• petitemoi

Hur skriver man menykorten?

Hej allihopa.

Jag funderar nu på att göra "menykort" som skall ligga på alla gästernas platser, enkelt och stilrent.

Men undrar nu hur man skriver dessa? Layouten liksom.. är det någon som har tips? snälla!!!!!!!

Skriver man för det första varmrätt eller huvudrätt? Skriver man vinet under varje maträtt som serveras eller bredvid eller längst ner eller inte alls?

Skriver man med tårtan på menykortet?

Och sist men inte minst på vissa menykort så ser man en sån där fin liten "snurr" på de tomma raderna mellan te.x. förrätten och Huvudrätten/varmrätten, för att skilja av att nu har vi srkivet en rätt, här kommer nästa... vet inte om ni förstod hur jag menade nu men är det någon som vet hur man får till ett sånt litet fint tecken/snurr?

Att man skall ha så mycket huvudbryderi med en sån liten sak:) haha

Tacksam för all hjälp som går att få!

• Svar på tråden Hur skriver man menykorten?
  • Always And Forever87

När jag har varit ute och ätit trerättersmiddag har vinet som serveras varit skriver under  varje rätt, så man vet vilket vin till vilken mat.

Snurren är väl bara att kolla i clipart eller google (sök tex på swirl) om du hittar en fin snurrbild och sen kopiera och klista in den i dokumentet.

Jag skulle skriva så här:

Förrätt

maträtten som serveras
                Vinet

{#emotions_dlg.flower}

Huvudrätt

Maten som serveras
                Vinet

{#emotions_dlg.flower}

Efterrätt

Maten som serveras
              Vinet

Svar på tråden Hur skriver man menykorten?