• Äldre 19 Oct 23:48
    2853 visningar
    10 svar
    10
    2853

    Mexico, Dominikanska republiken, Bali, Guandelope???

    Hej!

    Vi var på Guadeloupe! Åkte med Langley över nyår, två veckor!

    Helt fantastiskt! 10 timmar bort men ändå inom EU!

    Bodde på deras resort och det var jättebra! Strandnära bungalow var så häftigt! Hyrde bil också och får runt på bananplantage, romdestillerier och vattenfallsutflykter! Deltog även i några av deras egna utflykter!

    Gillade det verkligen! Tyckte det var skönt med en resort då, svensktalande personal! De som inte talade svenska var duktiga på engelska eller talade ett annat skandinaviskt språk!

     


  • Äldre 20 Oct 15:20
    #6
    Drömbröllop12 skrev 2011-10-20 12:08:01 följande:

    Låter härligt! Hur var mat och vin? För de har väl att sånt ingår? Vet du vad ni betalade för er resa?


    För mig låter biten med svensktalande tyvärr negativt, känner att det blir mindre anonymt då att behöva höra svenska så pass långt borta.. Men det kanske inte stör jättemycket..


     


     


    SloveP skrev 2011-10-20 10:14:15 följande:
    Bali!!
    Helt klart, det är underbart vackert..
    Se filmen "Eat, pray, love" med bla Julia Roberts och Tuva Novotny.
    Kolla på lonelyplanets sida för mer info om alla ställen, och sen kan du kolla in resedagbokens sida med för mer reseskilldringar av platserna.
    Hoppas du hittar lite intressant läsning.

     


    Har du varit på Bali själv? Vilken ort? Hotell? Har sett filmen hihi men inte fudnerat så mycket på omgivningarna. Vad var det som var bra på bali? Hur är mat och vin? Vad finns att göra?


     


    Maten var riktigt bra tycker jag! Vi hade halvpension, alltså frukost- och middagsbuffé! Jag är väldigt kräsen av mig men det var riktigt bra mat! Grillkväll nån dag tex. Kockar som skar upp och la upp på tallriken. Fanns också en a la carte restaurang på resorten men den testade vi faktiskt aldrig! Vinet var också bra! Rommen är jag inte speciellt förtjust i men man fick blanda egna drinkar till fördrink varje dag! ;) 

    Vi levde i vår bubbla mestadels iaf så vi tänkte inte så mycket på svenskan, mer än att det var skönt att bli förstådd när man ville ha hjälp med något! =)

    Återkommer om vad vi betalade! Frågar maken! 
  • Äldre 20 Oct 15:23
    #7

    50tkr betalade vi! Då hade vi strandnära bungalow och var borta i två veckor!

    Gillade verkligen flygbolaget också! Air Caraïbe! Är flygrädd som tusan men de var så himla bra och proffsiga att jag kände mig hyfsat lugn trots den långa resan! 


  • Äldre 20 Oct 16:10
    #10
    Drömbröllop12 skrev 2011-10-20 15:45:22 följande:
    Låter härligt, har du reseberättelse i din blogg man kan läsa? Isf länka gärna :)
    Jadå! Kolla min blogg i sidfoten och välj december 2010 så har du de första inläggen där. bloggade varje dag så det fortsätter i januari 2011!
Svar på tråden Mexico, Dominikanska republiken, Bali, Guandelope???