• Brudif­ramtid­en
    Äldre 9 Oct 12:10
    3704 visningar
    10 svar
    10
    3704

    Rhodos eller Kreta som bröllopsresa?

    Jag har varit på Kreta en gång för en massa år sedan (chania, platanias) och vi vill till antingen Kreta eller Rhodos på bröllopsresa i september. Kan dock inte mycket om öarna alls så jag undrar om ni kan hjälpa mig? Vi åker med barnen som då kommer att vara 5 och 7 år gamla!

  • Svar på tråden Rhodos eller Kreta som bröllopsresa?
  • Brudif­ramtid­en
    Äldre 9 Oct 18:16
    #1

    Ingen som har något att berätta om dessa öar?

  • teddy6­6
    Äldre 9 Oct 18:29
    #2

    Vi kom hem ifrån vår bröllopsresa för en vecka sedan. Vi var på Rodos en vecka.
    Vi åkte med Apollo och bodde på deras nybyggda hotell Mythos Beach. Vi hyrde vespa 2 dagar och slappade resten av tiden vid playan. Min man är inte så mkt för just sol och bad men eftersom vi bara åker på skidsemester och jag ville verkligen någonstans varmt så gav han med sig.
    Vi gillade hotellet, mkt barnvänligt i våra ögon med ett undantag, de flesta hade all-inklusiv och dagens barn är ju väldigt självstädiga. Vissa nådde inte upp till bardisken för att beställa så det var inte alltid lätt för personalen och se när de hade kunder :)
    Något spec du vill veta?? Delar gärna med mig... 

  • Brudif­ramtid­en
    Äldre 9 Oct 18:37
    #3

    Var på Rhodos var ni? Vad heter staden alltså..Är det sandstrand eller sten?

  • teddy6­6
    Äldre 9 Oct 18:49
    #4

    Vi bodde på södra sidan. Precis utanför en liten by som hette Kolymbia. Afandou var en lite större by som oxå låg nära. Vad jag har hört är södra sidan att föredra då det ofta verkar blåsa lite mer på norra. Vi hade ca 20 på vespa in till Rodos stad.

    Efter att ha läst kommentarer om hotellet på apollos sida hade jag inga höga förväntningar på stranden. Men vi tyckte den var ok. Det var sand i våra ögon dock lite grövre än den "traditionella synen"  Där var ett litet bälte med små sjösten precis när när man entra vattnet men det var kanske 1 m brett men sen blev det sand igen. Jag är väldigt känslig om fötterna men mannen bara pina på som ingenting. 

    Mina kollegor åkte en vecka efter oss och de åkte till Vings resort i Kallithea. Ligger lite mer österut. OCh vad jag förstått är det mkt barnvänligt. Men är i mina ögon dyrt. 

  • teddy6­6
    Äldre 9 Oct 18:50
    #5

    Glömde skriva att där vi bodde krävdes nästan all-inklusiv för ville man inte handla på hotellet var det en liten promenad till affären.

  • Brudif­ramtid­en
    Äldre 10 Oct 18:39
    #6
    teddy66 skrev 2011-10-09 18:50:32 följande:
    Glömde skriva att där vi bodde krävdes nästan all-inklusiv för ville man inte handla på hotellet var det en liten promenad till affären.
    Fanns det ingen utbud av restauranger och på nära håll då?
  • teddy6­6
    Äldre 10 Oct 20:13
    #7

    Vårt hotell låg separat utanför en by, 10-15 min gång väg. Inne i byn fanns det utbud av diverse restauranger. Finns ju om man bor när byn vilket de flesta hotell verkade göra...
     

  • Brudif­ramtid­en
    Äldre 10 Oct 20:29
    #8
    teddy66 skrev 2011-10-10 20:13:08 följande:
    Vårt hotell låg separat utanför en by, 10-15 min gång väg. Inne i byn fanns det utbud av diverse restauranger. Finns ju om man bor när byn vilket de flesta hotell verkade göra...
     
    Okej, tack för dina svar!

    Tar gärna emot lite info om Kreta med eller om någon har varit på båda öarna och kan jämföra...
  • SloveP
    Äldre 12 Oct 12:39
    #9

    Kolla in på resedagboken.se där kan det finnas lite reseberättelser..

  • Brudif­ramtid­en
    Äldre 12 Oct 18:37
    #10
    SloveP skrev 2011-10-12 12:39:36 följande:
    Kolla in på resedagboken.se där kan det finnas lite reseberättelser..
    Tack det ska jag göra!!!
Svar på tråden Rhodos eller Kreta som bröllopsresa?