• Anonym (hoppfull)

HJÄLP! Kan det vara tidiga tecken på graviditet?

Hade ÄL 26,27,28 nu i veckan.. Och vi har haft sex alla de dagarna..
    Har haft en "stickande" känsla i hö sida, vid äggledaren hela veckan,
    och idag fick jag typ mensvärk, precis som jag brukar ha..
    men har aldrig haft det förutom vid mens innan..
    Efter ett par timmar fick jag en lite spännande känsla över magen..
    Kan inte låta bli att hoppas att det var ägget som fäste..
    Känner fortfarande som en lätt  mensvärk, och det började vid 12 idag..

Tänkte höra om någon härinne vet? :)
    kan det vara tidigt tecken på att det är graviditet som märks av såhär pass tidigt?
    Hjärta

• Svar på tråden HJÄLP! Kan det vara tidiga tecken på graviditet?
  • Anonym

Det finns väldigt många trådar i detta ämne på familjeliv. Men helt ärligt så var det möjligen ägget som släppte, när du kände den där stickande känslan...inte att ägget fäste. Något tecken på graviditet är det iaf INTE, eftersom det inte börjar utsöndras hormoner förrän efter att ägget har fäst, vilket händer ca en vecka efter äl. För att det sedan ska bli så höga halter att man kan se att man är gravid, med hjälp av ett gravtest, bör det gå ytterligare nästan en vecka, dvs två veckor efter äl...ja, du förstår själv? Mitt råd är, att du försöker läsa grundläggande information om hur man blir gravid, och hur kroppen fungerar. Det gör nog dig lite lugnare och gör att du slipper bli helt fixerad vid din kropp. Lycka till!

• Anonym (hoppfull)

"Det kan ta mellan 2-5 dagar. och det är inte ägget som fäster utan det är cellmassan som kläcks ur ägget som fäster i livmoderslemmhinnan."

har iofs nu läst att det faktiskt finns ganska många som upplevt det jag nu känner och faktiskt varit gravida,
    min kropp fungerar väldigt regelbundet, och jag har aldrig känt av något liknande innan..
    Jag är införstådd i hur man blir gravid och är inte fixerad vid min kropp,
    jag var ute efter andras erfarenheter ang. detta, och ingen kvasilektion i biologi.. Skrattande

• Anonym

Gaahhhh, jag blir riktigt förvånad över att man vill försöka kontrollera svaren i trådar. Det finns ju verkligen ingen, inte ens du...som kan veta om du är gravid nu, förrrän om du testar...om ett par, tre veckor! Så vad är det egentligen du vill ha hjälp med, annat än höra att det kan vara möjligt att du är gravid? Javisst, du har haft sex, du kan vara gravid... Jag försökte faktiskt hjälpa dig, men du fick inte det svar du ville ha...och så taggarna ut direkt. Regelbunden spelar ingen roll, om man ska vara petig, många blir gravida efter en oregelbunden cykel, så då undrar jag varför man tror det är så viktigt med regelbundenhet. Det är ändå så att kroppen tar sin tid på sig, hur mycket en gravid-wannabee än försöker förändra hela naturens gång. Det händer att folk tror att de har full koll på sin äl, men endast de som går igenom fertilitetsbehandlingar har det på riktigt. Hos alla andra kan det hända att kroppen förskjuter allt flera, flera dagar...och att det tar längre tid än en vecka för att ägget ska hinna vandra ned från äggledaren, till rätt plats i livmodern och hitta rätt plats där...fästa...och hinna utsöndra dessa hormoner som visar kroppen att det är en graviditet på gång. Lycka till med allt...än en gång. Härinne fokuserar de flesta på just bröllop och det som händer omkring det, men just familjeliv är nog rätt forum om du vill fråga om barn och graviditet. Bara ett tips...

• Anonym (hoppfull)

Jag försöker inte kontrollera svar i tråden, men ditt INTE och din nedsättande ton i första inlägget ska jag villigt erkänna provocerade mig en smula.. Regelbundenhet i menscykeln är enligt dig irrelevant, jag känner av min ägglossning varje månad, med ömmande äggledare, så jag vet när jag har äl och inte.. Du upplevs som direkt bitter då du hasplar ur dig ord som gravidwannnabes, vad ditt problem bottnar i kan man ju undra över.. Jag ber om ursäkt för min dumma tråd, min intention var att kanske få höra något positivt, kanske från någon med egna erfarenheter i ämnet.. För övrigt börjar det bli jäävligt tröttsamt att det varenda gång en trådstartare opponerar sig mot svar i den egenstartade tråden inte kan ta kritik eller vill kontrollera.. Enligt er med den inställningen är det ts förbannade plikt att bara hålla tyst när folk hugger och enbart vill förpesta tillvaron för folk med allehanda negationer? Hur dumt får det bli? Tack för hänvisningen till familjeliv och din lyckönskan.. Hoppas att du får det du önskar och behöver också! Jag kanske är känslig nu, men det kanske har sin naturliga förklaring..

• Anonym (hoppfull)

Jag har ett PLUS! :D

• Anonym

Jag hade precis som du, fick plus. Sen fick jag missfall. Tydligen vanligt att det blir så, sa de till mig. 

• Anonym

Min man säger att vi ska försöka igen, men jag vet inte om jag törs. Det blir så jobbigt att ha en press på sig att bli gravid. Vad säger din man om det hela? Blir han irriterad över att du håller koll med stickor osv? Min man säger att jag är blåst som tror att ett ägg kan fästa samtidigt som det lossnar, han är gynekolog. Säger att det tar flera dagar och att jag inte hade koll utan hade äl tidigare än jag trodde. 

• Blueberry

Grattis till ett plus! Hoppas allt kommer gå bra.

Anonym (hoppfull) skrev 2011-10-04 09:42:08 följande:
    Jag har ett PLUS! :D
Svar på tråden HJÄLP! Kan det vara tidiga tecken på graviditet?