• Strawberry

Vad ska vi kolla efter?

I maj blir det bröllop och efter mycket sökande har vi hittat en lokal vi kanske ska ha festen i. Imorgon ska vi få en visning, men helt ärligt, har ingen aning om vad vi ska tänka på och kolla efter! Den ligger ganska bra till, nära kyrkan, inte allt för dyrt och vi får ta med egen dricka och mat. Vi kommer vara mellan 50 och 60 gäster. Vad får jag absolut inte glömma att fråga?

• Svar på tråden Vad ska vi kolla efter?
  • Pinkgrape

Jag vet egentligen inte heller, men kanske kolla om porslin, bestick och sånt finns? Och hur det är med städning och när nycklar ska lämnas? Hur många toaletter? Kika om det finns ljusstakar och dukar, eller om ni måste ordna allt sådant själva.

Om ni har möjlighet så kanske ni kan fota också? Tänker att det kan underlätta sen när ni ska göra bordsplaceringen. Man glömmer lätt hur det ser ut. Även när det gäller dekortationer kan det ju vara bra att ha.

Finns säkert mycket annat som är bra att tänka på också, hoppas att du får flera svar :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • förlovadflicka

Gör en liten lista:

Kolla hur stora kyl och frys är Kolla om det finns diskmaskin Kolla hur mycket porslin det finns (kanske även om det finns termosar för kaffe?) Kolla hur många ni får vara samt hur många sittplatser det kommer kunna finnas Kolla om ni kan hyra dukar eller om det ingår Om ni ska ha levande ljus, kolla var brandvarnaren sitter Titta på toaletterna och ifall ni vill sätta in toalettkorg, dekorera osv, se vad det finns för möjligheter Om ni vill hänga upp fiberväv eller tyg i taket, kolla hur taket ser ut och hur man skulle kunna fästa det snyggt utan att förstöra Tänk ut hur ni ska sätta borden, var honnörsbordet kommer vara och så så att ni vet att ni kommer få plats med borden på det sättet ni vill ha det Titta vid entrén och tänk efter hur ni ev vill pynta där Ta kort på precis allting! Man glömmer hur det ser ut exakt, vi har varit i vår lokal för öppet hus tre gånger för att vi, trots bilder, inte haft koll på hur allting ser ut.

• Strawberry

Tack pinkgrape och förlovadflicka!!! Nu känner jag mig genast mycket mer förberedd, Många frågor och massa bilder!! :)

• marimekko86

Kolla vad ni får och inte får göra...exempelvis med dekorationer. Får ni slå in några spikar exempelvis? Kolla ljus och ljud möjligheter. Om ni ska ha musik så kan det vara bra att kolla om det finns anläggning för det eller om ni måste fixa det själva. Mäta och kolla hur ni ska ställa bord osv så ni vet hur ni eventuellt sen kan göra bordsplacering.

Hur ska lokalen städas, när får ni tillgång till den och när måste ni lämna den igen?
    Miljoner saker ploppar upp hela tiden som jag kommer på i efterhand att jag skulle frågat om, de har fått många mejl från mig de som har hand om vår festlokal

• Strawberry

Färgerna var helt fel, borden och stolarna inte alls som vi hade tänkt oss MEN det kan vi helt klart leva med!
    Lokalen kändes perfekt och är helt klart den rätta stället för oss =)

Svar på tråden Vad ska vi kolla efter?