• Flowerdream

Öppna paketen eller ej?

Ja jag undrar helt sonika hur ni kommer göra med presenterna ni får. Kommer ni öppna dom under festen eller ta med hem dagen efter och öppna i lugn o ro i hemmets lugna vrå?

Jag tror vi kommer skippa öppnandet under festen.. kan bli en partydödare...

• Svar på tråden Öppna paketen eller ej?
  • förlovadflicka

Vi tar hem dem. Det är ju inte säkert att alla gäster vill visa upp vad de har köpt, man vill ju inte att någon ska känna sig obekväm! :)

• Kiin80

Vi ska också ta hem dem. Tänkte be min pappa ordna lite 'brunch'/lunch för de närmsta dagen efter hemma hos honom, så ses vi där tillsammans min och min blivandes familj (och om tärnorna också vill). öppnar paketen och pratar om dagen... myser tillsammans helt enkelt...

• Aniara4

Jag ville verkligen verkligen inte ha presentöppning, men blev tvungen att ge mig för att alla tjatade så mycket. Och våra föräldrar försäkrade att det inte var så många presenter för att det var så många som hade gått ihop. Det blev till slut rätt ok, men det tog ju tid och var lite segt. Jag försökte få min man att rappa på lite, han var redan lite trög av vinet ha ha.

• RiNa

Vi kommer oxå ta hem. Önskar oss bidrag till smekmånaden så det är nog inte så skoj att öppna på festen. Kommer dock bjuda hem de närmaste för presentöppning dagen efter.

• Aniara4

Kan ju tillägga att vi fick en del kuvert med pengar, och då nämnde vi förstås inte summan eller visade hur mycket det var, utan kikade bara in i kortet och sa "å vad bra, det blir snorkling på Maldiverna".

• Flowerdream
    Kiin80 skrev 2011-09-20 10:43:13 följande:
    Vi ska också ta hem dem. Tänkte be min pappa ordna lite 'brunch'/lunch för de närmsta dagen efter hemma hos honom, så ses vi där tillsammans min och min blivandes familj (och om tärnorna också vill). öppnar paketen och pratar om dagen... myser tillsammans helt enkelt...
    Ja det låter mysigt! bara lite lunch, och dom som vil får se vad vi fick :)
  • Victoria

Eftersom vi kommer att ha lysning kommer vi att öppna presenterna under lunchen hemma hos oss

• Moster Stina

Jag fick själv ett jättebra tips som passar alla. Be personalen öppna presenterna. Och att de tejpar rätt kort på varje.Då kan de intresserade gå förbi och titta noggrannare på olika roliga presenter.

• 120530
    Kiin80 skrev 2011-09-20 10:43:13 följande:
    Så gör vi också!
  • Vi2alltid

Nej guuuuud öppna inte presenterna! :) Snacka om partydödare.. Festen stannar liksom upp och det kan bli lite segt dessutom...

Men ni kan göra en variant som några har föreslagit: låta någon personal öppna och ställa fram dem på ett bord.

Vi öppnade våra dagen efter, och många kom till oss på frukost då för att vara med. Det tyckte jag fungerade bra! Ni kan ju även under festens gång bjuda in dem till presentöppning dagen efter om ni vill.

Svar på tråden Öppna paketen eller ej?