Vi hade en traditionell bordsplacering, med undantag för att min pappa inte var med utan jag hade svärmor direkt på min högra sida. Jag hade kunnat sätta brorsan där, men av olika skäl behövdes han mer på ett annat ställe.
En del här på BT menar att det blir stelt om man placerar gästerna bredvid folk de inte känner, inte sätter par tillsammans osv, men det har jag faktiskt aldrig märkt på någon av demer formella fester jag varit på, men då är jag iofs också en person som tycker det är roliga att träffa nya människor och inte lider av social fobi. Däremot har jag varit med om fester utan bordsplacering där de som känner varann sen tidigare klumpat ihop sig och inte gjort några som helst försök att prata med någon annan, och de som inte känner så många har hamnat utanför och har suttit i ett hörn och snurrat på drinken. Jag har rentav gått tidigare från en och annan sådan fest.
Vi satte så långt det gick en från min sida med en från hans sida och försökte göra så att de skulle ha någonting gemensamt. Medföljande partners som inte kände någon annan satt i närheten av sin respektive, snett över bordet eller så, andra par delades till varsin sida av rummet om det behövdes, men nästan alla hade någon de kände i närheten - och de få som inte hade det är hypersociala personer som inte har några som helst problem med att prata med okända och ha trevligt. Och det var fantastiskt lyckat, alla gäster trivdes och det roliga är att alla hävdade att just de satt vid det trevligaste bordet, så vi hade nog lyckats sätta ihop dem riktigt bra!