• Brudiframtiden

    Var i Grekland?

    Vill till Grekland på bröllopsresan. När är det bäst där? Inte juni, juli, augusti. Troligen gifter vi oss i maj eller september-oktober. Vilken ö passar en barnfamilj som inte är resvana och gärna vill ha all-inclusive. Vilket bolag rekommenderar ni att åka med?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-02 21:31
    Har någon tips på något annat resmål som är bra då i samma prisklass så tipsa gärna..

  • Svar på tråden Var i Grekland?
  • Godis

    Vi var i AgiaMarina på Kreta i augusti. Där var många barnfamiljer från Norden och trevligt klimat samt bra priser. Rekommenderar det verkligen

  • KirsiLaa

    Vi var till Nidri på Lefkas i augusti, men Apollos säsong på Lefkas sträcker sig till mitten av september tror jag. Nu bodde vi inte på hotell, utan i syrrans studiolägenhet, så den enda erfarenheten av hotell jag har är ett hotell vars pool vi badade i. Riktigt trevliga var de där, trots att vi inte bodde på hotellet. Folket i Nidri var väldigt trevliga överlag. 

    Vi trivdes riktigt bra. Var med på ett par utflykter som ordnades varje vecka. De var helt underbara, helt klart resans höjdpunkter. Vi trivdes riktigt bra i Nidri. En liten by som vi snabbt lärde oss att hitta i.

    Jag har skrivit några blogginlägg om resan.

    http://www.kirsi.se/2011/08/24/grekland/
    http://www.kirsi.se/2011/09/03/grekland-en-annan-dag/ 
    http://www.kirsi.se/2011/09/30/grekland-for-tredje-gangen/ 


  • DiePrinzessin

    Min favoritö i Grekland är Samos. Nu har jag ingen vana att resa med barn men ön har en egen flygplats och det tar inte allt för lång tid med transfer (jag åkte buss 20 minuter, till en av de närmaste städerna). Däremot är det stenstrand, vilket inte alla gillar och det är inte långgrunt, utan det blir rätt djupt snabbt. Men om det är likadant vid alla stränder på Samos vågar jag inte lova (Har även för mig att det finns två strandstränder men att vid dem ligger inga hotell.)

    Jag var på Kreta i maj ett år och då var vädret inte roligt. En tjej som jobbade på hotellet sa att det var ovanligt men att vädret i maj blir allt mer instabilt. Så jag hade nog satsat på början av september.

    Samos är iallafall min lilla greklandspärla :)

  • Brudiframtiden

    Oj, nej osäkert väder vill vi inte ha! Är juni kanske bättre? Vi har ju inte hunnit så långt i planeringen än men vi vill ju veta när det är bra att åka!!

  • DiePrinzessin

    Jag kan ha fel och Grekland har ju en del öar och vädret kan ju variera sig beroende på vilken ö ni väljer att åka till. Men jag hade valt juni framför maj. Bara för att vara på den säkra sidan. Kollade lite på olika flygbolags sidor och temperaturen skiljer sig ganska mycket mellan maj och juni. I vattnet är det till exempel 19 i maj och 22 i juni. Även dags- och kvällstemperaturer skiljer sig mycket. Men det är ju en smaksak om man vill ha sverigevarmt eller varmare Flört. Och jag har bara varit i Grekland i maj en gång och då hade vi kanske bara otur med vädret?

Svar på tråden Var i Grekland?