• AlwaysAndForever2012

Har ni tips på olika "hemliga uppdrag"

Hej, vi funderar på att ha sådana där hemliga uppdrag under tallrikarna. Har ni hört om det? Där det står nåt de ska göra ..tex att när någon klingar i glaset så ska personen gala som ett tupp och säga kuckiliku grejset..
    En annan har då kanske uppgift att när någon gal som en tupp, så ska den säga högt att klockan inte är sju än.
    Ja nåt sådant
    Behöver iaf mer idéer. Lite diskreta men roliga också..eftersom endel är för blyga..så det får ju inte vara för "jobbiga" men ändå lite roliga saker  :)

• Svar på tråden Har ni tips på olika "hemliga uppdrag"
  • durrasflikka
    Chicita skrev 2011-10-19 14:08:40 följande:
    En bröllopsfest jag var på för några år sen hade bland annat:

- Skåla minst var tredje minut under middagen för brudparet (vilket ju innebär att man kan skåla två ggr efter varandra och sen inte behöva göra nåt på 6 minuter Flört )
    - Klaga på att du är jättemätt, och i samma mening - fråga om du kan få ta lite mer mat
    - Agera värd för dom som sitter närmast på ditt bord
    - Tala engelska ibland
    - Presentera dig med fel namn, kom på dig själv och rätta till det.
    - Fråga bordsgrannen om du får låna hans / hennes skor eftersom du får ont i fötterna av dina
    - Ifrågasätt (högt) varför din bordsgranne fick 2 mm mer i sitt vinglas än vad du fick. Och förklara "snålheten" med att du håller hårt på rättvisa
    - Name-droppa så fort du får en chans hur långsökt det än är. (exempel: Jaha så du gillar kött du, när jag var på ____ så såg jag ___ och han/ hon åt minsann inte kött)...
    De var riktigt bra.. =)
  • AlwaysAndForever2012
    Vi2alltid skrev 2011-10-19 09:11:52 följande:

Jag brainstormar lite kring de idéer vi hade på ett bröllop där jag var toastmaster, så får vi se om du får inspiration! Du kan ju blanda och mixa som det passar.

Framför ett tal till brudparet

Presentera dig för brudparets föräldrar

Krama brudgummens bror

Bjud upp bruden till dans

Skriv i gästboken

Skriv en egen sång och framför den för brudparet

Skriv en hejaramsa till brudparet

När någon klingar i glaset ska du harkla dig häftigt

När någon har hållt tal ska du få med resten av ditt bord på att göra vågen

När brudparet kysser varandra ska du fnittra hysteriskt

Om din bordsgranne lämnar bordet ska du ropa "Hallå eller"! på göteborska

Om någon ropar Hallå eller! på göteborska ska du ropa "Va ere nu rå" på bred gnällbältesdialekt

Det är väl de jag kommer på! Vi hade också kuckeliku, men minns inte riktigt hur det gick till :)

Några hade samma uppdrag också, så man måste ju inte hitta på 65 olika :D

Hoppas det kan smörja igång lite idéer!

Hehe, jag tycker ju alla är roliga alltså.
    Det jag mest är nervös för är bara att vissa ska känna sig obekväma i den uppgift de får..om de är för nyktra iaf :P
    men dessa ska jag skriva av :)
  • AlwaysAndForever2012
    pumiz skrev 2011-10-19 11:53:58 följande:
    Om ni vill slippa hitta på egna uppdrag till många gäster så finns det ett litet spel som heter Knäppgök som går ut på det det där :) Tror det finns på designtorget bland annat...
    och bra..undra vad det kostar :=)
  • AlwaysAndForever2012
    Brudiframtiden skrev 2011-10-19 12:05:35 följande:
    *göra high-five med allt och alla, ofta
    * inleda en sång, ofta
    * fråga om festen inte är slut snart...
    *ställa dig upp och säga hur fantastisk maten är..
    * Be om ketchup till maten

Kan inte komma på fler förslag nu..men passar det verkligen på ett bröllop? kankse jag som är tråkig men har bara varit med om det på andra sorters fester...inte bröllop..
    AH, där kom jag på att jag ska ju faktiskt ha ketchup till maten haha.. hade jag glömt att jag måste ha med.. älskar ketchup :D
  • AlwaysAndForever2012
    thean skrev 2011-10-19 12:57:19 följande:
    Vi har också haft sånna här uppdrag på våra fester här hemma, och varit gäst på bröllop och då fått i uppdrag att göra grimaser bakom ryggen på folk! Kan tillägga att i vår kompiskrets gillas allt sånt här upptpg! =)

Saker vi haft som blivit lyckade:

Någon ska prata göteborska hela middagen (vi är värmlänningar)
    Någon ska klämma in så mycket svengelska som möjligt
    Skåla alldeles för ofta
    Skratta alldeles för ofta och högt
    Avsluta någon annans tal med "blablabla", alla andras tal! (det tog ett tag innan jag fattade att den här tjejen hade det som uppdrag, vädigt kul!)
    Skaka hand med fel hand
    Grimaser åt folk bakom ryggen på dem, låtsas som ingenting om någon ser dig
    Säga "Ja där satt den" när maten serveras, ljudligt!

osv osv Man får ju sätta ribban efter hur ens gäster är! En del kanske inte alls uppskattar att någon säger "blablabla" åt folk medan bröllopet vi var på funkade det väldigt bra!
    Ja precis. mycket beror ju på vad för slags personer det är. halva vårt bröllop är typ sådana som skulle kunna med göra det mesta, sen1/4 kan med om de druckit lite och sen 1¤4 lite för pryda..hmm
    men här va det ju med endel som är roliga, men ändå inte "farliga"..svengelska bla det kan faktiskt bli riktigt kul. hälsa med fel hand mm.
  • Brudiframtiden

Fast det där med bla bla bla efter talen tycker jag går bort! Hur kul är det för någon som kanske är jättenervös för att hålla tal? Bara en tanke..eller om det är ett jättekänslosamt tal? Bara en tanke..

• durrasflikka

La genast fram ideen till sambon och han älskade ideen. Kom direkt att tänka på att gästerna kan få ett kuvert med sina uppdrag när de kommer till lokalen. Antingen genom att de får leta upp den siffran på kuveret som står brevid deras namn på bordsplacerings"kartan" (eller bara står deras namn på) i en korg/låda som står på baren.

• Chicita
    durrasflikka skrev 2011-10-19 15:23:25 följande:
    La genast fram ideen till sambon och han älskade ideen. Kom direkt att tänka på att gästerna kan få ett kuvert med sina uppdrag när de kommer till lokalen. Antingen genom att de får leta upp den siffran på kuveret som står brevid deras namn på bordsplacerings"kartan" (eller bara står deras namn på) i en korg/låda som står på baren.
    Alla fick ett kuvert med sitt namn på när vi kom till lokalen (på det bröllop jag nämnde ovan). I vissas kuvert låg ett hopvikt papper där det stod tydligt på båda sidor "visa ingen detta". Och i den lappen så stod uppdraget.
    I alla kuvert låg bordsplaceringen och två barbiljetter (två gratis dryck i baren alltså), men i vissas så fanns alltså den där "visa ingen detta"- lappen.
    Alla kommer inte vara sugna på att göra uppdragen, så om det är några ni vet att dom troligtvis inte ställer upp på detta så kan ni lika gärna låta bli att ge dom något.
    Det kan också vara bra att inte ge alla uppdrag, eftersom att annars kommer alla att förstå vad dom här "knäppskallarna" håller på med. Och då blir det inte samma effekt Flört 
  • Vi2alltid
    AlwaysAndForever2012 skrev 2011-10-19 15:00:39 följande:
    Hehe, jag tycker ju alla är roliga alltså.
    Det jag mest är nervös för är bara att vissa ska känna sig obekväma i den uppgift de får..om de är för nyktra iaf :P
    men dessa ska jag skriva av :)
    Att para ihop rätt uppdrag med rätt person är A och O och kräver mycket arbete! Så ta god tid på dig och stöt och blöt med nån!
  • Guffi

Jag läste i någons blogg, minns inte vems, att de hade haft ett liknande uppdrag:

Klinga i glaset, ställ dig upp och säg "Jag är ingen talare.." och sätt dig ner igen.

Stöll dig upp och säg högt detta är den godaste oxfilé jag ätit - om laxen.

När någon utbrister att oxfilén var god, utbringa ett fyrfaldigt leve för brudparet.

Något i den stilen var det. Minns att det var flera uppdrag som skulle gå hand i hand med varandra, så att det blev en kedjereaktion :)

Vi vill också ha uppdrag, men tänkte bara ge det till dem som vi vet kommer utföra dem.. :)

• Odium

HAHA! "Hallå ellerrr!? ... Va ere om?!"

Svar på tråden Har ni tips på olika "hemliga uppdrag"