Lekar ´???
Vi gifter oss den 11/11 i år.
Något jag tänkt mycket på är lekarna så inte festen blir stel. Men vem är det som ordnar alla lekar innan/under och efter maten. ??
Tacksam för svar :)
Vi gifter oss den 11/11 i år.
Något jag tänkt mycket på är lekarna så inte festen blir stel. Men vem är det som ordnar alla lekar innan/under och efter maten. ??
Tacksam för svar :)
Jag säger det jag alltid brukar säga när det här kommer upp...
Lekar kan ha motsatt effekt, och göra festen stel istället.
Vissa uppskattar inte lekar utan tycker att det är jobbigt och pinsamt om dom ska tvingas delta. Och en obekväm gäst är en stel gäst...
Om ni ska ha lekar så är det inte ni som ska anordna dom utan det är toastmaster / toastmadame som styr sånt så det passar in med eventuella tal och annat.
Tänk också på att anordna lekar som inte är obligatoriska att delta i för gästerna.
Om det blir stelt eller inte beror mer på hur ni gör med bordsplaceringen och hur många som känner varandra på festen eller inte. Samt erat eget beteende...
Om ni sitter som tysta möss och "äter fint" vid honnörsbordet så uppmuntrar inte det till prat med bordsgrannar.
Prata, skratta, bjud på er själva - så blir festen uppsluppen och glad. Oavsett om ni har lekar eller inte
Våran toastmaster och toastmadame var de som hade ordnat och höll i alla lekarna. Jag tror det är det vanligaste, alternativt värdparet om man har ett sådant istället (är väl dock ungefär samma sak). Har man inga sådana, så kanske man ta tag i det själv, alternativt be en tärna, marskalk, vän eller annan som man tror kan ordna det bra :)
Haha för oss är det precis tvärtom. Vi själva och majoriteten av våra gäster älskar lekar och spex och liknande. Vi har nästan aldrig en fest utan lekar och därför blev det också en självklarhet på vårt bröllop :) Samma sak med allsånger för våran del.
Är man dock sådana som inte brukar uppskatta lekar, så är det ju inte nödvändigt på bröllopet heller. Det håller jag med om. Då kan stämningen lätt bli lite konstig.
Tack för alla svar... Jag är bara så nervös , vill ju vara alla till lags. Sen vill jag ju inte att folk sen tycker att det är en tråkig fest :S
Jag har varit på många bröllop. Och jag har aldrig haft tråkigt. Oavsett om det varit långa middagar eller mycket som hänt under kvällen med tal och annat..
Så jag tror inte du behöver vara orolig.
Det är upp till gästerna att roa sig själva faktiskt. Den här dagen handlar om er, och gästerna är där för att dom tycker om er. Dom är inte där för att bli underhållna, även om dom säkert har trevligt ändå... Om du förstår hur jag menar