Inlägg från: TheAndieGirl |Visa alla inlägg
  • TheAndieGirl

Goda viner

Hanna05 skrev 2011-09-21 23:00:32 följande:
    Någon som är duktig på vin, eller vet något gott rött resp. vitt vin ? :))
    Vad ska du ha vinerna till??? Mat eller bara att ta ett glas hemma??? i box eller i flaska??? vad får det kosta???
  • TheAndieGirl
    Hanna05 skrev 2011-09-22 07:45:09 följande:
    Vinerna ska jag ge bort. Det ska vara i flaska.
    De får kosta max 200 kr/flaska.
    Jag skulle oxå rekomendera Amarone, den billigaste ligger på 179 :- men vill man komma under 100 lappen så kan du ju alltid ta den som kallas " Amarone Light" alltså Tommasi Appassimento med art nr: 5354 kostar 89:-

Den kom till oss i maj och låg i beställningsortimentet men den går så bra i butikerna så nu kan man handla den i nästan alla systembutiker.

Den är kryddig och mustig. varför den kallas för Amarone light är för att den tappas efter 1:a trampet på Amarone.
    Självklart så är den från Italien :) hoppas att du har fått lite hjälp:)

Väl Mött
    A
  • TheAndieGirl
    TheAndieGirl skrev 2011-09-25 16:40:10 följande:
    Jag skulle oxå rekomendera Amarone, den billigaste ligger på 179 :- men vill man komma under 100 lappen så kan du ju alltid ta den som kallas " Amarone Light" alltså Tommasi Appassimento med art nr: 5354 kostar 89:-

Den kom till oss i maj och låg i beställningsortimentet men den går så bra i butikerna så nu kan man handla den i nästan alla systembutiker.

Den är kryddig och mustig. varför den kallas för Amarone light är för att den tappas efter 1:a trampet på Amarone.
    Självklart så är den från Italien :) hoppas att du har fått lite hjälp:)

Väl Mött
    A
    Amarone är Rött.

Ett vitt skulle jag ta något som är friskt å fruktigt och torrt.

Eftersom din mamma är vinkännare skulle jag aldrig gå på något som black tower eftersom det är halvtorrt! = sött.

Men vill du ha något som är halvtorrt skulle jag ta 

Kloster Eberbach Riesling Kabinett som har artnr: 5810 och kostar 99:-

men ett torrt sulle jag ta 

Petit Chablis som har artnr: 5585 och kostar 109:-

vinet är från Frankrike och är torrt, friskt och fruktigt.

Väl Mött

Andie 

Svar på tråden Goda viner