• elli84

cleopatra festvåning i södertälje-vad kostar det??

Hej! Jag undrar om någon har haft eller ska ha fest på cleopatra festvåning i södertälje? Vad fick/ska ni betala per pers/totalt?

alternativt, hur mkt betalade ni för olles krog i akalla?

Vi ska inte ha så stort bröllop. Max max 100 personer, om ens det. Vi vill ha ganska så familjärt och inte så jättetypiskt syriskt...

Tacksam för svar :)

• Svar på tråden cleopatra festvåning i södertälje-vad kostar det??
  • Bettyy
    SOSO ... är olles krong fint lokal ? jag har inte sett men flesta pratatr bara om den lokjalen ... Cleopatra är ganska stor lokal men jag vill att de ska fixa så att den ska se ut som a mindre lokal med hjälp av dekoration ...  har nån varit på Cleoparta ? och kan man ha bröllop där med 80.000 kr och med 250 per eller inte ? 
  • SOSO

jag har inte varit i cleopatra men enligt bilder jag har sett så tycker jag att den är fina än olles krog.
    det är inget fel på olles krog, passar jätte bra till 100-200 pers. tycker bara 1000 kr / pers var lite för dyrt.

har du varit i kontakt med cleopatra? om du gör det så får du jätte gärna berätta för mig hur mycket dom tar per person.

• Bettyy

hej SoSo ...
    nej jag har inte kontaktat de men ska göra det ...  jag ska gärna berätta till dig :)  

• kitkät

Ligger Cleopatra i industriområdet i Södertälje? Eller är det fin miljö även utanför lokalen? Jag och min pojkvän ska gifta oss nästa år. Vi funderar lite på Cleopatra, men jag tycker det är så tråkigt med en festlokal som ligger i ett industriområde! Om Cleopatra nu gör det, det vet jag inte, men jag vet att Mona Lisa och Panorama ligger i industriområden. 

Betty, berätta gärna om du varit i kontakt med Cleopatra, jag skulle också gärna vilja veta vad dom tar i pris per kuvert/person! 

• SOSO

kitkät, ja cleopatra ligger i industriområdet, tyvärr ligga nästa alla dessa lokaler illa till.
    jag brukar gå på Google karta och zooma in på gatuvy. då kan jag se hur det ser ut runtomkring lokalen så gott det går.
    cleopatra, hallunda, st maria och som du sa panaroma och mona lisa festvåning ligger i industri området och det är direkt inte vackert. men inuti är vackert.

• s83

Hej, lokalerna i Södertälje tar nog inte emot bröllop med "Bara" 120 gäster. Vi var nog i kontakt med Mona Lisa eller panorama och då var söndag eller mån-tors de enda alternativen de hade till oss.

• SOSO
    s83 skrev 2012-08-09 13:37:17 följande:
    Hej, lokalerna i Södertälje tar nog inte emot bröllop med "Bara" 120 gäster. Vi var nog i kontakt med Mona Lisa eller panorama och då var söndag eller mån-tors de enda alternativen de hade till oss.
    för vilken månad?
  • Bettyy
    kitkät och SOSO
    jag har varit i kontakt med Cleopatra och han sa det kostar med än 1000 kr per pers och frågade mig om kamera och dekorationer oxå ... så med budget 200.000 kr man kan ha bröllop där .. så den är inte så dyrt .. illafall för mig ...  men jag pranerar ha min bröllop på Monalisa .. kan nån säga hur mycket ta per pers ?
    tack förhand  
  • SOSO

Hej. Okej bra att veta. Så Olles krog tar lika mycket som alla andra. Skulle dekoration o kamera man ingå i det priset? Nej. Jag har inte varit kontakt med Monalisa men jag ska försöka ta och ringa till st Marias festvåning och se vad de säger. Det finns så mycket fler fina lokaler men då har man problem m maten och kan ej ha utländskt mat då min pojkvän eller rättare sagt min sambo insisterar på att ha persiskt buffé. Det lämnat inte kvar så många alternativ att välja imellan. Hörs

• kitkät

Vad ingår då i priset man får betala per person för bröllopet? Min vännina och hennes man hade sin bröllopsfest i Panorama. Jag minns inte hur mycket dom sa att dom betalade per person/kuvert, men i deras pris ingick i princip allt, dekorationer i festlokalen och kyrkan (blommor), brudbukett, tårta, kamerateam, limousine osv. 1000 kr per person tror jag dock inte att dom betalade, jag tror dom betalade mindre faktiskt, kanske 800 kr. 

Svar på tråden cleopatra festvåning i södertälje-vad kostar det??