• Anonym

Bara jag som ändrat mig och vill vara gift, men utan ståhej? :P

Anonym (Kluven) skrev 2011-10-19 13:11:08 följande:
    det där låter ungefär som det vi har tänkt oss..

är bara lite oroad för att det kan bli stelt, men det är säkert obefogad nojja..  :P

Vi har ett alternativ som är SÅ vi och så himla rätt, men
    vi kommer inte hinna få ihop de slantarna..
    Drömmen hade varit att gifta sig bara vi och 2 vänner på nyårsafton i år,
    men då vi vill kunna köpa de ringar vi sett ut så behöver vi spara lite till tyvärr..
    hade annars varit helt perfekt..
    dagen är liksom speciell i sig, man kunde vigt sig i kyrkan på eftermiddagen,
    ätit en riktigt lyxig middag och avslutat med att kika på fyrverkerierna.. :P
    *Drömmer*
    Vi ska gifta oss på nyårsafton i största hemlighet, i rådhuset tillsammans med två vittnen och vårt barn. Efter vigseln ska vi traditionsenligt ha nyårsfest hemma hos oss och då berätta för vår vänner. För oss känns det alldeles lagom, då ingen utav oss gillar att vara i centrum.

Jag tycker ni ska göra det som känns rätt för er, låt inte drömringarna stå ivägen, de kan ni skaffa vid ett senare tillfälle och göra det till ett fint minne oxå. Lycka till!
  • Anonym

Vi gifter oss också nästan helt på tu man hand. Jag har varit gift förut och har 3 barn sedan innan (vi har ett gemensamt som är 6 månader) så att ha ett stort kyrkobröllop känns HELT out of question, faktiskt! :) Vi vill gifta oss för VÅR SKULL, för att vi vill bli man och hustru och det var det som var det viktiga.. Först hade vi tänkt gifta oss och gå ut och äta middag själva också, bara ta med barnen, men kändes det inte riktigt rätt heller.. vi vill ju samtidigt dela dagen med våra absolut närmaste och vi klär ju ändå upp oss i vit klänning, kostym och kravatt, så vi bjuder hem alla till oss i vårt fina hus på kvällen. Vi kommer duka fint för 21 personer, (som sagt var: bara de allra närmaste) ta catering för förrätt och varmrätt, köpa god champagne och gott vin och beställa en brudtårta att bjuda på som efterrätt. Vi är båda sociala och tycker om att ställa till med fest och bjudningar, men på nåt sätt så kändes det inte rätt denna dag, varken i tiden eller i sammanhanget.. fest kommer vi kunna ställa till med ändå, ekonomin är inga somhelst problem, men just den här dagen är det vår kärlek till varandra som ska vara i fokus. Vi och vår familj, det som är det viktiga i livet... :)

Svar på tråden Bara jag som ändrat mig och vill vara gift, men utan ståhej? :P