• missidis

Februaribröllop, vad tror ni om Lumumba eller Havana Club Hot Chocolate?

Som rubriken lyder, vad tror ni om någon av dessa drinkar (varma) ute vid brinnande tunnor och en massa facklor runt omkring. Ja alltså ha det i stället för champagne och kasnke skåla i det senare under middagen....

Lite rörig beskrivning men tror ni förstår vad jag är ute efter Skulle det funka och bli en kul grej?

Hiss eller diss?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-04 21:16
    Ja alltså som den första brudskålen när vi kommer till restaurangen
  • Svar på tråden Februaribröllop, vad tror ni om Lumumba eller Havana Club Hot Chocolate?
  • missidis

Mahy: Åh va kul jag vet precis vart det är Kommer från Östergötland och har varit där ett par gånger... Vi harbkommit ganska långt i planeringen men inte köpt eller ordnat nåt än.. Men vi vet hur vi vill ha det mesta.. Ni då? Hur går det för er?

• Mahy

vad kul! Bjärka är verkligen helt underbart! Var lyriskt när vi upptäckte att det var ledigt :)
     Var i Östergötland kommer du ifrån`? Vi har hunnit boka lokal, boka catering och köpa klänning...Sen ja där tog det slut :) Vi bokade lokal först igår! Så vi ska börja fixa inbjudning först i helgen :) Tänkte beställa från Vistaprint! Hur har ni gjort?

• Ekorren

Hiss! Vi funderar på irish coffe, och så varm choklad som alkoholfritt alternativ. Vet hur frusen jag själv är och vill helt enkelt inte ha iskall skumpa då! Mest troligt ett mars-bröllop här :)

• Mahy

Irish coffe låter gott! Jag tänker bara att det kanske är lite tråkigt för de som inte dricker kaffe att det bara finns det eller alkoholfritt?

• RiNa

Vilken bra idé vi tänkte ha lumuba som drink på kvällen. Kanske skulle ha det innan brudskålen medan gästerna väntar på oss som fotas :)

• Ekorren

Mahy: Min första tanke var att ha irish coffe och så vanligt kaffe som alkoholfritt, sen kom jag på att barnen nog inte vill ha kaffe ;) Tanken att inte dricka kaffe som vuxen dök inte upp i mitt huvud... Kan just nu bara komma på kanske två-tre personer som skulle vilja ha alkohol men inte kaffe. De brukar dessutom dricka kaffe när det är "nödvändigt" om man nu kan kalla det så, så de överlever tror jag :) Jag älskar irish coffe!

• Mahy
    Ekorren skrev 2011-10-05 17:04:33 följande:
    Mahy: Min första tanke var att ha irish coffe och så vanligt kaffe som alkoholfritt, sen kom jag på att barnen nog inte vill ha kaffe ;) Tanken att inte dricka kaffe som vuxen dök inte upp i mitt huvud... Kan just nu bara komma på kanske två-tre personer som skulle vilja ha alkohol men inte kaffe. De brukar dessutom dricka kaffe när det är "nödvändigt" om man nu kan kalla det så, så de överlever tror jag :) Jag älskar irish coffe!
    haha, jag dricker inte kaffe själv, så jag tänker alltid på det :) förlåt om det förra svaret lät lite dissigt, jag insåg det nu när jag läste det...Var inte alls så jag menade det!

Jo jag gillar faktikst kaffe med alchol i, men du kanske kan erbjuda varm choklad med typ amurlua i ell nåt? till de inte vill ha alkhol...och då märkts det inte om någon inte vill ha alchol :)
  • Ekorren

Mahy: Mja, vi får se vad det blir i slutändan... Har ju över ett år kvar innan något måste bestämmas ;) allt är fortfarande bara på spånings-nivå, haha. Och jag tog inte illa upp, det är bara så att jag älskar irish coffe. För mig är det verkligen mars och lite after-ski-mys. Ska nog ta en funderare på det här framöver!

• Mahy
    Ekorren skrev 2011-10-05 19:18:16 följande:
    Mahy: Mja, vi får se vad det blir i slutändan... Har ju över ett år kvar innan något måste bestämmas ;) allt är fortfarande bara på spånings-nivå, haha. Och jag tog inte illa upp, det är bara så att jag älskar irish coffe. För mig är det verkligen mars och lite after-ski-mys. Ska nog ta en funderare på det här framöver!
    haha ja har du ett år på dig behöver du nog inte stress bestäma något :) Var ska ni gifta er?
  • Fröken Söt

Det låter jättemysigt med lumumba! Vi funderade själva på det när vi övervägde vinterbröllop. Antingen lumumba eller hemmagjord glögg, det är också mumsigt. :)

• missidis
    Fröken Söt skrev 2011-10-07 10:01:32 följande:
    Det låter jättemysigt med lumumba! Vi funderade själva på det när vi övervägde vinterbröllop. Antingen lumumba eller hemmagjord glögg, det är också mumsigt. :)
  • missidis
    Fröken Söt skrev 2011-10-07 10:01:32 följande:
    Inte en aning vad som hände ovan :S Haha... Ja jag älskar glögg men för mig hör det till julen så vill inte ha det i februari...
Svar på tråden Februaribröllop, vad tror ni om Lumumba eller Havana Club Hot Chocolate?