• Jalle

Bara jag som ändrat mig och vill vara gift, men utan ståhej? :P

Känner igen mig i dina funderingar. Vi har också velat fram och tillbaka om hur vi vill ha det, stort eller litet, kyrkligt eller borgligt, kanske åka utomlands och gifta oss bara vi.......många frågor och funderingar på vad som är rätt för just oss. Och jag tror inte att vi har funderat färdigt än heller (vi gifter oss i augusti nästa år).

Just nu lutar det mot en liten kompromiss;
    Vi ska vigas borgerligt hemma i vår trädgård
    Vi bjuder bara de närmaste släktingarna och vänner (vilket iof landade på 60 pers.)
    Det ska vara en avslappnad stämnig (vilket vi redan i inbjudan är tydliga med), inga konstiga klädkoder el. dyligt.
    Inga tärnor eller bestmen, bara vår två-åriga dotter som ska stå tillsammans med oss.
    Jag ska inte ha en vanlig bröllopsklänning utan typ en kort champangefärgad sommarklänning, gärna i spets. M2b ska ha en vanlig kostym.
    Ingen långrandig, högtidlig vigsel utan den långa borgerliga versionen (som är typ 3 minuter) och så en gitarrist som spelar när vi går fram plus en låt efter vigseln.
    Efteråt ska vi ha fest i en bygdegård. Ska inte ha traditionell dukning utan har tänkt att alla ska sitta runt runda bord, även vi som inte heller ska sitta med föräldrar utan med våra barn och våra lillasystrar med respektive.
    Maten blir en cateringbuffé och jag ska göra tårtorna själv.
    Och sen ska vi festa!!! För det gillar vi allihop!

Det vi alltså är ute efter är en avslappnad otraditionell bröllopsdag där vi får fira dagen med våra närmaste. Och där alla är sig själv och har roligt, även vi! Själv hatar jag tillställningar där men inte ens törs gå på toaletten.

Vet inte om du har fått något tips av detta. Jag tror helt enkelt att var och en får komma fram till vad som passar. Ställ dig frågan; Vad passar oss??

Svar på tråden Bara jag som ändrat mig och vill vara gift, men utan ståhej? :P