• MiaMariaRydell

www.dindromklanning.se

Hej på er!!!

Nån som har erfarenhet av "Din Drömklänning"????
    Hon är så billig och man undrar ju genast vad haken är??? Det finns säkert inte nån men det känns för bra för att vara sant liksom!
    Nån som köpt sin brudklänning där?
    Jag tyckte hon hade många fina klänningar till ett enormt bra pris och vill gärna köpa en där.

www.dindromklanning.se

• Svar på tråden www.dindromklanning.se
  • Victoria

Jag har köpt min klänning därifrån och älskar min bryr mig inte om att den inte är äkta eller inköpt från kina!! När jag hittade min drömklänning köpte jag den, visserligen ska den sys om men jag tycker inte dom hade dåliga klänningar

• Imke1977

Vad är det som inte är seriöst med det? Det är väl så dom flesta företag gör. Köper från en leverantör och sedan säljer till ett lite högre pris. Vad är felet?

• lana822
    Imke1977 skrev 2011-10-17 08:24:12 följande:
    Vad är det som inte är seriöst med det? Det är väl så dom flesta företag gör. Köper från en leverantör och sedan säljer till ett lite högre pris. Vad är felet?
    Nej! Seriösa företag säljer inte Kina kopior utan äkta produkter som de köper just från leverantörer.
    Det är förbjudet att sälja kopior i Sverige.
  • Princess

*Puff Puff*
    Är oxå Jätte Nyfiken på att höra ifrån "dindrömklanning.se"-Kunder
    om vad Ni Tycker & har för Erfarenhet ifrån företaget!!
    Så...*Puff Puff* Igen Flört

• Jane
    MiaMariaRydell skrev 2011-10-16 17:51:58 följande:
    Hej på er!!!

Nån som har erfarenhet av "Din Drömklänning"????
    Hon är så billig och man undrar ju genast vad haken är??? Det finns säkert inte nån men det känns för bra för att vara sant liksom!
    Nån som köpt sin brudklänning där?
    Jag tyckte hon hade många fina klänningar till ett enormt bra pris och vill gärna köpa en där.

www.dindromklanning.se
    Hej
    Jag tycker för det första att du inte ska bi rädd. Det finns många företag på internet som säljer jättefina kopior och får jättenöjda kunder, självklart blir vissa inte nöjda, men det kan hända även i en vanlig "fysisk" affär. Nu till din fråga om webbsidan, jaa klänningarna kan kosta så pass lite, men kvalitén kanske kan vara lite sämre än en lite dyrare klänning. Jag föreslår att du ringer telefonnummret som finns på hemsidan eller emaila och fråga vad det är för ett företag och hur dom funkar, fråga varför det är så billigt.
    Fråga om du kan få tygprover hemskickade för den klänningen du vill beställa. Men var noga och läs igenom villkor och regler för hur allting funkar (står på varenda sida i fliken about us).
    Lycka till!
  • Imke1977
    Princess skrev 2011-10-17 10:29:20 följande:
    *Puff Puff*
    Är oxå Jätte Nyfiken på att höra ifrån "dindrömklanning.se"-Kunder
    om vad Ni Tycker & har för Erfarenhet ifrån företaget!!
    Så...*Puff Puff* Igen Flört
    Jag mailade stället om hjälp med vilken typ av underkjol man skulle ha till en brudklänning jag köpt från UK.
    Fick jättefin hjälp av henne trots att jag inte handlade från henne. Men enligt mig verkar dom vara seriösa.
    Hon svarade på mailet och var väldigt serviceminded
    det är ju iallafall förmodligen inte en lika stor chansning som att köpa en klänning via nätet som att gå till detta företag och beställa.
  • masz

jag köpte en klänning därifrån.. väldigt fin och bra sydd. snäppet liten i storleken förutom längden som var enormt lång , jag skickade tillbaka den..

lyckades få klänningen billigare än vad som angavs.
    ångesrätt och avbetalning..

jag fick ett mail någon månad senare då de undrade om jag betalat andra gången på avbetalningen, då jag svarade med att jag skickat tillbaka klänningen.. inget mer med det.

snabb mailkontakt också.

• masz

Någon som har köpt klänning därifrån och var nöjd?

Vårt bröllop blev uppskjuten men nu i sommar är vi på´t igen så jag funderar på att testa en gång och skicka efter därifrån fast en annan klänning.

Men klänningen jag hittade bad jag om att få se detaljer från, och då skickade hon bilder på en blå klänning, exakt likadan klänning fast balklänning.
    Men dom ser inte likadana ut. Brudklänningen ser otroligt vacker och välgjord ut på bild medans balklänningen inte ens hade blommorna på samma ställe.
    Tror ni att det är meningen att de inte ska vara exakt lika, eller har de ingen koll på vart de syr? :)
    Kan man påpeka detaljerna i beställningen och hoppas att de är noggranna och  syr den precis som på bild ;) ?

• Amelia

jag köpte en underkjol därifrån, och trots flera veckor har jag inte fått den än. hoppas den kommer den här veckan..
    hon skrev att hon hade skickat den för länge sen, men att den kommit bort ? och skulle skicka en ny

• sabz

Bara för att de säljer kopior på brudklänningar betyder det väl inte att de inte skulle vara seriösa. Som någon annan sa i tråden, det finns de som tycker att det är värt 1000kr att slippa kommunicera med kina och ha en kommunikation med hemlandet istället.

Man får ju räkna med att brudklänningen inte är lika bra gjord som "en riktig" och inte lika bra material då de är billiga. Men det är ju en smaksak :) Tror inte en gäst på mitt bröllop kommer lägga märke till om jag har en kinaklänning eller en märkesklänning.

• masz
    Amelia skrev 2012-01-25 09:54:32 följande:
    jag köpte en underkjol därifrån, och trots flera veckor har jag inte fått den än. hoppas den kommer den här veckan..
    hon skrev att hon hade skickat den för länge sen, men att den kommit bort ? och skulle skicka en ny
    Har du fått den än?
    Jag är lite osäker på om jag kommer beställa min underkjol därifrån då jag hört att de är små i storleken. Men det kanske inte stämmer?
  • bruden
    Amelia skrev 2012-01-25 09:54:32 följande:
    Det beror på att hon köper in från Kina och säljer vidare. Troligen har leveransen till henne blivit sen men hon vill inte erkänna att det är Kinaklänningar som hon säljer. Hon refererar till "mina skräddare" men när jag frågade var de jobbade så fick jag inget svar. Efter lite luskande så kom det fram att hon har kontakt med ett par "skräddare" i Kina som syr upp kopior och säljer till henne.
  • masz

Hopp hopp. Jag beställde en klänning, underkjol, slöja och "handskar" igårkväll.. Trots allt..
    Klänningen fanns inte inne i min storlek med den färgen jag hade valt så jag fick mått beställa en ny, så i slutet av feb början på mars ska den komma..

Jag är lite rädd att de "slänger" ihop den nu :o

• masz

I slutet av feb början pÅ mars var det sagt. Jag har haft mailkontakt med Amelia och hon har sagt att det blir fördröjning då det var många beställningar nu, hon skrev att hon lÅg i leverantören så gott hon kunde.. Med lite försening enligt mig, 9 mars så kom min klänning. Helt perfekt! Mycket över förväntningarna ! Lätt härligt tyg, bra sydd. Det ända var att den var mått sydd och snäppet förstort. Jag kan ha den precis men då jag hoppas på att få lite slankare kropp innan bröllopet så ska jag sy in den lite :) Jag var precis livrädd då jag inte sett bild på klänningen i min färg. Och när jag ville se ditaljbilder fick jag bilder på balklänningen i blå färg, klänningarna såg inte riktigt lika ut. Inte riktigt lika gjorda. Men jag tog en chansning och är sååå glad ! Slöjan jag köpte var också jätte fin, handskarna med dock precis nog långa för att täcka min tatuering på armen och ganska små i storlek , jag hade tur som kunde ha dom. Underkjolen var precis den med :) Men allt passade och jag är mer än nöjd!

Svar på tråden www.dindromklanning.se