Liten skrev 2011-10-12 23:22:33 följande:
Jag är inte först i klassen med att förlova mig

Jag vill förlova mig för att jag älskar honom sen är det "bara" en dröm om att vara förlovad när jag tar studenten, dock tror jag inte det händer som jag tidigare skrev och så får det vara om det blir så.

Okej, så kan det vara.
Men jag har faktiskt varit i nästan samma situation för 5 år sen när jag gick i 3an på gymnasiet.
Fast då var det killen som ville förlova sig efter att vi varit ihop i ett år.
Jag hade mer eller mindre bott hos honom sen vi blev ihop och så gick vi och beställde de där guldringarna.
Aldrig haft sån ångest i hela mitt liv som när vi gick därifrån, det var inte detta jag innerst inne ville men man rycks så lätt med och du har ju någon annan förlovad i klassen och det är lätt att ryckas med på det tåget, nu var jag visserligen först bland mina kompisar.
Men jag tänkte stå mitt kast, gifta mig med killen och bara hänga med, dum som man var.
Mina föräldrar vågade inte säga något för de visste att sa de emot så skulle jag boka kyrka till dagen därpå liksom, hopplösa trotsunge.
Och det värsta var att jag gick och funderade på att göra slut i ett halvår innan jag vågade ta steget eftersom jag skämdes så otroligt över att bryta en förlovning, eftersom det är en så otroligt stor grej.
Min kille då var 4 år äldre och var på mig från dag 1 om att jag skulle bete mig mer moget, det tog min m2b ett år ungefär att få tillbaka mig till en nivå som passade min ålder. Ge mig humor tillbaka och glädjen som man ska ha som 20 åring.
Så jag tycker faktiskt att man oftast är för ung för förlovning som 18 åring, det finns undantag naturligtvis, men jag tror att det är lätt att göra ett av sitt livs största misstag om man kastar sig in i något.
Och om du tjatar om förlovning varje dag/varje vecka eller som du säger: utöka till bara tjat med två veckors mellanrum, så kommer du tillslut tjata hål i hans stackars huvud. Så ta det lite lugnt, fundera på vad bara du vill göra med ditt liv efter gymnasiet. Om du inte behövde ta hänsyn till någon, vad skulle du göra då... Och är det så att ni vill samma när ni kommer fram till detta oberoende av varandra så kan ni ju göra det tillsammans sen.