Inlägg från: Krystal |Visa alla inlägg
  • Krystal

    Olika religioner

    Är det någon mer som ska gifta sig med någon som har en annan religion? (för mig är det protestant + katolik) Har det inverkat något på hur ni planera själva bröllopet. Ska ni blanda seder och traditioner eller låter den ena den andra ha sin religions traditioner och bara hänger med?

  • Svar på tråden Olika religioner
  • Krystal

    Vi kommer att ha en katolisk vigsel, eftersom just det är ett av sakramenten, och viktiga för en katolik. M2B hoppas att en vän till honom som är präst ska kunna viga oss. Sen har vi inte bestämt plats och så....men det skulle vara lite mysigt att ha det ute, även om en kyrka med stora vackra glasfönster lockar mest...

  • Krystal
    tweety skrev 2011-10-18 20:04:19 följande:
    hejsan! jag ska oxå gifta mig med en katolik, men då båda av oss inte tycker att det spelar någon roll hur vi gifter oss så ska vi blanda lite av de olika traditionerna och sederna. Vi ska tex gifta oss i en protestantisk kyrka här i Sverige men ha den omtalade " brudöverlämningen"  Då denna tillhör den katolska seden. vi ska blanda lie olika seder men mestadels gör vi som vi vill oberonde av våra olika seder, han är fransman så det blir mera fransk-svensk blandning.  

    Okej..ja min m2b är svensk, så det är inga traditioner ifrån ett annat land som vi också måste klämma in...
  • Krystal
    OomphGirl skrev 2011-10-22 15:00:48 följande:
    Protestantism och katolicism ar ju iof inte olika religioner ;)
    .
    Nä... egentligen tycker ju inte jag det heller..SÅ olika är dom väl inte..men ändå slåss då på Irland
  • Krystal

    STOP!!!! INGET mer snack om vem hit eller dit, vem fel ditt eller datt. Det var INTE det tråden handlade om...utan om att kombinera två olika för att få det att passa ihop

Svar på tråden Olika religioner