• Anonym (Osäker)

Vågar inte lämna

Jag har en väldigt strulig relation som redan från början inte kändes bra. Vi blev med barn snabbt och nu under graviditeten har jag valt att flytta ifrån honom. Jag vet inte om jag vill säga att det är något "fel" på honom, mest kanske bara att vi inte går ihop. Jag är en kämpe - vill jag något så tar jag mig för det. Han nöjer sig och strävar inte efter något. Har inga mål. Flyter mest med, vilket jag finner oerhört oattraktivt. Vi bråkade en hel del redan från början och bråken tog liksom aldrig slut. Flyttade ifrån honom för att jag kände mig osäker på honom och inte visste vad jag ville. Eftersom han "nöjer" sig så menar han på att han vill inget annat än å va med mig, att han är helt säker, men jag vet inte. 

Kan man hitta känslor? Vi träffades förra året och visst, ibland pirrar det i magen men oftast stör och irriterar jag mig på honom. Kan känslor växa fram? Ska man vara med någon även om det känns bara halvbra eller är det inte värt att gå in i det då?

Jag lider så fruktansvärt mycket av att vara ensam och tycker det är skitjobbigt så nu när jag bor ensam så tror jag mest att jag mår dåligt på grund av att jag är själv, inte att jag är utan honom.

Men nu när vi varit ifrån varandra ett tag så känns det som att han kommer längre och längre ifrån mig. Han säger att han älskar mig och vill vara med mig men jag upplever att han helt slutat kämpa. Det ger mig panik! Det känns som att jag aldrig kommer hitta en annan kille så jag är rädd för att gå tillbaka till honom av den anledningen. Jag vet inte om jag är kär men får panik av bara tanken på att han ska hitta någon annan och jag förblir ensam.

Är det värt att stanna kvar/gå tillbaka? 

• Svar på tråden Vågar inte lämna
  • MrsT2011
    Anonym skrev 2011-10-10 16:15:37 följande:
    Jag vill gärna tipsa dig om ett forum som heter familjeliv. Där kan man prata om allt som har med förhållanden, barn och annat att göra. Det känns lite fel forum att ställa dina frågor på, när du gör det på just Bröllopstorget, eftersom de allra flesta härinne håller på att planera våra bröllop. Dels är det , ärligt talat, nästan lite elakt att komma med trasiga relationer där det inte är sannlikt att det ens kommer bli bröllop, någonsin, dels är inte så många intresserade av att svara, som du kanske märker? Så jag propagerar för att du ska titta in på familjeliv.se istället. 
    Det här var nog bland det mest okänsliga och korkade jag läst på detta forum.
  • MrsT2011

Ska försöka ge dig några goda råd TS:

- Man ska lita på sin magkänsla, och i ditt fall säger den att det är rätt beslut att lämna honom.

- DIn beskrivning av ditt ex påminner mig om MITT ex, dvs en man som helt saknar ambitioner och som till slut mest är irriterande. Jag har inte saknat mitt ex en sekund och det tror jag inte att du heller kommer att göra.

- Försök landa i vetskapen om att du har gjort rätt. Att vara ensam är ingen katastrof. Och förresten så är du inte ensam! Du ska ju snart bli mamma! Glad

- Jag lovar dig att det finns andra män där ute. Skit samma om han träffar en ny först, det är ju ingen tävling. Försök fokusera på barnet istället.

- När man verkligen är kär och det verkligen är rätt, då känner man det. Min man är min bästa vän PLUS att han erbjuder all kärlek och attraktion jag kan önska mig. DET är äkta kärlek, och jag har känt likadant hela tiden under de snart fyra år vi varit ett par.

Önskar dig ett varmt lycka till!

• MrsT2011
    Anonym skrev 2011-10-10 17:15:57 följande:
    Anledningen till att många börjat vara anonyma, är den exetremt tuffa attityden som många tar på sig härut! Att hela tiden bli ifrågasatt eller kritiserad, gör att man till sist drar sig för att skriva under signaturen som är registrerad. Titta på ditt eget inlägg här, inga direkta silkesvantar, tex, nä taggarna ut direkt! Trots att jag skrev snällt och vänligt, och ville att hon skulle få fler vettiga svar på sitt dilemma. Men visst, skriv du istället och råd henne hur hon ska göra, ta över hela BT! Allt detta skrikande och gapande gör faktiskt bröllopstorget till ett ställe som är tämligen otrevligt.

Tyvärr, måste jag säga. Om man nu stannar kvar efter att man har gift sig, kanske man ändå skulle kunna tänka på att visa lite hänsyn mot de nya, genom att vara snabbare med att ta på silkesvantarna än boxhandskarna. Du tycker en sak, jag tycker en annan!!! Har du mer rätt till din åsikt än jag? Grundat på vad, isf? Att alla kan se att du är den du är, till skillnad från mig? Föreslå då till ansvariga, att man endast får skapa nick som består av ens rätta namn, tillåt inga anonyma inlägg.

Då kan alla stå för sina åsikter, snyggt och fint...  Att du har en dålig dag(ja, jag hoppas iaf att det bara är en dålig dag) och retar upp dig på de som skriver  anonyma inlägg, borde inte gå ut över andra. Till skillnad från dig, försökte jag faktiskt vara snäll och trevlig. Vad har du för ursäkt till ditt bemötande mot mig och andra som valt att vara anonyma??? Du har problem med hur Bröllopstorget är utformat, klaga hos ansvariga, gå inte på oss andra medlemmar! Helskotta hör inte hemma i en trevlig samtalston, förresten. Du borde tänka på hur du bemöter andra, som inte har samma åsikter som du! Eller som väljer att göra på annat sätt än du vill, för du förstår väl att du inte kan bestämma över andra, bara dig själv? Trist attityd, fy...knappast något som gör att man vill få huvudet avbitet, genom att skylta med rätt nick, direkt. De arga, sura, bitska tycks bli alltfler.  

Slutligen vill jag säga att det syns lite av den där stabiliteten du pratar om, i ditt inlägg. Men du har rätt, jag ska bara ignorera alla tramsinlägg som spammar över bt numera, de där om vad man ska göra med förhållandet som gått i kras, detta är väl tredja av samma tjej nu? Samma sak med alla "Kan jag vara gravid, jag och raringen hade sex i förmiddags". De är inte alls lika irriterande som när folk gör reklam tvärtemot alla regler, eller? För visst var det väl du som styrde BT? Eller ska det vara vill styra?
    Och du pratar om silkesvantar? Äh gå och lägg dig! Förresten lyser det igenom ganska tydligt i ditt sätt att skriva vem du är, men det är så OT att jag tror faktiskt jag släpper det. 
  • MrsT2011

Passionsblomman, jag håller som vanligt med dig om allt du skriver! {#emotions_dlg.flower}

• Nudax
    Men oj... håller med de övriga här om att bröllopstorget väl är nog en så bra plats att få tips om relationer på som någon annan! Står ju lite med en fot i var sida gällande anonymitets-diskussionen men just gällande inlägget i anonyms inlägg i denna tråd tycker jag det gick över gränsen!

En fråga som inte har något med nått att göra men som jag blivit allt mer fundersam kring ju längre jag varit på BT: Vad tusan står OT för?! Har inte lyckats klura ut det! Har löst "m2b", "TS", "BT" och andra förkortningar men kan tusan inte komma på vad OT står för, HJÄLP!? =D
  • MrsT2011
    Nudax skrev 2011-10-11 21:53:25 följande:
    Men oj... håller med de övriga här om att bröllopstorget väl är nog en så bra plats att få tips om relationer på som någon annan! Står ju lite med en fot i var sida gällande anonymitets-diskussionen men just gällande inlägget i anonyms inlägg i denna tråd tycker jag det gick över gränsen!

En fråga som inte har något med nått att göra men som jag blivit allt mer fundersam kring ju längre jag varit på BT: Vad tusan står OT för?! Har inte lyckats klura ut det! Har löst "m2b", "TS", "BT" och andra förkortningar men kan tusan inte komma på vad OT står för, HJÄLP!? =D
    Bra att du frågade! =) Det står för Off Topic = utanför trådens ämne.
  • Chicita
    Nudax skrev 2011-10-11 21:53:25 följande:

OT = Off Topic
    Alltså att man går utanför ämnet Flört 
  • Nudax
    Chicita skrev 2011-10-11 21:57:25 följande:
    OT = Off Topic
    Alltså att man går utanför ämnet Flört 
    AAAAAAaaaaaaaaaaaaahhh! =D
    haha så jag var lite OT med min fråga om vad OT betyder med andra ord ;P
  • Nudax
    MrsT2011 skrev 2011-10-11 21:56:51 följande:
    Bra att du frågade! =) Det står för Off Topic = utanför trådens ämne.
    såg att du svarade också, tack =)
  • KirsiLaa

Ibland gömmer sig den där känslan av obeskrivlig kärlek så långt ner att man han svårt att hitta den. Som så många säger här så kommer den av sig självt när det väl är meningen. 

Mina egna erfarenheter är väldigt likt det du beskriver. Jag träffade min sambo för lite mer än två år sedan. Jag fastnade för honom för att jag behövde trygghet just då, och han var trygg, stabil och egentligen helt menlös. Inga mål, inga erfarenheter av någonting utan bara levde i sin egna lilla verklighet. Egenskaper bland andra som så småningom ledde till att jag inte gjorde annat än irritera mig på honom. Denna känsla av irritation blev mycket starkare när vi väl flyttade ihop. Trots att jag älskade honom hade jag svårt att acceptera hans betennde och de få  värderingar han hade. Jag ville inte släppa in honom och låta honom vara en del av familjen, jag ville inte dela mina tankar och känslor med honom. När det närmade sig ett år av samboskap tvivlade jag på att jag hade några känslor kvar för honom. Irritationen tog över allt och jag kunde inte ens låta honom röra mig. Vi var så nära att avsluta förhållandet. 

Vid ett tillfälle blev jag så sur och trött på allt så jag flydde till min syster för att fudnera över saker. Efter en vecka var jag helt säker på att jag skulle avbryta förhållandet. Jag kom  hem och möttes av en sådan kärlek att jag helt tappade verkligheten. Vi hade planerat att tillsammans gå till min terapeut, och så blev det. Just denna terapisession var det som vände på allt. Vi fick en helt annan förståelse för varandras beteende och min irritation försvann snabbt och den underliggande kärleken blev mer och mer tydlig. I detta läge kändes det som att vår relation hade bara en väg att utvecklas på. Vi förlovade oss och hade bröllopsplanerna igång på två sekunder.

Nu känner jag hela tiden hur mycket jag älskar honom och hur ovärdelig han är för mig. Jag kan inte tänka mig ett liv utan honom. Jag har fått en stor längtan efter ytterligare ett barn. Hela vårt förhållande är så annorlunda mot var det var för bara några  månader sedan. Det enda som behövdes var någon som satte ord på våra tankar och hjälpte oss att kunna prata om saker. Något vi inte klarade själva.

Det jag vill säga med det här är att det behöver inte vara helt kört, inte ens när magkänslan säger en något.
    Ge det lite tid, fundera på vad du verkligen vill och prata igenom saker ordentligt med din särbo. Det är möjligt att ni också behöver ta till famljerådgivning för att lättare komma fram till om förhållandet ska avslutas eller inte.

Lycka till!  

• Norrskensflamman
    Anonym skrev 2011-10-10 16:15:37 följande:
    Jag vill gärna tipsa dig om ett forum som heter familjeliv. Där kan man prata om allt som har med förhållanden, barn och annat att göra. Det känns lite fel forum att ställa dina frågor på, när du gör det på just Bröllopstorget, eftersom de allra flesta härinne håller på att planera våra bröllop. Dels är det , ärligt talat, nästan lite elakt att komma med trasiga relationer där det inte är sannlikt att det ens kommer bli bröllop, någonsin, dels är inte så många intresserade av att svara, som du kanske märker? Så jag propagerar för att du ska titta in på familjeliv.se istället. 
    Det är inte alls elakt att komma med trasiga relationer här på BT. Här ryms väl det mesta?! Särskilt under Känsliga rummet! Nä, vet du vad... det är DU Anonym som beter dig elakt just med detta inlägg.

Till TS: Du har redan fått flera goda råd här som jag tycker du ska överväga. T ex att vara ifrån varandra ett tag och se hur du känner (och han också förstås), att lita på magkänslan. Men det oroar mig lite att du skriver att det inte känts riktigt bra ens från början. Du måste nog reda ut dina känslor i lugn o ro ordentlgt innan du tar ett beslut. Vad du än beslutar för så önskar jag dig lycka till. Kom ihåg! Du förtjänar att vara lycklig, precis som han.
    Kram.
Svar på tråden Vågar inte lämna