• Jane

Tuff brud i lyxförpackning, men.....

Hej allihoppa, vi kommer ju alla vara jättefina i våra noga utvalda brudklänningar, men vad ska ni göra/ vad gjorde ni med håret? Tipsa, visa bilder på vilka håruppsättningar, frisyrer och accessoarer man kan ha.

~

Vad ska ni ha för väska och skor? Smycken? slöja eller inte? Fascinator? Bolero? Något annat tufft?

~

Visa bilder och tipsa mig och andra som inte har en anning om vad vi ska göra!

• Svar på tråden Tuff brud i lyxförpackning, men.....
  • Sandraaa

Har tyvärr ingen bild att visa, men jag kommer nog ha en löst uppsatt frisyr med genomgående flätor i håret.
    Ska ha mörklila skor med silverdetaljer då mitt tema går i höstlila/silver blandat med lite ivory.. Slöjan är ivory precis som klänningen.

Funderar på en ganska mörk sminkning med sotade lila ögon. Är ganska sminkad till vardags också så det känns mer naturligt för mig att inte vara naturligt sminkad på mitt bröllop också.

• Jane
    Sandraaa skrev 2011-09-30 15:25:18 följande:

Har tyvärr ingen bild att visa, men jag kommer nog ha en löst uppsatt frisyr med genomgående flätor i håret.
    Ska ha mörklila skor med silverdetaljer då mitt tema går i höstlila/silver blandat med lite ivory.. Slöjan är ivory precis som klänningen.

Funderar på en ganska mörk sminkning med sotade lila ögon. Är ganska sminkad till vardags också så det känns mer naturligt för mig att inte vara naturligt sminkad på mitt bröllop också.

skulle vara kul o se frillan, låter bra.

Lila och silver passar ju jättebra ihop! Glad blir snyggt
    skulle du ha lila bukett då också?
  • Sandraaa

Ja buketten kommer också vara lila. Skulle vilja ha lite syrener i den. Men det kan ju ändras hehe

Jeni skrev 2011-09-30 15:54:06 följande:
    skulle vara kul o se frillan, låter bra.

Lila och silver passar ju jättebra ihop! Glad blir snyggt
    skulle du ha lila bukett då också?
  • Jane

Jag själv har tänkt mig tema i svart rött och vitt, klänningen kommer vara helvit, skorna silvriga eller liknande för att man ska kunna återanvända dem efter bröllopet Gladbrudbuketten kommer bestå av röda rosor färgade med svart, för att få dem att se gammeldags ut.  festsalen ska ha vita dukar med röda löpare, en vas med en röd ros, stolarna ska vara prydda med röd rosett, tårtan ska va vit med svart mönster och röda rosor.

• Sandraaa
    Jeni skrev 2011-10-01 11:58:29 följande:
    Jag själv har tänkt mig tema i svart rött och vitt, klänningen kommer vara helvit, skorna silvriga eller liknande för att man ska kunna återanvända dem efter bröllopet Gladbrudbuketten kommer bestå av röda rosor färgade med svart, för att få dem att se gammeldags ut. festsalen ska ha vita dukar med röda löpare, en vas med en röd ros, stolarna ska vara prydda med röd rosett, tårtan ska va vit med svart mönster och röda rosor.
    Låter snyggt! Hade nog varit riktigt snyggt med röda skor också..
Svar på tråden Tuff brud i lyxförpackning, men.....