har blivit dålig (än). Jag hoppas på det iaf! Imorgon är sista dagen för potentiell möhippa, men jag börjar tro att jag kommer att få en fruhippa istället. Så vi får se!

    Hinner inte skriva mycket eller läsa mycket nu, ska strax till skolan. Är så sjukt stressad över tentan som jag har på fredag, hoppas att jag kan ta mig för att plugga lite.

    Igår hämtade jag och betalade för klänningen som sömmerskan har lagt upp. Den blev superfin! Köpte ett par pärlörhängen med till 70 % rabatt, så de kostade 30 kr. Helt okej eftersom att jag inte är säker på att jag ska ha dem. 

  • erikojohanna

    Hua vad myket det är att göra. Trodde verkligen att det skulle vara lugnt, men helt plötsligt kom jag på st tjag inte bakat brödet, inte gjort rispåsarna, inte vikt servetterna. Men snart är det färdigt iaf. Imorgon ska jag även göra ljusstakar av äpplen och skriva en tenta.. Som jag vet att jag kommer att köra på =/

    Tokig: Nu kommer jag med förmanade finger.. AVBRYT inte din antibiotikakur. Du får mycket större risk att utveckla resistens mot antibiotika vilket inte gynnar i framtiden.
    DOCK så påverkar inte alkohol din antibiotika kur förutom vid två olika sorter, då effekten blir som antabus.. Så kolla med din läkare!
    (förlåt, men det är sånt här jag har tenta på imorogn så jag är ltie inne i det förmanande tänket...) :P

    Någon mer än jag som börjar bli sjukt nervös/pirrig? Om två dygn sitter jag påväg till frisören... sjukt! :D 

  • erikojohanna

    Tokig: Det låter väldigt klokt, ett bra beslut! Du lär ju märka om du inte klarar av att väta, och när bröllopet är över kanske du inte ens behöver börja kuren :)

    Nu har vi handlat drickabackar osv.  

  • erikojohanna

    Goddag! Ska försöka hinan berätta om vår fantastiska dag ikvll. Som många hade vi superfint väder oh fick minst sagt en annorlunda knorr på bröllopsnatten.. Så länge kommer här lite bilder (dock nedladdade från vänners facebook, inte fått våra egna än).



     



  • erikojohanna

    Godmorgon!

    Vilka fin aoch härliga bilder ni alla lagt upp och Caruba vad roligt att läsa om din dag!
    Nu tänkte jag berätta om vår och får börja dagen innan:

    Jag hade som sagt tenta i mikrobiologi, immuologi och hygien dagen innan, en rätt tung tenta som jag hade föga förhoppningar om att klara, men hör och höpna så kändes det helt okej trots att jag inte pluggat nästan någonting. Dock har jag ju inte fått reda på resultatet än!
    Direkt efter tentan var det bara tt ge sig iväg till festlokalen och börja göra iordning och där fick vi sedan förstärkning av några vänner som anlände framåt eftermiddagen. Guld värt, annars hade vi nog fått vara kvar till 03..:P 

    Jag ahde lite svårt att somna men runt 01 slog ögonen igen. Vaknade med ett ryck, klarvaken, strax efter 7. Drömde att mannen dog och det var Ingen kul känsla att vakna till!
    Kl.8.30 anlände min kära vän som skulle fixa sminket och kl.9 anlände tre vänner varav en min fina barndomsvän som skulle med till frisören. De andra två tjejjerna hade lovat att passa dottern :) Mannen var ju kvar hemma men han hade fullt upp ändå med att putsa sablar och sina "medaljer".
    Jag och tre vänner, varav en tog foton som jag hoppas jag får snart, satte oss i bilen och åkte till frisören FY FASEN vad ont det gjorde att fixa håret.. och jag är inte ens håröm. Det skulle sprejas, läggas på spolar, borstas utt, tuperas upp. allt för att jag har för glatt och välvårdat hår sa hon.. haha! Resultatet blev iaf jätte bra och jag var supernöjd.
    Vi åkte hem och försökte äta lite lunch, blev inte så mycket. Fotografen hade anlänt och snart skulle vi ge oss iväg för påklädning. Detta gjorde vi en av vännernas övernattningslägenhet för att så får som möjligt skulle se oss. Vi blev såklart sena med påklädningen medan bilen anlände för tidigt, typiskt!
    När kl närmade sig 14.30 var vi iaf färdigklädda och påväg i den stiliga bilen för att ta foton. Först några med barnen på typ en äng, som tyvärr var lite lerig, men inget som syntes på klänningen. Eller ag såg det men ingen annan.
    Vi tog några foton där, sedan några foton under en stor och vacker ek, några uppe på en bro, något vid vattenfallen och ett sista på en landsväg på väg till kyrkan.

    Väl framme vid kyrkan så började jag ju såklart gråta innan portarna ens slogs upp in till kyrkan.. typiskt mig! haha. Sedan snyftade jag mig igenom alltihop för näsan rann något kopiöst och jag skrattade/grät och stapplade mig igenom löftena. Jag är en riktig lipsill och det böev inte bättre av att jag höra alla andra snörvla, haha. Vi GLÖMDE kyssen efter löftena.. trodde han skulle säga högt att vi fick kyssas men så var det ju inte, så vi fick ta den kyssen när vi vände oss om för att gå ut ur kyrkan istället.
    Sedan gick vi ur kyrkan, sprang runt och gick ut igen när alla var ute. Gick under sabeltunneln och väntade Länge på att folk skulle gratulera.. men inget hände så då ick vi vidare till bilen och alla kände sig snuvade på grattiskramen. Detta fick bli utanför feststället istället!

    Festen flöt på hur bra som helst, vi åt, skrattade, fick se pinsamma saker från möhippa/svensexa.. Bland annat min mans rumpa fyllde upp hela skärmen en gång, hahaha. OJ vad han tittade ner i bordet ;)
    Sedan blev det fyrverkerier som svärfar fixat och sedan dansade vi fram till kl.2, när jag nästan slet ner gubben från scenen och sa att vi fick åka hem. Min mans dag gjordes verkligen av att han fick lov att spela och sjunga med bandet, super kul och jag var så stolt!

    Detta blev långt och det kommer mer. 
    Väl hemma strax efter två så tog vi av oss våra kläder, riktigt skönt att komma ur dem! Jag stod i endast trosor i badrummet och skulle ta ur hårnålarna ur håret. Mannen stod i vardagsrummet och hade dragit ned persiennerna när han hör en smäll och tänkte: "fasen nu ska dem hålal på och jäklas med oss hela natten. Vi kommer itne få sova något". Öppnade upp persiennerna lite försiktigt och ser en bil med varningsblinkers på, ett billarm som går och skriker "oh shit" eller liknande. Jag som står i badrummet reagerar inte så värst förrän Erik helt plötsligt är borta. Jag drar på mig ett par byxor och en tröja och går ut på trappen och vad ser jag då? Jo min man iförd endast kalsonger och strumpor, som leder en annan man runt en bil och trycker up honom mot den. Mannen i bilen hade börjat försöka backa och smita från platsen, varpå min man bara aggerar och springer ut. Han förstod att det måste vara alkohol inblandat och det var det mycket riktigt också.
    När jag springer ut kommer också ett vittne som sett lite av färden till platsen, samt ett par som rastar sin hund. Jag kan ju tänka mig den rattfulle förarens tankar när det kommer en man som sliter upp dörren i bara kalsonger och strumpor och skriker "Ut ur bilen, jag är polis". Hahaha, och hälsar på ett kalsonklätt skrev... ;)
    Efter en stund ber min man om ursäkt för sin klädsel till de andra åskådarna och förklarar situationen, varpå dem börjar gratulera till giftermålet. Bisarr situation? Ja, haha!

    Dagen efter stod detta i lokaltidningen och igår gick det i tryck: Lättkladd polis ingrep under bröllopsnatten. Igår hade även metro snappat upp detta och skrev:



    Hahaha. Så den lär vi aldrig glömma. Och hur troligt är det att det händer just på sin egen bröllopsnatt och på sitt eget kvarter?! :D
     
  • erikojohanna

    Ilama: Helt riktigt så är han polis, haha. Så det kunde ju egentligen inte bivit en bättre avslutning på ett polisbrölop än att han fick gripa någon ;)

    Det går väl alldeles utmärkt att ha dem rosorna? Superfin bukett!  

  • erikojohanna

    Vilken underbar berättelse tokig!

    Och grattis till er som gifte er i helgen! och stort lycka till för er som gifter er framöver! :) ser fram emot att läsa om era dagar sen!

    Idag fick vi se bilderna från fotografen och dem är helt underbara! Här kommer en :) 



    Är fortfarande helt slut efter bröllopet så nu skall det sovas! Snark :D
Svar på tråden Oktober 2012