Tårtfyllning
Ska baka en tårta, förslag på fyllning????
Brukar ha krossad ananas och marzankräm blandat
Eller banan och grädde...
Något annat förslag?????
Ska baka en tårta, förslag på fyllning????
Brukar ha krossad ananas och marzankräm blandat
Eller banan och grädde...
Något annat förslag?????
Om du gör chokladpudding lite tjockare än enligt paketet och blandar det med hackad eller mosad banan blir det jättegott.
Brukar göra jordgubbsfromage i en fyllning och typ bär eller frukt i den andra. (passar bra på sommaren). Vitchoklad mousse är också väldigt gott, men då bör den andra fyllningen vara lite syrligare, annars risk för att det blir för sött.
Är det en bröllopstårta eller en "vanlig" tårta? I vår bröllopstårta kommer vi (efter myyycket funderande) att ha vit chokladmousse och hallonmousse. Det blir sååå MUMSIGT!!! :D
Tycker det är såååå trist att det alltid är banan i hemmalagade tårtor (eftersom jag tycker det är hemskt) så jag har några förslag utan :D
* Hallon (alt. hallonsylt) blandat med vispad grädde
* Cremefraiche, grädde och honung som vispas ihop. Blanda i t.ex apelsinmarmelad eller lemoncurd
* Någon fromage (sån man köper på påse och vispar ihop)
* Chokladganache (en tjock chokladcreme)
Hallon och blåbär och lite vaniljkräm.
Tack. tack det gick snabbt.
Det är inte bröllopstårta utan doptårta (gifte mig förra sommaren...)
Men vem skulle vara bättre på tårtfyllningar än de som planerar bröllop???
Vi köpte vår tårta och det var hallonmousse i den.
Jag har gjort två tårtbottnar (sockerkaks) den ena lite större, ska sen lägga den lilla över så den blir i två våningar. Istälet för grädde så ska det vara glasyr gjort på bla florsocker och kaffegrädde, sen kan man spritsa med grädde.
På bilden var det kandilerade blommor... det är nog överkurs för mig
Ni som skriver om fromage, gör ni den själv eller är det på "påse"???
Röda bär; hallon eller jordgubb blandat med grädde är smaskigast tycker jag.
Har köpt ekströms färdiga jordgubbsfromage, tycker den var ok. Finns många andra färdiga som också är bra. Vichokladmousse måste man dock göra själv, men är inte så svråt. Finns många bra recept på nätet. Favo tårtan är en med sockerkaksbotten, en marängbotten, gräddvanilj,hallon,och fromage.
Blanda traditionella smaker som jordgubb och hallon men mango, passionsfrukt, smultron eller svart vinbär.
Är säkert försent ute men ändå
snabba enkla och goda:
*mockagrädde (vispad grädde oboypulver och lite snabbkaffepulver) och riven choklad
*snabb hallonmousse (eller andra röda bär) (stabilisera genom att blanda hallonen med någon/några matskedar marsanpulver innan man vänder ner dem i den vispade grädden) och aprikospure (bred ut några msk på alla bottnar)
*kesella citron blandat med vispad grädde och hallonpure