• Möhippa

    Jag ska ordna en möhippa

    Jag ska ordna en möhippa för min bästa kompis som ska gifta sig. Mitt problem är bara att jag har aldrig någonsin varit på varken något bröllop eller på någon möhippa, så jag vet helt enkelt inte hur det går till och vad som är kutym. Min första fråga är:

    Kan man bjuda kompisar till möhippan fast de inte är bjudna till själva bröllopet?  Eller ska man bara bjuda in såna som ska vara med på bröllopet till möhippan? Om jag förstått rätt kommer de mest att ha släktingar på bröllopet och eftersom det är en stor släkt så måste de begränsa antalet personer av ekonomiska skäl (förståeligt).

    Hur mycket är normalt att en möhippa kostar per person? Hon är ingen festprisse så jag har tänkt mig något i stil med en prova-på-kurs av något slag (alltså att man får göra någonting hantverksaktigt), sen kanske massage eller någon spabehandling och sen en middag. Hur mycket kan man begära att möhippegästerna ska lägga ut på detta? Speciellt med tanke på första frågan då eftersom de inte kommer att vara med på själva bröllopet. 

Svar på tråden Jag ska ordna en möhippa