• Berlan

    Luleåbrudar

    Jag har inte hittat någon tråd för oss som planerar bröllop i Luleå, så jag tänkte att det kunde vara dags att starta en sådan! Det spelar ingen roll när ni ska gifta er! Det vore kul och praktiskt att ha några att bolla idéer med och att kunna tipsa varandra om guldsmeder/florister/frisörer/fotografer med mera! Alltid bra att kunna dela sin surt förvärvade kunskap med några andra och slå sina kloka huvuden ihop.

    Vi gifter oss i Gammelstads kyrka den 7 juli 2012.

    Alltså, någon fler som planerar Luleåbröllop?

  • Svar på tråden Luleåbrudar
  • lepaus
    Berlan skrev 2011-09-16 21:13:21 följande:
    Jag funderar på Make Up Store eftersom de gjorde mig superfin till min studentbal. Det kostar dock 1400 så jag ska nog höra mig för på några fler ställen innan jag bestämmer mig. Skulle vara enormt skönt att göra smink och hår på samma ställe. Om någon känner till några duktiga på dessa områden tar jag tacksamt emot alla tips!
    1400 för bara smink? 
  • Berlan

    Det var totalt 120 minuter, en 60 minuters konsultation och provsminkning med brynplockning och diverse annat och sedan 60 minuter på själva dagen. Därutöver fick man ta med sig smink hem för 500 kr också. Fortfarande dyrt dock!

  • 123ost
    Berlan skrev 2011-09-16 21:13:21 följande:
    Jag funderar på Make Up Store eftersom de gjorde mig superfin till min studentbal. Det kostar dock 1400 så jag ska nog höra mig för på några fler ställen innan jag bestämmer mig. Skulle vara enormt skönt att göra smink och hår på samma ställe. Om någon känner till några duktiga på dessa områden tar jag tacksamt emot alla tips!
    Jag som hört att Make Up Store inte är prisvärt alls! Förvånad
    En vän till mig blev sminkad där och jag tycker personligen att vännen sminkar snyggare själv.
    Sen blev min syster sminkad där till mammas bröllop och då fick hon lite ljusrosa ögonskugga och mascara ungefär, där var det heller knappt någon skillnad.

    Men det var något år sedan och de har bytt ägare tror jag efter det?
  • lepaus
    Berlan skrev 2011-09-16 21:43:40 följande:
    Det var totalt 120 minuter, en 60 minuters konsultation och provsminkning med brynplockning och diverse annat och sedan 60 minuter på själva dagen. Därutöver fick man ta med sig smink hem för 500 kr också. Fortfarande dyrt dock!
    Ah okej! Det är ju ganska mycket för pengarna i och för sig, speciellt eftersom man får smink och ganska mycket tid. Jag har ganska dålig koll på frisörer i Luleå. Har inte helt bestämt mig hur jag ska göra angående hår och smink heller... 
  • 123ost
    lepaus skrev 2011-09-16 21:49:53 följande:
    Ah okej! Det är ju ganska mycket för pengarna i och för sig, speciellt eftersom man får smink och ganska mycket tid. Jag har ganska dålig koll på frisörer i Luleå. Har inte helt bestämt mig hur jag ska göra angående hår och smink heller... 
    Xtreme beauty har något bröllopspaket tror jag, dock har jag för mig att det var en saftig summa!
  • Berlan

    Nej, det är ju väldigt dyrt. Till studentbalen för några år sedan betalade jag kring 500 och fick smink för hela beloppet så det känns ju väldigt mycket dyrare för det man får nu!

    Tycker också det är tråkigt att balfrisyrer kostar runt 1500 men så fort det är en bruduppsättning kostar det kring 3000 på många ställen. Är det fult att be om en festuppsättning istället, haha? Jag vill inte ens ha någon superavancerad frisyr utan snarare en lockig halvuppsättning eller så. 

  • lepaus
    Berlan skrev 2011-09-17 01:03:51 följande:
    Nej, det är ju väldigt dyrt. Till studentbalen för några år sedan betalade jag kring 500 och fick smink för hela beloppet så det känns ju väldigt mycket dyrare för det man får nu!

    Tycker också det är tråkigt att balfrisyrer kostar runt 1500 men så fort det är en bruduppsättning kostar det kring 3000 på många ställen. Är det fult att be om en festuppsättning istället, haha? Jag vill inte ens ha någon superavancerad frisyr utan snarare en lockig halvuppsättning eller så. 
    Du ska ju på fest! Som börjar i en kyrka och du ska ha på dig en vit klänning ;)

    Nämen, jag tycker det är rätt konstigt också. På en del ställen tror jag att konsultation till bruduppsättning men inte till bal, och då förstår jag att det kostar mer. Men om det inte är någon uppenbar skillnad så borde det ju prissättas efter hur mycket arbete man lägger ner, inte vilket festtillfälle det är. Måste ju finnas folk som har ganska avancerade balfrisyrer också. 

    Nästan sugen på att flyga in min kollega härifrån Isle of Man som i grunden är frisör (och alltid klipper och färgar mitt hår), flygbiljetterna skulle ungefär hamna på samma pris som vissa av salongerna i Luleå tar :P
  • Berlan
    lepaus skrev 2011-09-17 11:48:01 följande:
    Du ska ju på fest! Som börjar i en kyrka och du ska ha på dig en vit klänning ;)
    Haha, exakt! Ser framför mig att frisören frågar om vilken sorts klänning man ska ha på "festen". En lång.. vit..! 

    Nu är denna bild inte särskilt snygg, men den visar i alla fall att min studentbalsfrisyr var hyfsat avancerad och tog lång tid att göra. Fick låna löshår och hade även en konsultation innan, men det kostade ändå bara runt 1500 på Sax & Maskin. Planerar inte en riktigt lika avancerad brudfrisyr och så ska det kosta mer.. Konstigt!

    Tycker idén med kompisen från Isle of Man låter bra ;)
     
  • lepaus
    Berlan skrev 2011-09-17 21:53:34 följande:
    Haha, exakt! Ser framför mig att frisören frågar om vilken sorts klänning man ska ha på "festen". En lång.. vit..! 

    Nu är denna bild inte särskilt snygg, men den visar i alla fall att min studentbalsfrisyr var hyfsat avancerad och tog lång tid att göra. Fick låna löshår och hade även en konsultation innan, men det kostade ändå bara runt 1500 på Sax & Maskin. Planerar inte en riktigt lika avancerad brudfrisyr och så ska det kosta mer.. Konstigt!
    Vad skulle det kosta för bruduppsättning på Sax & Maskin? Fick du någon förklaring varför det kostar så mycket mer?  
  • lepaus

    Jag bokade för övrigt florist idag, blev hos Enströms på Storgatan. Känns skönt att ha det gjort :)

Svar på tråden Luleåbrudar