• elli84

cleopatra festvåning i södertälje-vad kostar det??

Hej! Jag undrar om någon har haft eller ska ha fest på cleopatra festvåning i södertälje? Vad fick/ska ni betala per pers/totalt?

alternativt, hur mkt betalade ni för olles krog i akalla?

Vi ska inte ha så stort bröllop. Max max 100 personer, om ens det. Vi vill ha ganska så familjärt och inte så jättetypiskt syriskt...

Tacksam för svar :)

• Svar på tråden cleopatra festvåning i södertälje-vad kostar det??
  • VanAbo

Ägaren till Olles krog brukar ha väldigt bra paketpriser. Ring och hör med honom vad han kan erbjuda just er. Alla bröllop är ju olika! Kan dock säga att du får ett bättre kuvertpris ju fler gäster du har.

Lycka till!

• elli84
    VanAbo skrev 2011-10-03 21:36:25 följande:
    Ägaren till Olles krog brukar ha väldigt bra paketpriser. Ring och hör med honom vad han kan erbjuda just er. Alla bröllop är ju olika! Kan dock säga att du får ett bättre kuvertpris ju fler gäster du har.

Lycka till!
    Min pojkvän ringde olles krog förra veckan, då pratade han m någon som lätlite virrig. Han sa att et kostade runt 1000kr per pers. tyckte det lät mycket. tror dock inte att killen pratade med ägaren eller någon"kunnig"

tack för tipset, vi ska ringa igen och kolla :))
  • VanAbo

Kan vara så att de bytt ägare för han som höll i bröllop där förut heter Fadi. Kan mycket väl vara så att det fortfarande är han som driver stället, men jag är inte hundra.
    Å andra sidan vet jag med säkerhet att han har restaurangen Colusseum i Solna ifall ni vill ringa dit och höra med honom. Kan säga att det INTE kostar runt 1000 kr..haha, låt dem inte lura er =)

• elli84

Tack för all hjälp Glad

Vet du något om panorama? Försökt få kontakt med dom via mail samt tele, men inget svar =/ Känns som om syrian/libanes ställena är svåra att få kontakt med.Rynkar på näsan

Vart ska ni ha fest någonstans?

• VanAbo

Jag är inte bekant med ställena i Södertälje, är från norra stockholm och inte syrian för den delen. hehe =)
    Men är från armenien så våra bröllop är ganska lika ändå.

Vi har bokat festlokalen i Mor Johannes Kyrka i Märsta. Det är ett nybyggt ställe som du kanske har hört talas om.
    Stället drivs av Colusseum ägaren. Om du är intresserad kan du kolla på deras hemsida morjohannes.com
    Det är visserligen en väldigt stor lokal som rymmer upp till 1000 pers så det kanske är för mycket för er?

När är ert bröllop?

• elli84

Jag ä inte heller så bekant med södertälje.. Hehe. aja, det löser sig nog.

Vårt bröllop är i juli 2012, på vår 10 års dag :)

När är ert bröllop? Jag ska kolla in sidan. antar att ni kommer ha ett stort bröllop då Glad
    Har ni bestämt färgtema?

• VanAbo

Klart att det löser sig. Brukar göra det i slutändan =)

Vårt bröllop är 4 augusti 2012. Färgtemat går i mörklila, silver och vitt. Har inte börjat pyssla än utan försöker ta tag i de stora sakerna först. Ni då, vad är ert tema?

Mysigt att fira bröllopsdag på 10 årsdagen, grattis!!

• Bettyy

hej ! kan nån hjälpa mig ... jag planerar ha min bröllop på cleopatra festvåning i Södertelje ...

kan man ha bröllop på cleopatra festvåning med 80.000kr med 250 pers ?

väntar svaret  

• SOSO

jag har också varit i kontakt med olles krog, han gav oss också 1000 kr /pers. var där faktiskt förra helgen och han nämnde att Colusseum har lagts ner eller ska läggas ner.
    han sa även ju flera ni är ju billigare blir det, men hur ska jag få upp antalet så det ska bli billager, hitta folk på gatan som ska komma på mitt bröllop.
    jag sa till han att vi är 80 st då gav han mig ett pris på 115000 kr exk video o kamera man. men om vi skulle vara 140 st så  skulle det kosta lika mycket. han tar även lita mycket för barn.

@ betty: cleopatra är väl ganska stor, vet du hur det fungerar med mindre sällskap?

• Bettyy
    SOSO ... är olles krong fint lokal ? jag har inte sett men flesta pratatr bara om den lokjalen ... Cleopatra är ganska stor lokal men jag vill att de ska fixa så att den ska se ut som a mindre lokal med hjälp av dekoration ...  har nån varit på Cleoparta ? och kan man ha bröllop där med 80.000 kr och med 250 per eller inte ? 
Svar på tråden cleopatra festvåning i södertälje-vad kostar det??