• MsChevy

Svenska brudar, norska brudgummar!

Har sett att det finns ganska många svenska blivande fruar som ska äkta en norrman. Jag är en av dom! 

Min underbara gutt och jag träffades för drygt två år sen på Power Meet o i somras friade han. Vi har satt 28 juli 2012 som datum för vår vigsel, och vi ska gifta oss vid Alvastra Klosterruin med fest i Ödeshög. 
    Jag är född o uppvuxen i Linköping, men är sedan 13 år bosatt i Köping. Sambon kommer från Sarpsborg o flyttade till mig hösten det året vi blev ihop o nu bor vi i hus på landet.
    Biltokiga och lost in the 50´s är vi så självklart är vår röda tråd rockabilly.Skrattande 

Tänkte att vi som ska bli "svorska" fruar kunde samlas i en tråd o utbyta idéer o lära varandra om traditioner i våra länder o följas åtSolig 

Nån som hänger på...?  
  • Svar på tråden Svenska brudar, norska brudgummar!
  • missfroggy

Jag hänger på.  Jag gifter mig 18 augusti 2012 med en norrman. Han kommer också från Sarspsborg och det är också där vi bor. Kommer ursprungligen från Stockholm men flyttade till Norge i april 2007. Träffade mannen sommaren samma året.  Vi gifter oss i Høgalids kyrka i Stockholm.

Ser fram emot att utbyta ideer och annat :)

• MsChevy

Åh! Var i Sarp då? Sambon kommer från Hafslund. 
    Har ni nåt tema eller färgtema? Hur långt har ni kommit i planeringen? 

• missfroggy

Vi bor på Hafslundsøy, men sambon kommer ursprungligen från Skjeberg. Tydligen väldigt viktigt.
    Har inte kommit så långt i planeringen men har bestämt att vi ska ha vinrøtt och silver som färgtema.  Vi vill även ha bordservering och vi ska inte ha starksprit.  Hur långt har ni kommit och har ni valt tema eller färgtema?

• MsChevy

Ja, de är väldigt petiga med det där var man kommer ifrån! hehe

Vi ska ha rockabilly/50-tal som röd tråd, färgerna är svart, cerise (tror vi) o silver. Vi ska ha förrätten serverad, grillbuffé till huvudrätt o nåt enkelt som efterrätt. Fest ska vi, en rejäl sådan, ev med ett coverband. Vi har kommit rätt långt i planerandet, vet mer eller mindre exakt hur vi ska ha det, men inte gjort verklighet av nåt än. Vi håller samtidigt på att försöka bli gravida, så vi vet inte än hur vi ska göra om jag blir gravid, antagligen skjuter vi på bröllopet tills 2013. Vill ju vara skitsnygg i mitt livs vackraste klänning, inte en barbapappa i ett vitt tält!!! hahaTungan ute

• missfroggy

Førstår att du inte vill vara barbapappa i vitt tält. Vi hade først planerat att gifta oss i augusti 2011, men nær jag blev gravid så  flyttade vi på det. Fick iofs. dottern i slutet av november 2010, men behøver mer æn 8 månader på mig att førvandla mig från en val på torra land till i alla fall en säl.

Om du vill bli gravid kan jag rekommdera kallpressad vetegroddsolja. vilket gör att livmoderns slemhinna blir mer mottaglig för det befruktade ägget, och gör att ägget lättare fäster sig. Oljan innehåller de viktiga fettsyrorna omega-3 och omega-6 samt e-vitamin. Vetegroddsoljan anses också göra håret och huden vackrare, förbättra blodets fettvärden och minska risken att insjukna i hjärt- och blodkärlssjukdomar, Jag drack det och var gravid inom en månad. Om det var oljan eller om vi bara hade tur vet jag inte. Men min mamma drack oljan før att bli gravid med mig och mina systrar. Jag ønskar er lycka till i alla fall.

• MsChevy

Tack för tipset! Äter bidrottningsgelé som typ ska ha samma effekt, men som även fixar med hormonerna. Den här månaden "ligger vi i lite extra", så nu är det bara att hålla tummarna...

Förut jobbade vi så dumt så vi sågs typ var sjätte vecka. Han jobbar tre-skift o jag jobbade två-skift. Nu går ja ständig helg (jobbar två 12timmars pass, ledig hela veckan), så nu ses vi iafSolig 

Har du hittat nån klänning än då? Eller vet iaf vad du vill ha? Jag har hittat vilken modell jag passar i o även en annan som får stå som modell. Ska antagligen låta en sömmerska sy upp min klänning, då jag inte hittar exakt vad jag vill ha. Men här är formen på klänningen:

Och här är mönstret jag vill ha

• MsChevy

Oj, mönstret kom inte med...hehe. Men här är det:

Den här tjejen gifte sig nere i Sala silvergruva o hennes klänning är såååå underbar, älskar det mönstrade.

• missfroggy

Jag har ingen aning om hur min klänning ska se ut. Jag vill ha en som visar upp min kropp från sin bästa sida. Det är inte lätt när jag är xx antal kilo større än vad som anses vara vackert. Tycker den du har valt är fin, men tror inte att den passar mig. Jag vill ha en helvit klänning. Så mycket vet jag Glad Jag ville åka till Thailand och sy upp min klänning där, men ekonomin tillåter inte det. Har inte bestämt om jag ska hyra eller køpa klänning.

Byter ämne igen,. Om man vill bli gravid har jag hørt att att det är bäst att ha sex varannan, var tredje dag. Ska man ha sex varje dag blir det som ett jobb och man trøttnar. Tro mig Jag har provat; Lyckades bli gravid med varannnan, var tredje dags metoden. Men det viktigaste som ska till før att man ska lyckas är ju att man ses och har sex och det har ni ju fått till nu.

• MsChevy

Jag är inte smal jag heller, men inte direkt tjock heller. Ska ha korsettsnörning så det går o dra åt där "chipsmusklerna" vill utTungan ute

Jo, nu blir det ungefär varannan dag, så nu är de bara o hålla tummarna!

• missfroggy

Hej

Hur ska du gøra med hår och smink? Ska du anlita frisør och sminkøs, eller gør du det själv ? Jag ska gå till frisør. Har redan bokat den jag vill ha. Han har en sminkøs som han arbetar med. Han gjorde i alla fall det när min syster gifte sig i 2004.

Ska du anlita sømmerska i Sverige eller ska du køpa en 2kinaklänning" ?

Svar på tråden Svenska brudar, norska brudgummar!