Inlägg från: sagoprinsessa |Visa alla inlägg
  • sagoprinsessa

Sy upp hos sömmerska

Hej!
    Har funderat på att sy upp min bröllopsklänning hos en sömmerska, någon som vet vad det brukar kosta? Förstår att det varierar beroende på vilken typ av klänning, men ungefär?

• Svar på tråden Sy upp hos sömmerska
  • sagoprinsessa

jo, att det är billigare att köpa har jag nog räknat med, ännu billigare om jag skulle beställa från kina, men det är en speciell klänning jag vill ha :)

• sagoprinsessa

Åh., vill också känna någon! 

Ja, hoppas att de jag ska till på fredag också gör det, men det kanske är vanligast. Vill ju inte överraskas i slutet av priset  

• sagoprinsessa

Vet inte om jag vågar sy på distans, vill ju gärna kunna prova och så, det är lite långt att åka tyvärr. Skulle vilja hitta någon sådan i örebro / eskilstuna området, du vet ingen? Man kan ju fråga Flört

• sagoprinsessa

Jag skulle inte bry mig om det var någon som hade det som hobby, bara att det är en person jag känner mig trygg med, det handlar mycket om personkemi att hon förstår vad jag vill ha. Och jag skulle mer än gärna ha fusktyg, jag ska bära klänningen en gång, en dag, i hela mitt liv. Det behöver inte vara tyg som tål allt tvättas tusen gånger om, som står emot slitage eller som håller föralltid, det kommer aldrig att slitas på samma sätt som ett par jeans så behöver inte den kvaliten heller. Det är ju bara jag, vet att många resonerar annorlunda och det är inget fel med det, jag håller bara inte med.

• sagoprinsessa

Mitt problem är snarare att hitta en "hobby" sömmerska, så det blir nog en "professionell" , känns tråkigt att använda de orden men ja, ni förstår ju vad jag menar.

• sagoprinsessa

baby freeze - då ska jag nog kanske ta mig dit, har ett möte bokat på fredag med en sömmerska men vet ju inte hur det går, de ville se bild på den innan de bestämde sig Glad Kan man få namnet på ateljén?

lenalong -  haha, nej det vore ju inte så roligt Glad 30 juni är det bokat. När ska du gifta dig?

lana822 - mitt mentala pris är 7000, det är vad jag känner att jag har råd med som det ser ut i dagsläget, så 5000 är för mig helt okej. Söker inte något tokbilligt, även om det givevis är ett plus, utan något jag kan överleva med Glad 

Svar på tråden Sy upp hos sömmerska