• Forumvärd

    Vinn en brudklänning!

    Nu har du chansen att vinna en vacker brudklänning från BridalOutlet! Solig



    http://www.bridaloutlet.se

    Så här tävlar du:
    Berätta i tråden vilken bröllopsfilm som du tycker är den allra bästa.
    Skriv en kort motivering varför du anser det och varför du borde vinna klänningen.

    Tävlingen pågår t.om måndagen den 26 september och vinnare utses av en jury.

    Lycka till! Solig

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-20 09:01
    OBSERVERA

    Det är självklart okej att tipsa om samma filmer.
  • Svar på tråden Vinn en brudklänning!
  • tweety

    Jag tycker den bästa bröllopsfilmen är sweet Home Alabama för att hela filmen handlar om att hon vill gifta sig med sin fästman som är från New York men hon skäms över sin uppväxt från landet och gör allt för att visa det.

    Men i slutändan känner hon sig som en lantis och käms inte över det och sen blir hon tillsammans med sin high scholl kärlek som det visar sig att hon inte skilt sig från trots allt.......

    Härlig stämmning i filmen typisk hollywood film men go ..

    Jag skulle vilja vinna klänningen för att jag just behöver en klänning, och vill känna mig som världens vakraste inför min blivande på våran stora dag, trots att han säger att jag är världens finaste även i pyamas hihihihih. 

  • Sessan67

    Mitt feta greksika bröllop är helt underbar! Har sett den flera gånger om och den är lika härlig varje gång. Älskar den för att den visar att utseende och bakgrund inte betyder allt - man blir kär i en person inte i ett vackert utseende. Allt går om man verkligen älskar varandra Hjärta

    Träffade mitt livs kärlek för tre år sedan och det visade sig till min egen stora förvåning vara en tjej. Inte helt väntat efter drygt tjugo år som den perfekta kärnfamiljen! Nu ska vi äntligen gifta oss under nästa år, efter att ha tvingats skjuta upp det i nästan ett år på grund av omgivningens reaktioner på vår kärlek. Jag har hittat "min" klänning, men jag vill vinna en klänning till min älskade blivande fru.

  • Drömbröllop12

    Jag älskar bröllopsfilmer, det har jag gjort ända sen jag var liten och tillsammans med bästa tjejkompisarna har vi plöjt alla som fanns när vi var små och tonåringar till att idag mer se dem lite blygsamt när man får en stund över. Min absoluta favorit är the wedding planner, jag minns så väl när jag såg den för 10 år sedan, jag var 15 år, supertuff hårdsminkad tonåring som var trött på att bli kallad "söt". Jag ville ju vara cool! Men när jag såg den filmen minns jag hur allt förändrades, dels hittade jag mitt absoluta drömyrke och dels startade alla egna bröllopsplanerartankar och det var början på många timmars dagdrömmar om vita prinsessklänningar, gigantiska blomsterarrangemang, gnistrande enstensringar och så vidare...

    I början av sommaren blev jag sjukskriven från mitt jobb med utmattningssymptom efter en lång vinter och vår av långa arbetsdagar med massor med övertidstimmar. När mitt vikariat sedan gick ut i slutet på juni så fick jag istället för att få en fast tjänst som jag blivit lovad, sluta mitt arbete. Jag förstod att det hade med min sjukskrivning att göra och jag kände mig väldigt sviken att jag gett allt till mitt jobb, kämpat med att visa vad jag går för under 2 års tid och när det till slut knäckte mig valde de att dumpa mig utan att blinka. Semestern byttes till att inte orka gå ur sängen mer än korta stunder och nu när jag äntligen börjat få tillbaka krafterna har jag precis fått beskedet att jag har en tumör i mitt ena bröst. Min spontana reaktion: "Va, nej det kan inte stämma jag har ju så små bröst och jag är bara 25..." Det som jag aldrig trodde skulle kunna hända har hänt mig och nu väntar jag på operation inom några veckor. Att vinna den här tävlingen skulle betyda att få känna att någon därute bryr sig, när det känns som alla andra runt omkring sviker.

  • Indra

    Åååh, "Runaway Bride" - en riktigt smaskig kärlekshistoria! Många skratt och lite tårar, som en gott och blandat påse! :)

    Jag vill vinna klänningen så att jag kan stå där som den vackraste bruden någonsin på stora dagen D!

    Kramisar

  • Strawberry

    När jag var elva år var jag en typisk pojkflicka, jag älskade att klättra i träd, valde alltid jeans framför klänning och intresset för killar var lika med noll, vem hade tid med kärleks trams? Bästa kompisen tvingade en dag med mig på bio för en riktig tjejfilm Runaway Bride med  Julia Roberts!  Jag älskade filmen och när jag lämnade biografen längtade jag efter att själv få vara ”prinsessa för en dag” och gifta mig med någon som jag älskar. Filmen flödar av kärlek, tårtor, klänningar och bröllop som är helt olika varandra och varje gång jag ser den får jag ny inspiration. Att den uppmuntrar alla kvinnor att ta reda på vem de är och älska sig själva innan de gifter sig är även det ett stor plus!!


    Det finns en scen i filmen där Julia Robert provar en bröllopsklänning, den är enkel, stilren och den gungar som en klocka när hon rör sig. Från att jag var elva år tills för en tid sedan har det  varit min drömklänning. Jag har nu insett att jag nog mest vill åt känslan, då det syns att hon känner sig lycklig och vacker i den. Jag är fortfarande en pojkflicka men i maj nästa år är det min tur att gifta mig och jag längtar! Min blivande har jag känt så änge jag kan minnas och jag vet att han älskar mig och den jag är i mjukisbyxor, hästsvans och bekväma converse. Att se mig, inte bara i en klänning, utan i en bröllopsklänning kommer att chocka honom och jag vill verkligen att det ska vara en positiv chock! Vi kommer att ha ett litet bröllop på en liten budget men med mycket kärlek och att få gifta mig i en riktig bröllopsklänning skulle göra vår dag ännu mer magisk!


     

  • lagunabeach

    Jag gillar Wedding Crashers, den är så underbart rolig med en rapp komik som jag gillar! :D

    Jag och min sambo firade 10 år tillsammans i somras och då friade han till mig! Vi har inte bestämt datum ännu, men det blir någon gång i vår eller sommar Hjärta Vi har inte tänkt lägga så mycket perngar på bröllopet, eftersom att jag just nu är arbetssökande och vi inte har de pengarna, utan vi har tänkt fixa nästan allting själva! Jag har egentligen fått lov att låna min svägerskas brudklänning, och det är jag såklart väldigt tacksam för, men den klänningen är inte riktigt jag. Jag skulle därför bli helt otroligt glad om jag vann - för då hade jag fått bära min drömklänning på vårt bröllop!

    Hoppas på jättetur! {#emotions_dlg.flower}

  • ewaulrica

    BRÖLLOPSFOTOGRAFEN!!! måste man ju bara säga! :) älskar svenska filmer, har släkt och tillbringar ledig tid i Värmland, så älskar stämningen i filmen, trots att den är tragisk på sitt sätt också... :) men det är ju underbart med det lyckliga slutet!!!!! :)

    rentutsagt en härlig känsla i filmen som jag älskar! :)

    tjaa... och varför ska jag vinna klänningen? ska ju gifta mig snart dårå... ;)

  • Sara Eriksson Olivers

    Om jag får säga min mening, så måste jag säga att "4 bröllop och en begravning" är min favorit av de bröllopsfilmer jag väl sett.  Den har allt som själva livet också har: Skratt, tårar, goda vänner, snygga karlar (OCH kvinnor!) och ett sammelsurium av känslor som spritter åt alla håll!

    Varför ska jag vinna en vacker klänning från BridalOutlet, då? Hmm....
    En anledning är att jag inte alls vet vad jag ska ha för typ av klänning när jag och min fästman gifter oss, så det vore en enorm fördel att vinna en klänning som jag kan ha och inte behöva fundera mer på den frågan!
    Så ärade jury, det vore väl härligt att låta åtminstone EN blivande bruds huvudvärk försvinna genom att låta mig vinna klänningen? ;)

    Allt gott!

  • Silketuss

    Jag gillar faktiskt "Monster till svärmor"! Den är riktigt rolig. Söt, med fart i, och man får skratta en hel del åt alla förvecklingar. Förhoppningsvis tycker de flesta kvinnor att deras egen svärmor inte är så illa ändå, efter att ha sett den filmen...??  

    Min och min blivandes historia känns som en saga. Vi firade tio år tillsammans i somras. Vi hade chattat med varandra i nästan ett år, och pratat många timmar i telefon, när vi bestämde oss för att träffas irl. Han bodde i min gamla hemstad. Jag bodde då ca tio mil därifrån. En varm och solig julidag hämtade han mig i sin bil, vi fikade på stan. Det kändes så bra, att vi åkte hem till mig, hämtade en nybakad chokladkladdkaka, kaffe och filt mm..och åkte ned till en enorm kohage vid Mälaren. Där satt vi, under en ek, liknande den som Ferdinand sitter nedanför på julafton, och såg segelbåtar åka förbi. På behörigt avstånd kunde vi se korna som betade. Vi pratade, drack kaffe och åt god kladdkaka. Solen gick ned och vi fortsatte att prata om livet och oss. Det var magiskt, och inte förrän långt efter midnatt skjutsade han hem mig. Efter någon vecka kom han tillbaka, och precis innan han skulle åka hem, frågade han mig om jag ville följa med, hem till honom. Jag tänkte bara efter en bråkdels sekund, sedan svarade jag: Ja! Eftersom det inte är en saga, utan verklighet, hör det väl till att jag har kronisk värk, är utförsäkrad och att vi får kämpa ordentligt med vår ekonomi. Vi ska ha ett litet, intimt bröllop med våra närmaste, familjen och vänner. Om jag skulle vinna brudklänningen, skulle det vara fantastiskt. Jag har vunnit ett par Aladdinaskar, men aldrig något liknande.  

Svar på tråden Vinn en brudklänning!