Inlägg från: Godis |Visa alla inlägg
  • Godis

    Vilken bukett?

    Vilken bukett tycker ni är finast till denna klädsel till M2B?
    Själv kommer jag nog ha en spetsklänning typ som på bilden.


    Nr 1:


    Nr 2:


     



     


    Nr 3:




    Nr 4:




    Nr 5:




    Nr 6:




      
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken bukett?
  • Godis
    Brudiframtiden skrev 2011-10-05 21:31:56 följande:
    Nummer 4, pioner är min favorit!! Var kommer klänningen ifrån? Jättevacker!!!
    Det är en Jim Hjelm.
  • Godis
    Lommila1 skrev 2011-10-06 15:09:44 följande:
    nr 2 var ngt utöver det vanliga. "alla" har ju runda pionbuketter verkar det ju som. Vet du vad det är för liljor i 2:an?
    Det är liljan "Gloriosa". Visst är den annorlunda och fin?
  • Godis
    passionsblomman skrev 2011-10-10 22:25:08 följande:
    Gloriosan är fantastisk både till din klänning och till makens outfit. Den har en lite kräv och spretig "otänjd" skirthet och en luftig och spröd, känsla som nästan påminner om fjärilsvingar.

    Dock skulle jag som florist gärna göra den med några rankor på längden, (den finns att beställa antingen som enstaka små blommor, eller hela rankor, där det sitter flera blommor längs med rankan)så du får en lång och smal bukett, där varje blomma verkligen kommer till sin rätt. Den rund är fin, men jag tycker om när man ger varje blomma luft och utrymme att synas. Dessutom har din klänning släp och kan behöva att buketten följer upp fomen lite mer än bara en liten rund färgklick i mitten.

    Om du väljer Gloriosa, så är det viktigt att notera att den är oerhört köldkänslig, och under inga omständigheter får ställas i kylen, som man annars ofta gör med brudbuketter för att de ska hålla längre.
    Gloriosa är en tropisk växt, precis som tex många orkidéer.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Tack för tipsen! Har du någon bild på buketten du förklarar?För mig som e helt nollställd när det kommer till blommor så e det rena rama grekiskan Drömmer
  • Godis
    m2012 skrev 2011-12-08 09:44:29 följande:

    Nu fastande jag ju lite för klänningen.
    vart har du hittat en Jim Hjelm i Sverige?
    Har googlat mig tokig men hittar bara att Växjö säljer hans bridesmaides kollektion :(

    Jag är förtjust i pioner så jag skulle valt pioner men inte i så skarp färg. Kanske mer aprikosa och gräddvita (om det finns gräddvita)


    Tyvärr är det från en äldre kollektion Gråter. Blir en kina-version i mitt fall.... Om man inte hittar någon begangnad i USA,.....
Svar på tråden Vilken bukett?