gifta sig april-12
vi ska gifta oss 28/4-12
har inte hitta någon mera sån här tråd som är från oss som ska gifta oss i april =)
är det flera??? hur långt har ni kommit med planering o så?
mvh Linda
vi ska gifta oss 28/4-12
har inte hitta någon mera sån här tråd som är från oss som ska gifta oss i april =)
är det flera??? hur långt har ni kommit med planering o så?
mvh Linda
Är det ingen mera än ja som ska gifta mig i april??=/
Hej!
Jag ska också gifta mig 28/4/2012 :)
Jag har hunnit boka festlokal, tid för vigseln, foto samt kamera man.
Har även bokat tid för hår samt make up...Ajuste får inte glömma
min brudklänning som jag även har beställt, jag får den i februari.
Än så länge är du inte ensam om April bröllop :)
Vi gifter oss också 28 april 2012!
Vi har bokat:
Kyrka (vigsel kl. 12 i Lundby gamla kyrka i Göteborg).
Fest (Seaside på Björkö)
Trubadur
Vi har skickat ut Save-the-date
Preliminärbokat frisör (dock lite osäker där)
Ska ha ett första planeringsmöte om maten på måndag
Bestämt lite musik till kyrkan
Tillfrågat tärnor/best man
Tillfrågat toastmadame och toastman
Bestämt modell på klänningen jag och min svägerska ska sy
Vad roligt att Tuttan80 att du startade denna tråd. Var bor ni andra?
Vi har oxå fixat ganska mycket=) Men vi ska ha ett litet bröllop men där finns att fixa ändå=)
Kläningen är färdig kyrka o lokalen till festen e bokad, ringen fixad, plus lite till=)=)
Jag bor lite utanför helsingborg
Mvh Linda
Vi har egentligen bokat bröllop till den 14 juli 2012 men vi funderar på att ändra oss till den 30 april. Den 30 april är ju en måndag men dagen efter är ju en röd dag.
Det skulle vara ypperligt att kunna fira sin bröllopsdag ordentligt varje år eftersom vi alltid är lediga dagen efter :)
Är vi galna som vill ha bröllopet den 30:e???
Hej! Är alldeles ny här men ska gifta mig den 27 april 2012. Vi har inte planerat alls, bara vilken ring jag ska ha, dock ännu inte köpt ännu. Vi kommer att ha en borgerlig vigsel med bara våra föräldrar närvarande och ingen fest efteråt. Men vi kommer att åka på spaweekend direkt istället.
Vi har varit ett par i 14 år till sommaren och har ett barn på 3 år så det är väl dags nu :)
MEN till problemet!!!!!!
Vad behöver jag göra redan nu förutom boka vigselförrättare och boka hotellrum? Vad måste man tänka på egentligen när man ska gifta sig, myndigheter och sånt? Hur går det till???????
Vi gifter oss den 21 april 2012 :) I planeringsstadiet så pysslas det med inbjudningskort då det skall ut i dec. Lokal för fest å lokal är bokad. Frisör bokad. Toastmastrar utsedda. Bröllopsklänningen är köpt å även min vigselring. Musik för första dans är utvald å även ingångsmusiken. Jag nu måste få tag i en fotograf å En konditor som kan göra brööllopstårtan. Maten är under planering, men får se vad det kalaset kommer sluta på :S. Kommit lite in på listan men gu var mycket det ä kvar att göra! Men ack så roligt :) Någon som kan tipsa om bröllopstårta... ? Å ett annat dilemma, har man efterrätt med Kaffe å avec eller serveras kaffet å avecen till bröllopstårtan?
Vi kommer servera kaffe o avec till tårtan...!
Vad rolgt att det e några flera som ska gifta sig i april=)
Jolin, det var ju en jätte bra idé! Vi hade planerat
bröllop i Juni, jag älskar Juni och all grönska som blommar men av olika anledningar kan vi ej ha det datumet då några mycket viktiga gäster ej kan då. Vi funderar nu på att flytta det till slutet av april, eller början av september. Så svårt när man varit inställd på juni.
Ni som valt April, visst är det inte alls grönt ute? Hur känner ni inför vädret osv? Det lutar åt sista helgen i April ( el som Jolin, 30:e...
Hejsan här e ett Eslövs par!
Vi gifter oss den 14 April =)
Ska viga oss i Bosarp kyrka & ha festen i närliggande lokalen Bosetorp.
Bokat å klart, bestämt oss för att ta catering genom Odd Fellow som äger lokalen. Blir förrätt & Varmrätt.
Hade möte med Vanilja i Glumslöv häromdagen å provsmakade oss fram ti smakerna i Bröllopstårtan, passionsfrukt & chokladtryffel...Ljuvligt gott...Även valt hur tårtan ska se ut,, fastnade för en av tårtorna hon bakat ti ett tidigare bröllop.
Tärnor e tillfrågade, 3 av mina systrar, deras klänningar e köpta.
Bestman e tillfrågad, kostym hade han själva.
Toastmadam ordnad..
Blivande har köpt sin kostym.
Tonårs sonen har köpt sin kostym, skjorta å slips.
Rosa dukar å silvriga löpare e köpta likaså vaser å ljusstakar å ljus plus fejk diamanter att strössla på borden å servetter.
Tiara å matchande hårnålar e köpta.
CakeTopern e köpt.
Solist i kyrkan e fixad...Musiken vald.
Transportbil för oss brudpar e fixat.
Forograf e bokad.
Organsapåsar + godis i form av silvriga å rosa chokladhjärtan e köpta som favors.
Plaseringskort å pussklockor å såpbubblor e köpt.
Min bröllopsklänning va jag å tärnorna å valde ut på MB i Vinslöv förra månaden...Blir en Forever Yours 38103 i Ivory med primerose färgade detaljer. Köpte även sjalar ti maje å tärnorna & slipsar ti blivande å bestman i Primerose.
Imorgon e de tänkt att vi ska ge oss ut å ännu en gång kolla in utbudet av vigselringar :)
I nuläget e de Schalins Passion som lockar, men vem vet kanske ändrar maje.
Festprogrammet håller jag på me...Känns nästintill färdigt, förutom gästpresentationerna...De e jobbiga ;)
Inbjudningskorten e färdigställda på Trycksakstorget. Ska bara kollas igenom å sen beställas. När har ni andra tänkt skicka inbjudan?